Co zrobic

1. Data: 2001-07-27 17:30:59

Temat: Co zrobic
Od: "wli2sp" <w...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Pytam co zrobic z dlugotrwala depresja. A wlasciwie, z jej ciaglym
powracaniem. Zastanawiam sie caly czas nad oddaniem sie w rece
psychologa, bo juz nie mam sily na te walke. Chociaz do tej pory
staram sie toczyc walke o to by z tego wyjsc. He, he. Ja, taka
optymistka i z poczuciem humoru...
Dlatego nie moge sie z tym pogodzic i dac za wygrana, i staram sie
walczyc ze wszystkich sil aby to paskudztwo zwalczyc.
Viola

1. Data: 2001-07-27 17:57:25

Temat: Re: Co zrobic
Od: jacek <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <9js86g$1bb$2@news.internetia.pl>, w...@f...onet.pl
says...
> [...]
> Dlatego nie moge sie z tym pogodzic i dac za wygrana, i staram sie
> walczyc ze wszystkich sil aby to paskudztwo zwalczyc.

Ze tak sie upierdliwie zapytam - ta depresja to fakt czy kokieteria?
Po czym sadzisz ze masz depresje a nie tylko obniozny nastroj?

1. Data: 2001-07-27 18:53:04

Od: Astec SA <b...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

wli2sp wrote:
> Pytam co zrobic z dlugotrwala depresja. A wlasciwie, z jej ciaglym
> powracaniem. Zastanawiam sie caly czas nad oddaniem sie w rece
> psychologa, bo juz nie mam sily na te walke. Chociaz do tej [..]

Nie do psychologa lecz psychiatry musisz się udać.
Tylko psychiatra może Ci przepisać leki, które Cię wyciągną z depresji.
I nic tu sama nie zdziałasz - to choroba organizmu, jego złego funkcjonowania,
samym duchem jej nie pokonasz.

pozdrawiam
Arek

--
Osobom, które dotyka problem przymusowego poboru do wojska, udzielamy
bezpłatnej i legalnej pomocy w ochronie ich planów, poprzez uzyskanie

1. Data: 2001-07-28 13:14:27

Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 27 Jul 2001, Astec SA wrote:

> [...]
> I nic tu sama nie zdziałasz - to choroba organizmu, jego złego funkcjonowania,

Teoretycznie zgadzam się z przedmówcą, ale depresje nawrotowe mogą mieć
lżejszy przebieg niż to zwykle bywa (bo w końcu same ustępują pod wpływem
pogody, pory roku czy czegoś tam). Dlatego nie namawiałbym aż tak bardzo
do leków, a raczej do zbadania przyczyn depresji i mechanizmów nawrotowych
- jest szansa że to faktycznie nie jest depresja, i że da się załatwić
psychoterapią.

--
GSN

1. Data: 2001-07-29 08:35:08

Od: "Nemo" <n...@u...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Tylko psychiatra może Ci przepisać leki, które Cię wyciągną z depresji.
> I nic tu sama nie zdziałasz - to choroba organizmu, jego złego
funkcjonowania,
> samym duchem jej nie pokonasz.
Czy jestes pewny, ze depresja to choroba organizmu ?
A jesli organizm jest podporzadkowany psychice do tego stopnia, ze umie
nawet zatrzymac oddech lub akcje serca az do utraty przytomnosci, bez tzw
granicy, czy hamulcow, ktore ma kazdy czlowiek ?
Czy to zle funkcjonowanie ogranizmu ? No jesli zinterpretujesz to jako zle
dzialanie bo sie podporzadkowywuje to dojdziemy do tego, ze kazdy z nas nie
funkcjonuje prawidlowo :)
ALe zboczylem z sedna, czy depresja to wynik zlego dzialania organizmu ? Czy
aby na pewno ?

