Co to za roślina ?

1. Data: 2006-07-23 14:17:28

Temat: Co to za roślina ?
Od: "Stan" <n...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

http://www.nalazek.pl/g/rea/bgr37b.jpg

Co to za roślina porastająca elewację ?
Jakie ma wymagania, jak ją uprawiać, czy ma ktoś doświadczenia, zna jej wady
i zalety ?
Gdzie znajdę więcej infromacji na jej temat ?

2. Data: 2006-07-23 14:30:33

Temat: Re: Co to za roślina ?
Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Stan" <n...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
wady
> i zalety ?
> Gdzie znajdę więcej infromacji na jej temat ?

Poszukaj na tej stronie http://www.clematis.com.pl/wms/wmsg.php/ pod hasłem
winobluszcz pięciolistkowy (Parthenocissus qiunquefolia)- czy Ci się
zgadza:)

Pozdrawiam, Basia.

--
http://tabaza.sapijaszko.net/

3. Data: 2006-07-23 19:23:22

Od: i...@w...pl szukaj wiadomości tego autora

Basia Kulesz napisał(a):
> Poszukaj na tej stronie http://www.clematis.com.pl/wms/wmsg.php/ pod hasłem
> winobluszcz pięciolistkowy (Parthenocissus qiunquefolia
O nie - jest to któryś z winobluszczy trójklapowych , zdaje się ,
że to będzie odmiana Veitchii . Spójrz tutaj :
http://www.pnacza.info/cgi/frame.cgi?winoblus
Jestem nawet pewna , że to Veitchii .

4. Data: 2006-07-23 19:53:40

Od: "Stan" <n...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

>O nie - jest to któryś z winobluszczy trójklapowych , zdaje się ,
>że to będzie odmiana Veitchii . Spójrz tutaj :
>ttp://www.pnacza.info/cgi/frame.cgi?winoblus
>Jestem nawet pewna , że to Veitchii .

nie wiedziałem, że identyfikacja będzie taka trudna, powiem tylko tyle, w
Niemczech (tam gdzie byłem) 90% domostw było tym zarośnięta, sądziłem, że to
bardzo popularna roślina....

postaram się zdobyć inne zdjęcia, może to ta odmiana "murowa"...

pozdr

5. Data: 2006-07-23 19:54:41

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> nie wiedziałem, że identyfikacja będzie taka trudna, powiem tylko tyle, w
> Niemczech (tam gdzie byłem) 90% domostw było tym zarośnięta, sądziłem, że
> bardzo popularna roślina....

Jedna i druga jest popularna i iksel ma raczej rację, trójklapowy- ja
niestety ślepa jestem:( Ale na stronę clematis.com zerknij, tam są zbliżenia
liści i sam rozpoznasz.

Pozdrawiam, Basia.

--
http://tabaza.sapijaszko.net/

6. Data: 2006-07-23 22:55:29

Od: "Bpjea" <b...@...pl (bez x)> szukaj wiadomości tego autora

> Jedna i druga jest popularna i iksel ma raczej rację, trójklapowy- ja
> niestety ślepa jestem:( Ale na stronę clematis.com zerknij, tam są
> zbliżenia
> liści i sam rozpoznasz.

Pewnie, ze winobluszcz trojklapowy, tylko z tej odleglosci nie stwierdze,
czy to odmiana Veitcha.
Ta odmiana lepiej sie muru trzyma, ot co.
W naszym klimacie moze w surowe zimy przemarzac, dlatego lepszy bedzie
winobluszcz pieciolistkowy, forma murowa. Trojklapowy dobrze rosnie w
miastach (cieplej) i na zachodzie kraju. Nawet w Krakowie ma sie dobrze. W
Rzeszowie widzialem przemarzniete czesciowo egzemplarze.

Pozdrawiam,
Bpjea

7. Data: 2006-07-24 05:09:34

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Trojklapowy dobrze rosnie w
> miastach (cieplej) i na zachodzie kraju. Nawet w Krakowie ma sie dobrze. W
> Rzeszowie widzialem przemarzniete czesciowo egzemplarze.

U mnie na zachodzie, trójklapowy w ciągu trzech lat wyrósł na ok 20 cm,
a wtym czasie rosnący obok pięcioklapowy, ma już kilka metrów.
Pozdrawiam.Mirzan

8. Data: 2006-07-24 17:27:37

Od: "Bpjea" <b...@...pl (bez x)> szukaj wiadomości tego autora

> U mnie na zachodzie, trójklapowy w ciągu trzech lat wyrósł na ok 20 cm,
> a wtym czasie rosnący obok pięcioklapowy, ma już kilka metrów.

Mozna to tlumaczyc marna sadzonka lub nieodpowiednim stanowiskiem.
Moja wypowiedz dotyczyla przemarzania.
Zgadzam sie, ze w. pieciolistkowy rosnie bujniej :)

Pozdrawiam,
Bpjea

9. Data: 2006-07-24 22:17:20

Od: "Teresa" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bpjea" <b...@...pl (bez x)> napisał w wiadomości
> W naszym klimacie moze w surowe zimy przemarzac, dlatego lepszy bedzie
> winobluszcz pieciolistkowy, forma murowa.

Tej zimi mój bardzo przymarzł , odbija trochę , ale czy bedzie jeszcze coś z
niego ?

Pozdrawiam TeresaR

10. Data: 2006-07-27 03:08:40

Od: "Bpjea" <b...@...pl (bez x)> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Teresa" <t...@o...pl> napisał w wiadomości

> Tej zimi mój bardzo przymarzł , odbija trochę , ale czy bedzie jeszcze coś
> z niego ?

Jesli kolejne zimy nie beda bardzo mrozne, poradzi sobie :)

Pozdrawiam,
Bpjea

Wasze typy owocowe
Zielono mi czyli miejskie trawniki a susza
OLEANDRY
Okra
chora jabłonka