Co to jest desynsybilizacja ????

1. Data: 2003-11-26 18:31:15

Temat: Re: Co to jest desynsybilizacja ????
Od: nonnocere <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Sebastian wrote:

> Proszę o pomoc w wyjaśnieniu terminu desynsybilacja.

inaczej odczulanie.
--
Pozdrawiam, Madzia S.

"Spróbuj po prostu żyć. Rozpamiętywanie jest zajęciem starców." -
Paulo Coelho

1. Data: 2003-11-26 19:59:52

Temat: Co to jest desynsybilizacja ????
Od: "Sebastian" <b...@U...pl> szukaj wiadomości tego autora

Proszę o pomoc w wyjaśnieniu terminu desynsybilacja.

pozdrawiam i dziekuje

seba

<<<<<<GG 617856>>>>>>>>

1. Data: 2003-11-26 21:14:09

Od: "Sebastian" <b...@U...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "nonnocere" <m...@g...pl> napisał w wiadomości

> inaczej odczulanie.
> --
> Pozdrawiam, Madzia S.

Dziekuje, ale potrzebuje nieco szerzej. Szukalem w sieci, ale nic nie
znalazlem. Jesli masz troszke szerzej o tym pojeciu to bede wdzieczny.

pozdrawiam

Seba

1. Data: 2003-11-27 04:50:09

Od: nonnocere <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Sebastian wrote:

> Dziekuje, ale potrzebuje nieco szerzej. Szukalem w sieci, ale nic nie
> znalazlem. Jesli masz troszke szerzej o tym pojeciu to bede wdzieczny.

na przykład w alergologii: pacjent dostaje dawkę alergenu z którą jego
organizm jest w stanie sobie poradzić, następnie jak organizm się
odczuli, to zwiększa się dawkę. I tak aż do poziomu, który występuje
powszechnie, aby już alergeny nie powodowały reakcji alergicznej.
Termin też używany w terapii poznawczo-behawiaralnej. Na przykład w
leczeniu fobii. Pacjent uczy się najpierw technik relaksacyjnych. Potem
się szereguje bodźce, które stanowią dla pacjenta probem i wywołują atak
fobii. Potem stopniowo przechodzi się przez te bodźce (czyli np. ktoś
się boi węża, to na początek oswaja się z jego rysunkiem). I tak po
kolei jest odwrażliwiany na te bodźce. Jest to bardzo skuteczna technika
w leczeniu fobii.

1. Data: 2003-11-27 08:19:41

Od: "tren R" <t...@s...na.sojusze> szukaj wiadomości tego autora

wydawało się że <nonnocere> miał rację
<news:bq46r2$4je$1@zeus.polsl.gliwice.pl> ale:

> [...]
> oswaja się z jego rysunkiem). I tak po kolei jest odwrażliwiany na
> te bodźce. Jest to bardzo skuteczna technika w leczeniu fobii.

rekomenduję w całości. plus termin - desensycostam ;)
TG TG i noch einmal TG.

--
'teraz to już z górki' - pomyślał Syzyf.

http://trener.blog.pl

1. Data: 2003-11-27 10:59:59

Od: tycztom <t...@v...iem.pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 27 Nov 2003 09:19:41 +0100, tren R <t...@s...na.sojusze>
wrote:

> rekomenduję w całości. plus termin - desensycostam ;)
> TG TG i noch einmal TG.

Rekomendacja przyjęta.

oTTo

p.s. Madziu - noch einmal :) /a 'se' język przypomnę ;)/

--
"Móżdżek, długo uważany jedynie za koordynatora ruchów ciała,
jest aktywny podczas wielu czynności poznawczych"

1. Data: 2003-11-27 11:40:26

Od: "Andr3as" <primate@(chceszlizaczka?)interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "nonnocere" <m...@g...pl> napisał w wiadomości

> Termin też używany w terapii poznawczo-behawiaralnej.

Zapewne chodzi Ci o systematyczna desensytyzacje;] Niestety nie wiem czy
desensybilizacja to na pewno to samo...

Andr3

1. Data: 2003-11-27 12:10:39

Od: "tren R" <t...@s...na.sojusze> szukaj wiadomości tego autora

wydawało się że <tycztom> miał rację
<news:slrnbsbpss.204g.tycztom@volt.iem.pw.edu.pl> ale:

> Rekomendacja przyjęta.

a kiedy ma szansę sie pojawić?
;)

--
Zwierzę zna umiar swoich potrzeb, człowiek nie.

Demokryt

1. Data: 2003-11-27 15:59:56

Od: nonnocere <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

chceszlizaczka? wrote:

> Zapewne chodzi Ci o systematyczna desensytyzacje;] Niestety nie wiem czy
> desensybilizacja to na pewno to samo...

Tak, używane zamiennie. Choć częściej desynsytyzacja :)

1. Data: 2003-11-27 20:04:08

Od: "Sebastian" <b...@U...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> --
> Pozdrawiam, Madzia S.
>
> "Spróbuj po prostu żyć. Rozpamiętywanie jest zajęciem starców." -

Dziekuje serdecznie za pomoc. To byl "moj pierwszy raz " na tej grupie.
Bardzo mi pomogliscie. Dzieki serdeczne.
Dzieki Madziu.

Sebastian F.

AMOT VINCIT OMNIA

ojciec i corka