Cymbidium - chyba go zabilem

1. Data: 2007-05-16 06:46:48

Temat: Cymbidium - chyba go zabilem
Od: "rajton" <mart74USUŃ@TOTEŻUSUŃgazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Jesienia kupilem storczyk (cymbidium); pani w sklepie przy zakupie pouczyla
jak sie z nim obchodzic itd. Powiedziala ze jak spadna kwiaty to nalezy
obciac ta lodyzke i w przyszlym roku odrosnie no i zakwitnie na nowo. Jest
juz aktualnie przyszly rok i nic... Liscie niby ma, wychodza tez mlode ale
zadnej lodyzki nie widac zeby pchala sie do slonca, czekac jeszcze czy
zostalem wprowadzony w blad?

Pozdrav Mariusz

2. Data: 2007-05-16 07:39:44

Temat: Re: Cymbidium - chyba go zabilem
Od: "Rafał Wolski" <rafal.wolski@nie_spamowi_poczta.fm> szukaj wiadomości tego autora

> zadnej lodyzki nie widac zeby pchala sie do slonca, czekac jeszcze czy
> zostalem wprowadzony w blad?
>
> Pozdrav Mariusz

Od znawcy storczyków dowiedziałem się kiedyś, że tam może się dziać, gdy
storczyk ma za sucho. Wtedy zamiast kwitnąć dzieli się.

--
Pozdrawiam, Rafał Wolski
http://wrzosowisko.pl/sklep/ - sklep z wrzosami

3. Data: 2007-05-16 07:45:33

Od: "Rafał Wolski" <rafal.wolski@nie_spamowi_poczta.fm> szukaj wiadomości tego autora

(...) że TAK może się dziać (...)

chciałem napisać....

4. Data: 2007-05-18 23:07:44

Od: "Jagoda" <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "rajton" <mart74USUŃ@TOTEŻUSUŃgazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> tez mlode ale zadnej lodyzki nie widac zeby pchala sie do slonca, czekac
> jeszcze czy zostalem wprowadzony w blad?

Łodyżkę obcina się tylko wtedy jak uschnie całkowicie, a jak jest zielona to
w następnym roku na niej ponownie pojawią się kwiaty. Tak przynajmniej
zachowuje się moje cymbidium. (Pozdrawiam darczyńcę - Marię ) i kwitnie dwa
razy w roku.
Pozdrówki - Jagoda

5. Data: 2007-05-18 23:10:38

Od: "Jagoda" <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> tez mlode ale zadnej lodyzki nie widac zeby pchala sie do slonca, czekac
> jeszcze czy zostalem wprowadzony w blad?

Łodyżkę obcina się tylko wtedy gdy uschnie całkowicie, a jak jest zielona to
w następnym roku ponownie pojawią się na niej kwiaty. Tak przynajmniej

6. Data: 2007-05-22 06:31:34

Od: "rajton" <mart74USUŃ@TOTEŻUSUŃgazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> w następnym roku ponownie pojawią się na niej kwiaty. Tak przynajmniej
> zachowuje się moje cymbidium. (Pozdrawiam darczyńcę Marię ) i kwitnie dwa

No wiec zostala obcieta zdrowa lodyzka i nie wiem czy odrosnie nowa.
Trzymanie w domu storczyka bez kwiatu mija sie z celem.

7. Data: 2007-05-22 06:59:04

Od: "Maria Maciąg" <m...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

> No wiec zostala obcieta zdrowa lodyzka i nie wiem czy odrosnie nowa.
> Trzymanie w domu storczyka bez kwiatu mija sie z celem.

To nieporozumienie :-). Cymbidium nigdy nie zakwita na tym samym pędzie, ale
Phalaenopsis np. - tak . Jagoda, masz to drugie :-).

Cymbidium zakwita zazwyczaj zima/wiosna. Teraz trzeba mu dużo wody i nawozu
oraz chłodu. Najlepiej do ogrodu, jeśli możliwe. Jesienią podszuszyć,
schować do domu po pierwszych przymrozkach, dać dużo światła i czekać na
kwiaty. Teraz będzie energicznie przyrastać i to jest normalne. I nie ma co
tak od razu się niechęcać. Chodzenia też uczymy się bardzo mozolnie :-).

Z pozdrowieniami, Maria

8. Data: 2007-05-24 07:35:42

Od: "rajton" <mart74USUŃ@TOTEŻUSUŃgazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Teraz trzeba mu dużo wody i nawozu
> oraz chłodu. Najlepiej do ogrodu, jeśli możliwe.

Wystawilem na zewnatrz, trudno teraz o chlod, wiec wstawilem do miejsca
gdzie jest lekki przewiew a slonce o godziny ok.10; potem cien. Zobaczymy
jak bedzie.

9. Data: 2007-06-06 21:54:51

Od: "Jagoda" <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Maria Maciąg" <m...@c...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> czekać na kwiaty. Teraz będzie energicznie przyrastać i to jest normalne.
> I nie ma co tak od razu się niechęcać. Chodzenia też uczymy się bardzo

Jasne że masz rację :-). Pomieszalam nazwy :-(.
Przepraszam za wprowadzenie w błąd,. ale ten moj Ph... kwitnie caly rok na
okrągło i wlaśnie powtarza kwitnienie na tych samych łodyżkach.
Aha, ma też las korzeni powietrznych.
Pozdrawiam - Jagoda

Stihl FS 120
wrocław - abisynki?
Choroba liści - brzoskwinia - czym opryskać?
Rosa canina 'Inermis'
Nasiona przylaszczek