Co to za roślina - małe zembate liście foto ;-)

1. Data: 2007-04-12 06:08:13

Temat: Co to za roślina - małe zembate liście foto ;-)
Od: "Sawa" <f...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

Przytargał mi to znajomek na podwórko, zaczyna rosnąć jednak często u mnie
bywają dzieci a dzieci jak to dzieci... Stąd pytania CO TO? Czy trujące,
szkodliwe itp?
www.zzsawa.republika.pl/coto.jpg

Pozdrawiam
Sawa

2. Data: 2007-04-12 07:57:19

Temat: Re: Co to za roślina - małe zembate liście foto ;-)
Od: Krystyna Chiger <k...@h...people.pl> szukaj wiadomości tego autora

Sawa wrote:

> [...]
> bywają dzieci a dzieci jak to dzieci... Stąd pytania CO TO? Czy trujące,

To jest mahonia. Nigdy nie sprawdzałam jej pod kątem spozywczym :)

Najpiękniejszą muzyką przed snem

3. Data: 2007-04-12 08:24:03

Od: "Dobranoc" <a...@a...art.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Sawa" <f...@m...pl> napisał w wiadomości

> Stąd pytania CO TO? Czy trujące, szkodliwe itp?

Ilex (ostrokrzew), owoce są trujące.

Pozdrawiam
Baśka

4. Data: 2007-04-12 12:44:50

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Krystyna Chiger" <k...@h...people.pl> napisał w wiadomości

To jest mahonia. Nigdy nie sprawdzałam jej pod kątem spozywczym :)

Wprawdzie to ostrokrzew, ale uzupełnię w celach poznawczych - owoce
mahonii spożyłam. Melduję, że żyję:)))

Pozdrawiam, Basia.

5. Data: 2007-04-12 12:51:35

Od: Krystyna Chiger <k...@h...people.pl> szukaj wiadomości tego autora

Basia Kulesz wrote:

> To jest mahonia. Nigdy nie sprawdzałam jej pod kątem spozywczym :)
> Wprawdzie to ostrokrzew,

Oops, włażę pod stół.

> ale uzupełnię w celach poznawczych - owoce
> mahonii spożyłam. Melduję, że żyję:)))

Po co jadłaś mahonię ? :o

Najpiękniejszą muzyką przed snem

6. Data: 2007-04-12 13:09:37

Od: "Halina Eisner" <h...@w...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Basia Kulesz wrote:

>Po co jadłaś mahonię ? :o

No przecież pisała - w celach poznawczych ;)

H.

7. Data: 2007-04-12 13:37:18

Od: Krystyna Chiger <k...@h...people.pl> szukaj wiadomości tego autora

Halina Eisner wrote:

> No przecież pisała - w celach poznawczych ;)

Aa, to ja zrozumiałam, że nas w celach poznawczych informuje, że
to jadalne :)

Najpiękniejszą muzyką przed snem

8. Data: 2007-04-12 17:43:48

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Basia Kulesz wrote:

> ale uzupełnię w celach poznawczych - owoce
> mahonii spożyłam. Melduję, że żyję:)))

Po co jadłaś mahonię ? :o

A bo dawno, dawno, dawno temu przeczytałam w Działkowcu, że z mahonii można
zrobić [Janusz nie czytaj] wino [Janusz czytaj]. Doszłam do wniosku, że musi
być więc jadalne, to i spróbowałam. Mdłe, właściwie bez smaku. Może
ewentualnie do barwienia jakiegoś wyciągu?

Pozdrawiam, Basia.

9. Data: 2007-04-12 17:44:29

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Halina Eisner wrote:

> No przecież pisała - w celach poznawczych ;)

Aa, to ja zrozumiałam, że nas w celach poznawczych informuje, że
to jadalne :)

No i bardzo dobrze zrozumiałaś :D
A że ja próbuję wszystkiego, co się da, to insza inszość ;)

Pozdrawiam, Basia.

10. Data: 2007-04-12 17:53:01

Od: Magdalena Bassett <i...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

Basia Kulesz wrote:

> A że ja próbuję wszystkiego, co się da, to insza inszość ;)
>
> Pozdrawiam, Basia.

Doskonale Cie rozumiem! ja tez probuje wszelkich jagod, lisci, itd.
Czasem sa gorzkie, czasem mdle, czasem kwasne - ciekawych smakow mozna
sie doszukac. Jakos jeszcze zyje, ale i wilcze jagody rozpoznaje, i pare
innych trujacych. Mam kilka fascynujacych ksiazek o trujacych roslinach
gwoli informacji i przezycia nalogu. :)
MB

Jaka to roślina - wielkie liście
[spam] kupię ogród...