--
Pozdrawiam:
Nemo

-------------------------------------
e-mail: n...@u...pl
tel. 0 603 667586
WWW: http://www.nemo.utopia.pl
WWW: http://www.utopia.pl

1. Data: 2001-07-29 08:44:48

Od: Astec SA <b...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Nemo wrote:
[..]
> ALe zboczylem z sedna, czy depresja to wynik zlego dzialania organizmu ? Czy
> aby na pewno ?

Tak - depresja to wynik złego funkcjonowania organizmu.
Nie wnikam w przyczyny, które to wywołały - czy wynikają one ze złych
okoliczności czy też są wrodzone, genetyczne. Liczy się fakt złego funkcjnowania
organizmu i to, że wtedy trzeba wtedy stosować leki. Nie twierdzę, że
żadna psychoterapia nie będzie potrzebna, ale to już oceni psychiatra.

pozdrawiam
Arek

1. Data: 2001-07-29 10:53:23

Od: jacek <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <9k0hsv$c5$1@news.onet.pl>, n...@u...pl says...

> ALe zboczylem z sedna, czy depresja to wynik zlego dzialania organizmu ? Czy
> aby na pewno ?

Aby na pewno.
Chodzi o depresje endogenna. Jezeli nie wiesz "na pewno" czy to wynik
zlego dzialania organizmu proponuje poczytac- akurat w tym temacie jest
doskonala, przebogata i rzetelna literatura. I miliony wyleczonych
pacjentow.
Jak dalej masz watpliwosci to zostaw je dla siebie.

1. Data: 2001-07-29 14:41:09

Od: "krzysztof\(ek\)" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Nemo" <n...@u...pl> napisał w wiadomości

> [...]

tzw
> granicy, czy hamulcow, ktore ma kazdy czlowiek ?

Ale jest mala roznica miedzy ukladem autonomicznym a OUN, prawda?

> [...]
zle
> dzialanie bo sie podporzadkowywuje to dojdziemy do tego, ze kazdy z

Czyli dla Ciebie cialo, organizm to jakis odrebny twor od naszej
psychiki? A nie uwazasz, ze slogan o jednosci psycho-fizycznej jednak ma
sens? Twoja psychika, Twoje mysli i Twoje zachowania sa wynikiem pracy
mozgu.

> ALe zboczylem z sedna, czy depresja to wynik zlego dzialania organizmu
? Czy
> aby na pewno ?

Przyczyna depresji - upraszczajac - jest zbyt niski poziom serotoniny.
Stosujac odpowiednie leki mozna go podwyzszyc. Leki te np. zmniejszaja
rozpad serotoniny, hamuja jej wychwyt zwrotny itd.
Zwiekszysz poziom serotniny -> znikna objawy depresji. I wtedy warto by
wkroczyc z odpowiednia psychoterapia (chociaz akurat moze niekoniecznie
z modna psychoanaliza). Mimo wszystko jestem zwolennikiem nie
zapominania o psychoteraipi, choc w polskich warunkach taka
psychoterapia jest czesto po prostu niemozliwa, a przynajmniej znacznei
utrudniona w ramach powszechnego ubezpieczenia zdrowotnego.

Depresja nie jest jednolita jednostka chorobowa. W zasadzie wyroznia sie
obecnie
szereg roznych zaburzen, ktore obejmuja zaburzenia niegdys okreslane
mianem depresji. Ty niemniej istnieja
konkretne kryteria diagnostyczne , ktore pozwalaja ocenic czy u danej
osoby mamy do czynienia z dana forma depresji czy nie. I czesc osob
potocznie, przez laikow, okreslanych jako "depresyjne" wcale depresyjne
nie sa. Z drugiej strony spora czesc osob, u ktorych otoczenie nawet nie
podejrzewa depresji, na chorobe te cierpi. To generalnie regula dla
wszystkich chorob psychicznych. Czesto
zdaza sie, ze otocznienie uwaza, ze dana osoba ma jakies "schizy", a ona
wcale nie jest chora. I odwrotnie.

