Strona główna Grupy pl.soc.edukacja Codziennie dwie godziny WF-u w każdej szkole. Na początku i na końcu dnia. Taka propozycja zmian trafiła do MEN

Grupy

Szukaj w grupach

 

Codziennie dwie godziny WF-u w każdej szkole. Na początku i na końcu dnia. Taka propozycja zmian trafiła do MEN

Liczba wypowiedzi w tym wątku: 2


« poprzedni wątek następny wątek »

1. Data: 2025-05-21 18:42:43

Temat: Codziennie dwie godziny WF-u w każdej szkole. Na początku i na końcu dnia. Taka propozycja zmian trafiła do MEN
Od: ??Jacek Marcin Jaworski?? <j...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dobry wieczór!

cytat: "W dniu 14 kwietnia 2025 roku do Ministerstwa Edukacji Narodowej
trafiła również petycja dotycząca wprowadzenia obowiązkowych zajęć
wychowania fizycznego w polskich szkołach. Jej autor postuluje, że każda
klasa na każdym etapie edukacji, z wyjątkiem uczelni wyższych, powinna
mieć codziennie dwie godziny lekcji wychowania fizycznego - jedną na
początku dnia oraz jedną na jego zakończenie."

źródło: art. pt. "Codziennie dwie godziny WF-u w każdej szkole. Na
początku i na końcu dnia. Taka propozycja zmian trafiła do MEN", aut.
Małgorzaty Masłowskiej, dostępny pod adresem URL:

https://forsal.pl/kraj/aktualnosci/artykuly/9803984,
codziennie-dwie-godziny-wf-u-w-kazdej-szkole-na-pocz
atku-i-na-koncu-d.html

Jednak już sama autorka pow. art. widzi poważne problemy piętrzące się
przed tymi co chcieli by wdrożyć tą petycję:

cytat: "Jakie są szanse na wprowadzenie zmian zaproponowanych w petycji?
Czas pokaże. Bo choć przedstawione argumenty są słuszne, to wydaje się,
że polskie szkoły w większości przypadków zwyczajnie nie dysponują
możliwościami organizacyjnym, które pozwoliłyby na zaplanowanie i
przeprowadzenie lekcji wychowania fizycznego w określonej w petycji
ilości i układzie. Jak dobrze pamiętamy, nawet zorganizowanie lekcji
religii, których wymiar jest znacznie niższy i które nie wymagają
wykorzystania specjalistycznej infrastruktury, w wielu placówkach nie
było możliwe. Oprócz dostępu do infrastruktury, która pozwoliłaby na
bezpieczne zorganizowanie ćwiczeń, aktualny pozostaje również problem
dostępu do infrastruktury sanitarnej, którego do dziś nie udało się
rozwiązać w większości placówek oświatowych. Uczniowie nie tylko nie
mają gdzie po zajęciach wziąć prysznica, ale nawet gdyby łazienka była
dostępna, nie braliby go ze względu na pozostawiony im do dyspozycji
czas - przerwy po prostu są zbyt krótkie na to, by się umyć, przebrać i
ochłonąć przed kolejną lekcją."

Dodatkowo można powiedzieć, że:
1. W III Rzeszy prowadzono ok. 5,5 godz./d. zajęć fizycznych i tylko ok.
1,5godz. zaj. teoretycznych. Było to skrajnym wypaczeniem prog. nauczania;
2. Sportowcy wcale nie ćwiczą codziennie, tylko co drugi dzień. Moje
własne doświadczenia potwierdzają, że jest to konieczne by nie czuć się
przetrenowanym;
3. W wojsku codziennie rano była zaprawa. Pisze o tym w broszurze pt.
"Niemiecki Pionier 1939-1945 Saper szturmowy Wermachtu", aut. Gordon L.
Rottman. cytat: "Dzień zaczynał się o 5.00 rano, czasami wcześniej, gdy
urządzano im niezapowiedziane marsze terenowe. Musieli się umyć,
uporządkować izbę i zjeść skromne śniadanie do godziny 7:00. Zajęcia
zaczynały się od gimnastyki, musztry z bronią oraz biegu z pełnym
wyposażeniem, przeplatanych przysiadami i skokami (bimsen - nauka i
praktyka).". Jednak nawet w tych elitarnych jednostkach nie ćwiczono na
koniec dnia.
4. Ćwiczenia na pocz. i na końcu dnia oznaczają, że trzeba się myć 4x
dziennie: 1) wstając rano, 2) w szkole po 1 gimnastyce, 3) w szkole po 2
gimnastyce, 4) wieczorem przed snem. W praktyce było by to nie do
wytrzymania!
5. Ja postuluję, żeby zaj. w szkole trwały po 6godz. lekcyjnych w
trakcie których nie ma zaj. W-F, a zamiast każdego dnia (z wyj. pią.) są
bezpłatne zaj. dodatkowe dla wszystkich uczniów, trwające po
90-120min.: 2x w tyg. o charakterze intelektualnym i 2x w tyg. o
charakterze fizycznym. Przy czym zaj. fizyczne nie muszą dotyczyć wył.
gimnastyki, bo mogą to być też sztuki walk albo taniec. Cały dok. pt.
"Sztuka Edukacji" jest bezpłatnie dostępny pod adresem URL:
https://energokod.pl/monografie/Sztuka%20Edukacji.pd
f .

