Cytryniec

1. Data: 2004-07-12 17:55:15

Temat: Cytryniec
Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Pozyskałam sadzonki (odmiana i płeć niewiadoma). Pytanie brzmi - można z
niego zrobić drzewko czy też po ukorzenieniu będę musiała komuś roślinki
wtrynić?

Pozdrawiam, Basia.

2. Data: 2004-07-12 18:09:43

Temat: Re: Cytryniec
Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> wtrynić?
>
> Pozdrawiam, Basia.
>
>Cytryniec jest pnączem,trudno będzie go namówić aby był drzewkiem.
Można zniego używać liście,wtedy płeć jest nie ważna.Albo dosadzić
partnera, to będą owoce.
Ukorzenić sadzonki trudno,najlepiej wykopać odrost z korzeniami.
Mirzan

3. Data: 2004-07-12 18:25:32

Od: "JerzyN" <N...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Basia Kulesz" <b...@i...pl> napisał w
wiadomości news:ccujoi$j6s$1@atlantis.news.tpi.pl...
> Pozyskałam sadzonki (odmiana i płeć niewiadoma). Pytanie brzmi - można
> niego zrobić drzewko czy też po ukorzenieniu będę musiała komuś
roślinki
> wtrynić?

Zobacz:
www.living.cz/art/ zahrada/klanopraska.html
http://ogrody.agrosan.pl/ciecinski/cytryniec/

Pnącze, dorasta 3-10 m (1 m rocznie).
Bez podpory chyba się nie uda.
--
Pozdrawiam, Jerzy

4. Data: 2004-07-13 05:49:55

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

| Ukorzenić sadzonki trudno,najlepiej wykopać odrost z korzeniami.

To nawet pocieszające, jak się nie ukorzenią, to nie będzie problemu z
formowaniem:-))))
A swoją drogą to np. z glicynii, mimo że pnącze, można jednak uformować
rodzaj drzewka, "przepis"
gdzieś mam zakonotowany i zdjęcia oglądałam.

Pozdrawiam, Basia.

5. Data: 2004-07-13 06:34:19

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> rodzaj drzewka, "przepis"
>

> Drzewko glicyniowe kwitnące widziałem w Swidnicy,u pana Chlebickiego
od skanych ogradów.Miało ze trzy metry i wielki parasol zwisających
kwiatów.Swoją czwarty rok ciągnę w górę,rośnie na środku.Mirzan

6. Data: 2004-07-13 10:12:41

Od: "JerzyN" <N...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

uformować
> rodzaj drzewka, "przepis"
> gdzieś mam zakonotowany i zdjęcia oglądałam.

A winogron rosnących na drzewkach nie widziałaś?
;-)
--
Pozdrawiam, Jerzy

7. Data: 2004-07-13 11:31:02

Od: aniai <aniai_usun_to@i_to_o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

mirzan napisał(a):

> Można zniego używać liście,wtedy płeć jest nie ważna.Albo dosadzić
> partnera, to będą owoce.

Oj właśnie, czytałam o cytryńcu w artykule Jana Ciecińskiego i nawet
sobie zaznaczyłam że mam spytać czy ta sadzonka od Pana to samczyk czy
samiczka? Kartkę oczywiście gdzieś posiałam i mi umknęło. Dobrze, że
Basia poruszyła temat :)

Anna I.
--
interesujesz się turystyką? zapraszam na strony www:
www.goscinni.betacom.pl - bezpłatne noclegi

8. Data: 2004-07-13 13:00:53

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Basia poruszyła temat :)
>
> Mój cytryniec to obojnak.Roślina rozdzielnopłciowa jednopienna.
Na roślinie która ma więcej pędów żeńskich pojawiają się gałązki
z kwiatami męskimi,wystarczy ich do zapylenia. Mirzan

9. Data: 2004-07-13 13:16:41

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

> Oj właśnie, czytałam o cytryńcu w artykule Jana Ciecińskiego i nawet
> sobie zaznaczyłam że mam spytać czy ta sadzonka od Pana to samczyk czy
> samiczka?
hehe
a nie mozesz sama popatrzec jemu pod ogonek
?
z pozdrowieniami i usmiechami
_hehehe

ps. mam dokladnie taki sam problem
dostalem parke
ale tylko jedna sadzonka sie przyjela
i teraz musze czekac az zakwitnie
by postarac sie jej o samca /samiczke

10. Data: 2004-07-13 15:34:21

Od: aniai <aniai_usun_to@i_to_o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Tadeusz Smal napisał(a):

> hehe
> a nie mozesz sama popatrzec jemu pod ogonek
> ?
> z pozdrowieniami i usmiechami
> _hehehe

Jakby już były kwiatki to pewnie, ale sadzonka jest malutka, ma
wszystkiego 8 listków (w tym 2 przybyły od posadzenia). Zresztą jak znam
źródło to prościej zapytać :)

Anna I.
--
interesujesz się turystyką? zapraszam na strony www:
www.goscinni.betacom.pl - bezpłatne noclegi
www.tramping.slask.prv.pl - relacje, niusy, ogłoszenia, PKS Katowice

Żywopłot albo cos w ten deseń
Gorzkie ogórki