Cóż to za roślinka?

1. Data: 2005-05-07 19:44:11

Temat: Cóż to za roślinka?
Od: "Rafi" <...@b...org.pl> szukaj wiadomości tego autora

Rośnie mi na działce, a ja jestem jeszcze lajkonik w tych sprawach ;)

http://republika.pl/cronos626/Kwiatek.jpg

Rafi
"I love the smell of flames early in the morning..."
Real email address: http://cerbermail.com/?6atVvWmYct

2. Data: 2005-05-07 19:52:37

Temat: Re: Cóż to za roślinka?
Od: "Iza Wójcik" <i...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Rośnie mi na działce, a ja jestem jeszcze lajkonik w tych sprawach ;)

Tulipan. Na odmianach sie nie znam.

Mysle, ze warto juz go po przekwitnieciu i zaschnieciu lisci wykopac i
rozdzielic cebulki a nastepnie na jesieni znowu wkopac do ziemi.
Niech ma wiecej miejsca na rozmnazanie sie.

Iza Wójcik

3. Data: 2005-05-07 20:03:24

Od: Marta Góra <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 7 May 2005 21:52:37 +0200, Iza Wójcik napisał(a):

> Tulipan. Na odmianach sie nie znam.

Tulipa tarda?

http://tabaza.sapijaszko.net/modules.php?name=Tabaza
&file=index&op=Szczegolowo&tid=2561

Pozdrawiam
Marta

4. Data: 2005-05-07 20:11:08

Od: "Rafi" <...@b...org.pl> szukaj wiadomości tego autora

O żesz... też tulipan? Zadziwiajaca ta natura ;)
Piękne dzieki za szybką odpowiedź :)
Teraz wiem, że rozmnożę toto z cebulek (czyli wycinka po przekwitnięciu żeby
cebulki lepiej dojżały...)

Dziękuję i pozdrawiam :)

5. Data: 2005-05-08 00:08:00

Od: Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

Iza Wójcik wrote:

> Tulipan. Na odmianach sie nie znam.
>
> Mysle, ze warto juz go po przekwitnieciu i zaschnieciu lisci wykopac i
> rozdzielic cebulki a nastepnie na jesieni znowu wkopac do ziemi.
> Niech ma wiecej miejsca na rozmnazanie sie.

Poniewaz to tulipan botaniczny, moim zdaniem wykopywac nie warto.

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

6. Data: 2005-05-08 07:05:20

Od: "Iza Wójcik" <i...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Teraz wiem, że rozmnożę toto z cebulek (czyli wycinka po przekwitnięciu
żeby
> cebulki lepiej dojżały...)

dojrzaly.... ale nie o to mi chodzi. Jaka, ze tak sie zapytam wycinka?
liscie musza zostac co by sie cebule mialy z czego zywic ( tak w skrocie).
Obciac wolno jeno kwiatki.

Iza Wójcik

7. Data: 2005-05-08 07:07:07

Od: "Iza Wójcik" <i...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Poniewaz to tulipan botaniczny, moim zdaniem wykopywac nie warto.

Ja tez ich w swoim ogrodzie nie wykopuje ale zawczasu posadzilam w duzym
rozstawie. Te ze zdjecia wydaja mi sie zbyt zageszczone i stad moja rada.

Iza Wójcik

8. Data: 2005-05-08 07:18:14

Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> writes:

> Poniewaz to tulipan botaniczny,

Zawsze sie wstydziłlem zapytać, ale co tam.

Co to znaczy, ze jakaś roślina jest "botaniczna"? I pozostałe sa jakie
- "zoologiczne"? 8-)

MJ

9. Data: 2005-05-08 07:22:30

Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:ALcfe.17966$i1.71@tornado.ohiordc.rr.com Michal
Misiurewicz <m...@i...rr.com> napisał(a):

> Poniewaz to tulipan botaniczny, moim zdaniem wykopywac nie warto.

Hejka. Zostaliśmy niejako zmuszeni do przeprowadzenia eksperymentu na
tulipanach botanicznych. ;-) Sąsiadka w zeszłym roku sprezentowała nam
pęczek kwitnacych z liśćmi i cebulami ale bez ziemi. Zostały posadzone,
podlane ale zwiędły szybko, uschły i nie dawały żadnej nadziei, że przeżyją.
Na wiosnę okazało się, że jednak mają chęć rosnąć ale nornice (takie myszy
podwójnej długości) ścięły równo z powierzchnią ziemi wszystkie liście.
Okazuje się, że te tulipany botaniczne to twarde rośliny. Liście odrosły i
mimo wszystko pojawiły się kwiaty. :-)
Pozdrawiam stenicznie Ja...cki

10. Data: 2005-05-08 07:31:28

Od: "Iza Wójcik" <i...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Zawsze sie wstydziłlem zapytać, ale co tam.
>
> Co to znaczy, ze jakaś roślina jest "botaniczna"? I pozostałe sa jakie
> - "zoologiczne"? 8-)

To znaczy w wielkim uproszczeniu, ze jest "naturalna" wzieta z dzikiego
srodowiska i niewiele jest jej w stanie zaszkodzic. W przeciwienstwie do
tych roznych hybryd, ktorych mamy mnostwo w ogrodzie i o ktore sie musimy
wiecznie martwic ;-).

Iza Wójcik

zywopołot nie rośnie
Jak ukorzenić tuje?