Prawda jest taka, ze depresje rozpoznac moze tylko lekarz. Wiec takie
gdybanie, czy ta osoba ma depresje czy nie, nic nowego nie wnosi.
Osobiscie nie rozumiem leku przed wizyta u psychiatry, traktowanie tego
jako ostatecznosci. Mozna pojsc, jak sie ma watpliwosci. W czym to
szkodzi? Najwyzej okaze sie, ze jestes zdrowy. Nic nie tracisz. Dla osob
ubezpieczonych wizyta jest bezplatna, nie jest potrzebne skierowanie.
Dzwonisz do najblizszej przychodni zdrowia psychicznego, ktora ma
podpisany kontrakt z Twoja Kasa Chorych i sie zapisujesz.

pozdrawiam,

krzysztof(ek)

1. Data: 2001-07-30 22:09:53

Od: "Valérie" <v...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "wli2sp" <w...@f...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> psychologa, bo juz nie mam sily na te walke. Chociaz do tej pory
> staram sie toczyc walke o to by z tego wyjsc. He, he. Ja, taka

jednak może najpierw psycholog...

--
pozdrawia
Valérie

1. Data: 2001-08-01 20:39:28

Od: "Elizabeth" <w...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik wli2sp <w...@f...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:9js86g$1bb$...@n...internetia.pl...
> [...]
> Dlatego nie moge sie z tym pogodzic i dac za wygrana, i staram sie
> walczyc ze wszystkich sil aby to paskudztwo zwalczyc.

Witaj Violu!
Ja radziłabym Ci koniecznie skonsultować się z dobrym psychiatrą i
psychoterapeutą. Nie ma sensu przedłużać tego stanu. Bardzo ważne jest
dotarcie do przyczyn depresji (psychoanaliza). Powszechnym powodem jest
tłumiony gniew. Jeżeli implozja emocji ulegnie rozpoznaniu, a uczucia
zostaną wyartykułowane, prawdopodobnie łatwiej będzie sie ich pozbyć.
Jeżeli faktycznie jest to depresja, to musisz zwrócić szczególną uwagę na
głębokie oddychanie, aby wciągnąć do płuc dostateczną ilośc odżywczego
powietrza. W tym celu musisz stosować gimnastykę, energiczny spacer, może
pływanie (jeżeli nie masz lęków), gra w tenisa. Wiem, że dla "depresanta"
zmobilizowanie się do ruchu nie jest łatwe. Dieta: bogata w świeże warzywa,
pokarmy pełnoziarniste i rośliny strączkowe (spożywane we właściwych
proporcjach wzmocnią śledzionę). Wykluczyć alkohol, który pomimo wrażenia
rzekomego rozluźnienia może w dłuższej perspektywie pogłębic depresję
spowolnienie pracy wątroby, złe relacje z lekami). Wyeliminowanie wilgoci,
zimna i ciemności. Śmiech i optymizm pozytywnie wpływają na zdrowie,
doceniaj przyjemności płynące z życia i zapisuj je w dzienniku. Wynajduj
humorystyczne strony trudnych sytuacji, pytaj samą siebie jaka nauka płynie
z kłopotów. Możesz się nauczyć rozładowywania zablokowanych emocji patrząc
na własne emocje z dystansu i z perspektywy, powtarzając pozytywne
afirmacje, stosując "terapię zwierzeń". Wyrażaj emocje i rozładowuj je
aktywnością fizyczną. Dobre efekty daje równiez akupunktura, masaż stóp
(receptory), zapachy i kolory, medytacja i relaksacja. Powodzenia! Napisz
koniecznie o podjętej terapii.

Elizabeth
P.S.
Długotrwałe lub intensywne emocje moga powodować chorobę, szczególnie jeśli
pozostają nie ujawnione lub nie uświadomione. Określa się je mianem
wewnętrznych przyczyn chorób. Należą do nich: gniew, strach, radość,
wstrząs, zmartwienia i smutek.

Rozpoznawanie wezwania
przebaczenie
serotonina w układzie nerwowym