Cos z orzechow

1. Data: 2003-02-17 23:35:36

Temat: Cos z orzechow
Od: Maciej Ostaszewski <m...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

Cześć!

Macie jakieś przepisy, na coś z orzechów? Coś smacznego, bezmięsnego
i żeby nie były to torty/ciasta/desery itd. Kiedyś słyszałem o sosie
orzechowym, ale przepisu znaleźć nie mogę.

pozdrawiam

maciek
--
Szybki jak [Romet] Wicher

1. Data: 2003-02-18 01:07:12

Temat: Re: Cos z orzechow
Od: "Akulka " <s...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Maciej Ostaszewski <m...@...pl> napisał(a):

Kiedyś słyszałem o sosie
> orzechowym, ale przepisu znaleźć nie mogę.

Witam, ja mam takie coś - ale nie próbowałam sama zrobic, daj znać jak
zaryzykujesz...
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

SOS SEROWO-ORZECHOWY

Składniki:
10 dag serka sojowego (lub startego żółtego sera), 10 dag drobno posiekanych
orzechów nanerczowych, 2 łyżki masła, 1 łyżka mąki, 4 liście laurowe, 1/2
łyżeczki mielonej papryki, po 1 1/2 szklanki lekkiego bulionu i śmietanki
18%, sól, pieprz

W rondelku na stopionym maśle przesmażyć liście laurowe, dodać mąkę, orzechy
i powoli &#8212; stale mieszając (aby me zrobiły się grudki) - wlać letni bulion.
Podgrzewać na niewielkim ogniu, aż sos zgęstnieje, doprawić go solą, pieprzem
i mieloną papryką.
Usunąć liście laurowe. Ser utrzeć ze śmietanką, wlać do sosu, mieszając,
chwilę podgrzewać (uważać, aby sos nie zaczął się zbyt ciągnąć).

~~~~~~~~~~~~~~
SOS ORZECHOWY 1

Składniki na 4 porcje:
4 łyżki majonezu sałatkowego, 50 g mielonych włoskich orzechów, 2 łyżki
posiekanego szczypiorku, l łyżeczka soku z cytryny, sól, cukier, pieprz

Majonez połączyć z orzechami, szczypiorkiem i sokiem z cytryny. Doprawić
solą, cukrem i pieprzem.
Podawać do jaj i zimnych białych mięs.

l porcja 381 kcal.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

SOS ORZECHOWY 2

Składniki:
masło orzechowe, woda, miód, sok z cytryny

Zmiksować masło orzechowe z wodą, dodać miód, sok z cytryny i jeszcze raz
zmiksować.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
No i jak, zadowolony???

Pozdrawiam, Akulka

1. Data: 2003-02-18 06:00:13

Od: "rena" <r...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Maciej Ostaszewski" <m...@...pl> napisał w wiadomości
> Cześć!
>
> Macie jakieś przepisy, na coś z orzechów? Coś smacznego, bezmięsnego
> i żeby nie były to torty/ciasta/desery itd. Kiedyś słyszałem o sosie
> orzechowym, ale przepisu znaleźć nie mogę.

mi bardzo posmakowala ta jarzynka buraczkowo-orzechowa do obiadu
http://puszkkka.spinacz.pl/przepis.php3?id=1202

oraz ten makaron http://puszkkka.spinacz.pl/przepis.php3?id=2575 - wyjatkowo
pyszny

1. Data: 2003-02-18 07:38:46

Od: a...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> Cześć!
>
> Macie jakieś przepisy, na coś z orzechów? Coś smacznego, bezmięsnego
> i żeby nie były to torty/ciasta/desery itd. Kiedyś słyszałem o sosie
> orzechowym, ale przepisu znaleźć nie mogę.

Krysia podawala kiedys przepis na cos w rodzaju klopsa z orzechow. Brzmi to
zachecajaco, sprawdz sam:
http://minilien.com/?vBsBXZLdtH

Sos orzechowy byl niedawno na grupie, pogoogluj to znajdziesz.

Pozdrawiam,
AniaR

1. Data: 2003-02-18 20:50:47

Od: "Monika Biermann" <m...@g...de> szukaj wiadomości tego autora

jadlam kiedys w Tyrolu pierogi nadziewane (Maultaschen) posypane orzechami
wloskimi i pokruszonym serem owczym (feta), byly wprawdzie z miesem ale
mozna zrobic z np. pieczarkami
Monika

1. Data: 2003-02-18 21:14:37

Temat: Odp: Cos z orzechow
Od: "KaskA" <k...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Maciej Ostaszewski <m...@...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:slrn.pl.b52sed.25a.mefju@mefju...
> [...]
> i żeby nie były to torty/ciasta/desery itd. Kiedyś słyszałem o sosie
> orzechowym, ale przepisu znaleźć nie mogę.

salatka:
puszka kukurydzy
mala puszka ananasa
troche (chyba 1/2) pora (bialej czesci)
i majonez
+ orzechy wloskie

co sie da - pokroic, wymieszac, sie delektowac
tylko por daje na koncu, trzeba wyczuc zeby nie bylo za ostre

kaska

1. Data: 2003-02-18 21:20:20

Od: "Anka" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czego to ludzie nie wymyślą:-)))