Spokojnego wieczoru!
--
Jacek Marcin Jaworski
Domowa s. WWW: https://energokod.pl
Mini Netykieta Pol. Grup Dysk.: https://energokod.pl/MiniNetykieta.html

› Pokaż wiadomość z nagłówkami


Zobacz także


2. Data: 2025-05-21 18:57:26

Temat: Re: Codziennie dwie godziny WF-u w każdej szkole. Na początku i na końcu dnia. Taka propozycja zmian trafiła do MEN
Od: Generalny Team Wyborczych dla Polonusów - 2 miliony głosów <u...@n...org.invalid> szukaj wiadomości tego autora


=?UTF-8?B?8J+HtfCfh7FKYWNlayBNYXJjaW4gSmF3b3Jza2nwn4
e18J+HsQ==?=
<j...@a...pl> posted:

> Dobry wieczór!
>
> cytat: "W dniu 14 kwietnia 2025 roku do Ministerstwa Edukacji Narodowej
> trafiła również petycja dotycząca wprowadzenia obowiązkowych zajęć
> wychowania fizycznego w polskich szkołach. Jej autor postuluje, że każda
> klasa na każdym etapie edukacji, z wyjątkiem uczelni wyższych, powinna
> mieć codziennie dwie godziny lekcji wychowania fizycznego - jedną na
> początku dnia oraz jedną na jego zakończenie."
>
> źródło: art. pt. "Codziennie dwie godziny WF-u w każdej szkole. Na
> początku i na końcu dnia. Taka propozycja zmian trafiła do MEN", aut.
> Małgorzaty Masłowskiej, dostępny pod adresem URL:
>
> https://forsal.pl/kraj/aktualnosci/artykuly/9803984,
codziennie-dwie-godziny-wf-u-w-kazdej-szkole-na-pocz
atku-i-na-koncu-d.html
>
> Jednak już sama autorka pow. art. widzi poważne problemy piętrzące się
> przed tymi co chcieli by wdrożyć tą petycję:
>
> cytat: "Jakie są szanse na wprowadzenie zmian zaproponowanych w petycji?
> Czas pokaże. Bo choć przedstawione argumenty są słuszne, to wydaje się,
> że polskie szkoły w większości przypadków zwyczajnie nie dysponują
> możliwościami organizacyjnym, które pozwoliłyby na zaplanowanie i
> przeprowadzenie lekcji wychowania fizycznego w określonej w petycji
> ilości i układzie. Jak dobrze pamiętamy, nawet zorganizowanie lekcji
> religii, których wymiar jest znacznie niższy i które nie wymagają
> wykorzystania specjalistycznej infrastruktury, w wielu placówkach nie
> było możliwe. Oprócz dostępu do infrastruktury, która pozwoliłaby na
> bezpieczne zorganizowanie ćwiczeń, aktualny pozostaje również problem
> dostępu do infrastruktury sanitarnej, którego do dziś nie udało się
> rozwiązać w większości placówek oświatowych. Uczniowie nie tylko nie
> mają gdzie po zajęciach wziąć prysznica, ale nawet gdyby łazienka była
> dostępna, nie braliby go ze względu na pozostawiony im do dyspozycji
> czas - przerwy po prostu są zbyt krótkie na to, by się umyć, przebrać i
> ochłonąć przed kolejną lekcją."
>
> Dodatkowo można powiedzieć, że:
> 1. W III Rzeszy prowadzono ok. 5,5 godz./d. zajęć fizycznych i tylko ok.
> 1,5godz. zaj. teoretycznych. Było to skrajnym wypaczeniem prog. nauczania;
> 2. Sportowcy wcale nie ćwiczą codziennie, tylko co drugi dzień. Moje
