Co zabija mi koperek

1. Data: 2006-05-26 06:35:49

Temat: Co zabija mi koperek
Od: "Gsue" <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
pytanie może oczywiste, ale ... nie znam odpowiedzi :)
Zdecydowana większość koperku, który mi się rozsiał ma pozwijane liście. Na
części roślin siedzą jakieś małe białe paskudy (ale to bardzo małe owady-
wyglądają jak przecinki :)), natomiast na części ( też pozwijanych) nie
znalazłem tych zwierzątek. Problem w zasadzie dotyczy tylko kopru i to
rozszanego w zupełnie różnych częściach ogrodu. Rosnąca obok sałata wydaje
się nietknięta. Jestem posiadaczem ogrodu od zeszłej jesieni i nie wiem co
tam mogło być rozsypane/rosnąć czy mieszkać :)

Te małe białe zupełnie nie wyglądają na znane mi mszyce, które jak pamiętam
zawsze były większe i ciemne.
Jeśli ktoś wie/podejrzewa kto niszczy mi koperek byłbym wdzięczny za
podpowiedź.

Pozdrawiam
Gsue

2. Data: 2006-05-26 07:24:44

Temat: Re: Co zabija mi koperek
Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Gsue" <g...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> wyglądają jak przecinki :)), mieszkać :)
>
> Te małe białe zupełnie nie wyglądają na znane mi mszyce, które jak

Mszyce też mogą być białe. I bywają na koperku:(

Pozdrawiam, Basia.

--
http://tabaza.sapijaszko.net/

3. Data: 2006-05-26 07:39:48

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Basia Kulesz" <b...@i...pl> wrote in message

> [...]
> Na

> pamiętam
>
> Mszyce też mogą być białe. I bywają na koperku:(

Decis powinien załatwić.

4. Data: 2006-05-26 07:54:37

Od: "Lilka" <l...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

i ciemne.

> Decis powinien załatwić.

To może od razu strzel sobie pięćdziesiątkę tego decisa.
Powinien zalatwić.

Lilka

5. Data: 2006-05-26 08:25:24

Od: "Gsue" <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> "Basia Kulesz" <b...@i...pl> wrote in message

> Decis powinien załatwić.
<CIACH>

Dzięki za sugestie,
jeśli to rzeczywiście mszyce postaram się przed użyciem innych argumentów
załatwić zbóje nikotyną. (jak mi się zapamiętało z dzieciństwa)

Dzięki i pozdrawiam
Gsue

6. Data: 2006-05-26 08:36:08

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Gsue" <g...@w...pl> wrote in message

> [...]
> jeśli to rzeczywiście mszyce postaram się przed użyciem innych argumentów
> załatwić zbóje nikotyną. (jak mi się zapamiętało z dzieciństwa)

Nie bój się Decisu - po karencji nieszkodliwy - jest w małych opakowaniach -
będzie skuteczny na inne szkodniki, także na drzewach i krzewach - gdy te
opryskasz razem. Wystarczy zamrozić jednorazowe porcje w woreczkach
foliowych na czas karencji ( ja mrożę już na zimę) koperku, pietruszki itp.

7. Data: 2006-05-26 12:29:52

Od: Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

Panslavista wrote:

> [...]
> krzewach - gdy te opryskasz razem. Wystarczy zamrozić jednorazowe porcje
> w woreczkach foliowych na czas karencji ( ja mrożę już na zimę) koperku,

Istotnie zdaje się, że Decis jest mniej szkodliwy niż inne, podobne
insektycydy, ale takie pryskanie "po wsiem", na wszelki wypadek,
to czysty nonsens. A jeśli chodzi o koperek, to jeśli pryskać,
to po co hodować? Nie prościej kupować w sklepie?

Pozdrowienia,
Michał

--
Michał Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

8. Data: 2006-05-26 12:37:53

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> wrote in message

> [...]
> to czysty nonsens. A jeśli chodzi o koperek, to jeśli pryskać,
> to po co hodować? Nie prościej kupować w sklepie?

Nie, bo nikt nie prowadzi badań, czy nie zostało do końca karencji trzy dni,
a koperek "musiał zejść" z pola (folii itp). Sobie można karencję wydłużyć o
drugie tyle...

9. Data: 2006-05-26 13:03:24

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Lilka" <l...@t...pl> napisał w wiadomości
> i ciemne.

> To może od razu strzel sobie pięćdziesiątkę tego decisa.
> Powinien zalatwić.

Ja? :-( ;)

A wracając do tematu, to zawsze można: a) obciąć końcówki z mszycami (uwaga,
czasami wracają) b) zerwać do zupy i zmyć mszyce pod bieżącą wodą. Ale żeby
koperek pryskać, to już naprawdę lepiej sobie po głowie...

Pozdrawiam, Basia.

--
http://tabaza.sapijaszko.net/

10. Data: 2006-05-26 14:19:23

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> żeby
> koperek pryskać, to już naprawdę lepiej sobie po głowie...

Nie wiecie, z czego tyjecie...

azalia zaczyna kwitnac...
Czerwona Magnolia?
Zabezpieczyc krajobraz