Co to za kwiat?

1. Data: 2006-01-21 20:17:56

Temat: Co to za kwiat?
Od: Mixer <m...@p...gdynia.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dostałam kwiatka doniczkowego, dość nietypowego. Listki, znajdujące się
tylko na samej górze łodygi, są ciemnobordowe, a bardzo drobna łodyżka
jest biało-sina. Listki mają kształt koniczynki. Nigdy nie spotkałam się
z takim kwiatem, nawet go w kwiaciarniach nie widziałam, więc nie mam
pojęcia jak go pielęgnować.

Czy ktoś po tym opisie rozpozna tego kwiatka?

Bedę wdzięczna za pomoc.

Mixer

2. Data: 2006-01-21 20:53:47

Temat: Re: Co to za kwiat?
Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Mixer" <m...@p...gdynia.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> pojęcia jak go pielęgnować.
>
> Czy ktoś po tym opisie rozpozna tego kwiatka?

Czyżby to był Oxalis triangularis?

Pozdrawiam, Basia.
--
http://tabaza.sapijaszko.net/

3. Data: 2006-01-21 21:46:38

Od: Mixer <m...@p...gdynia.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czyżby to był Oxalis triangularis?
>
> Pozdrawiam, Basia.

T A K !!

super wielkie dzięki!!!!

Pozdrawiam
Mixer

4. Data: 2006-01-21 21:54:36

Od: Mixer <m...@p...gdynia.pl> szukaj wiadomości tego autora

A podpowiesz mi jak go można rozmnażać???
Bo dostałam go od koleżanki, ale ona mi go dostarczyła jako osobne
listki. A w necie wyczytałam, że trzeba to jakoś zaszuszać. Nie wiem
jak, nie wiem co. Nie znam się na tym. Czy jak dostałam to w postaci
listków, to czy mi się to przyjmie??? Niektóre mają taki gruby korzeń
(marchewkowaty).

Mixer

5. Data: 2006-01-21 21:57:34

Od: Mixer <m...@p...gdynia.pl> szukaj wiadomości tego autora

Na razie te listki mam w wazoniku z wodą i jakoś się trzymają...

6. Data: 2006-01-21 22:21:22

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> jak, nie wiem co. Nie znam się na tym. Czy jak dostałam to w postaci
> listków, to czy mi się to przyjmie??? Niektóre mają taki gruby korzeń

Zaraz zaraz, same listki dostałaś? bez korzeni? to nie ma szans...ale jeśli
jest ta szyszkowata bulwka jest, to trzeba całość posadzić do ziemi i
zasuszyć dopiero jesienią. I wtedy wyjmując bulwki widać, że są
przybyszowe:)

Pozdrawiam, Basia.
--
http://tabaza.sapijaszko.net/

7. Data: 2006-01-21 22:25:19

Od: Mixer <m...@p...gdynia.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> jest ta szyszkowata bulwka jest, to trzeba całość posadzić do ziemi i
> zasuszyć dopiero jesienią. I wtedy wyjmując bulwki widać, że są

No w sumie to mam 4 takie bulwki :)... zaraz je zasadzę :)

Dzięki za pomoc

Mixer

8. Data: 2006-01-22 08:23:09

Od: "Miłka" <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czyżby to był Oxalis triangularis?

A tak swoją drogą, ciekawe czy przetrzyma w gruncie tą zimę ... ?
Nad głową ma około 40 cm śniegu.

Serdecznie Miłka

mirzan mnie zaraził...
Wystawa epifitów w Łodzi..