> własne doświadczenia potwierdzają, że jest to konieczne by nie czuć się
> przetrenowanym;
> 3. W wojsku codziennie rano była zaprawa. Pisze o tym w broszurze pt.
> "Niemiecki Pionier 1939-1945 Saper szturmowy Wermachtu", aut. Gordon L.
> Rottman. cytat: "Dzień zaczynał się o 5.00 rano, czasami wcześniej, gdy
> urządzano im niezapowiedziane marsze terenowe. Musieli się umyć,
> uporządkować izbę i zjeść skromne śniadanie do godziny 7:00. Zajęcia
> zaczynały się od gimnastyki, musztry z bronią oraz biegu z pełnym
> wyposażeniem, przeplatanych przysiadami i skokami (bimsen - nauka i
> praktyka).". Jednak nawet w tych elitarnych jednostkach nie ćwiczono na
> koniec dnia.
> 4. Ćwiczenia na pocz. i na końcu dnia oznaczają, że trzeba się myć 4x
> dziennie: 1) wstając rano, 2) w szkole po 1 gimnastyce, 3) w szkole po 2
> gimnastyce, 4) wieczorem przed snem. W praktyce było by to nie do
> wytrzymania!
> 5. Ja postuluję, żeby zaj. w szkole trwały po 6godz. lekcyjnych w
> trakcie których nie ma zaj. W-F, a zamiast każdego dnia (z wyj. pią.) są
> bezpłatne zaj. dodatkowe dla wszystkich uczniów, trwające po
> 90-120min.: 2x w tyg. o charakterze intelektualnym i 2x w tyg. o
> charakterze fizycznym. Przy czym zaj. fizyczne nie muszą dotyczyć wył.
> gimnastyki, bo mogą to być też sztuki walk albo taniec. Cały dok. pt.
> "Sztuka Edukacji" jest bezpłatnie dostępny pod adresem URL:
> https://energokod.pl/monografie/Sztuka%20Edukacji.pd
f .
>
> Spokojnego wieczoru!

Po WF-ie każdy jest spocony
a w szkole nie ma łazienek

Zatem WF po lekcjach, codziennie, ale nie obowiązkowy,
jako gry na boisku, na otartej przestrzeni

Niestety wyburzono 1000 szkół, które mialy duże boiska
i postały tam markety albo parkingi samochodowe.

To gdzie te biedne dzieci mają grac w piłkę, biegać na dworze ?

› Pokaż wiadomość z nagłówkami


 

strony : [ 1 ]


« poprzedni wątek następny wątek »


Wyszukiwanie zaawansowane »

Starsze wątki

UwB sprzedał dawny Dom Partii, który w 1990 roku "w brawurowej i happeningowej akcji" przejęli studenci filii UW
Instytut IDEAS może zacząć działać: "Ma to być unikalny w europejskiej skali ośrodek badań nad sztuczną inteligencją."
Instytut IDEAS może zacząć działać: "Ma to być unikalny w europejskiej skali ośrodek badań nad sztuczną inteligencją."
U nas propagują modę na SI, a w Chinach naukowcy SI po kolei umierają w wieku 40-50lat
Uniwersytet Jagielloński zawiesza protestujących studentów

zobacz wszyskie »

Najnowsze wątki

"kapitan Martyna Graban, i załoga okrętu badawczego Nautilus, [...], odkryli wrak japońskiego niszczyciela Teruzuki"
Nowe Wsk. Moralnej Popr.: 16. Życie prywatne i 18. Kultura artystyczna
Pierwsze sukcesy strajkujących [studentów na UW]
Dalszy ciąg awantury o jedzenie na UW
O tym jak w WB/UK rząd nieudolnie walczy z otyłością u dzieci

zobacz wszyskie »