Co to za nalot na orzeszkach ziemnych?

1. Data: 2008-09-29 14:10:03

Temat: Co to za nalot na orzeszkach ziemnych?
Od: "Konrad" <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Nie wiem czy to odpowiednia grupa, ale nie znalazłem lepszej.

Czym jest biały nalot na orzeszkach ziemnych wyjmowanych z opakowania? Nie
jest to na pewno sól, bo kupiłem orzeszki bez soli i wyglądają identycznie.
Może to jakiś konserwant? A może po prostu pleśń, którą wcinamy nawet o tym
nie wiedząc??

2. Data: 2008-09-29 14:22:42

Temat: Re: Co to za nalot na orzeszkach ziemnych?
Od: AdamNiezleJadam <n...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Konrad pisze:
> [...]
> Może to jakiś konserwant? A może po prostu pleśń, którą wcinamy nawet o tym

Albo grzyb Aspergillus (toksyczny), albo jakiś konserwant.
Jeżeli bez soli to konserwant jest bardzo prawdopodobny, bo jakoś te
orzeszki producent zabezpiecza przed zepsuciem.
Lepiej jeść orzeszki ziemne własnoręcznie wyjmowane z łupin, brak soli,
brak konserwantów i brak dodatkowego oleju. :)

--
AdamNiezleJadam

Łydka boli, nie mogę chodzić.
Po zakazie aborcji - zakaz antykoncepcji ? ( z serii "a nie mówiłem?" )
marynaty a cholesterol
zaświadczenie
czy ludzie sa kretynami ?!