Czesc nauczycieli chce kar cielesnych

1. Data: 2007-05-08 07:55:35

Temat: Czesc nauczycieli chce kar cielesnych
Od: "Duch" <n...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

"Co czwarty nauczyciel chce kar cielesnych" ...

"Fatalna sytuacje w szkolach potwierdzaja badania przeprowadzone w
województwie lódzkim przez dra Jacka Pyzalskiego z Instytutu Medycyny Pracy
Katedry Pedagogiki Specjalnej Uniwersytetu Lódzkiego. Az 90 proc.
nauczycieli z podstawówek i gimnazjów uznalo, ze szkola ma powazne trudnosci
z dyscyplina. 92 proc. jest zdania, ze uczniowie zachowuja sie coraz gorzej.
A co czwarty z pedagogów dopuszcza wprowadzenie do szkól kar cielesnych.
Zdaniem specjalistów te wyniki odzwierciedlaja opinie nauczycieli w calym
kraju."

"Oczywiscie problem braku dyscypliny jest wyrazniejszy w duzych
aglomeracjach, bo tam uczniowie pozostaja anonimowi."

http://wiadomosci.onet.pl/1531263,11,item.html

2. Data: 2007-05-08 08:46:59

Temat: Re: Czesc nauczycieli chce kar cielesnych
Od: "PN" <s...@l...po> szukaj wiadomości tego autora

Duch<n...@n...com>

> "Co czwarty nauczyciel chce kar cielesnych" ...
[...]

A Ty?

PN

3. Data: 2007-05-08 09:18:02

Od: "Duch" <n...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

"PN" <s...@l...po> wrote in message news:f1pdar$439$1@news.onet.pl...

> A Ty?

Nie mam zdania bo nie ucze w szkole, nie znam sie na tym, musialbym miec
jakies
dowswiadczenie, praktyke. Nie bede sie wymadrzał/

Ale ok, zalozmy ze kara cielesna jest dopuszczalna
- wtedy istnieje niebezpieczesntwo naduzycia.

(dodatkowo bylby ryk sprzeciwu, a to niepotrzebnie by podsycilo
konflikt spoleczny)

Jesli jednak wprowadzic kare to trzeba by kare cielesna zdefiniowac (linijka
o dlugosci 30 cm, 3x po łapach),
to by bylo troche smieszne, bo co gdyby uczen nie chcial wystawic reki?
Wykrecic mu ja? itd.itd.

Lepsza kara bylaby izolatka, np. na 1h, ale robic w kazdej szkole izolatke??
A co gdy delikwent zacznie walic w drzwi?

---
Ale mysle ze sa odpowiednie srodki wychowawcze (bezsilowe),
ktore umozliwiaja wprowadzenie dyscypliny. Bez kary cielsnej. Jadnak jakis
straszak w postaci
jakiejs kary musi byc w odwodzie - chocby izolatka na policji.
---

Inna sprawa ze problem w szkolach to problem kulturowy, ktory widze juz
dawno.
Problem w tym ze nadmiernie wzrastaja Prawa, Konsumcja, branie.
Niektorzy ludzie sie degeneruja przez to.
Za to maleje dawanie, samodyscyplina, samokontrola, skromnosc, praca nad
sobą, refleksja.

To przenosi sie do szkół, gdzie jakas czasc degeneratow (mniejszosc) zaczyna
korzystac z tych
rozdmuchanych praw do swoich chamskich celów.

Normalnosc musi jakos odpowiedziec na tą agresja, ale nie ma jak skoro nie
ma instrumentów,
bo przeciez "nie wolno zabraniac", "narzucac komus swojej woli", "robta co
chceta".

Wiec na chamstwo przymróża sie oczy,
natomiast gdy ktos próbuje przeciwdzialac to jest krzyk ze ogranicza sie
prawa. Ma to poparcie
wsprod euro-lubnej polskiej lewicy ktora do tej pory monopolizowala Polske
(np. Michnikowszczyzna).

Dopiero musi dojsc do sytuacji gdzie chamstwo doprowadza kogos do
samobójstwa, zaklada kubeł
ze smieciami na głowe i zneca sie, zeby "wrazliwi spolecznie", "pozyteczni
idioci", przeniesli swoje
współczucie z chamstwa na -tym razem- ofiary chamstwa. Nie widzac swojej
nielogiki.
Taka dziecinada.

Duch
P.S.
Przy okazji warto wyjasniec pozytecznego idiote:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Po%C5%BCyteczni_idioci

4. Data: 2007-05-08 09:57:00

Od: "eTaTa" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Duch" <n...@n...com> napisał w wiadomości

> Nie mam zdania bo nie ucze w szkole, nie znam sie na tym, musialbym miec
> jakies
> dowswiadczenie, praktyke. Nie bede sie wymadrzał/
>
> Ale ok, zalozmy ze kara cielesna jest dopuszczalna
(ciach)

> Duch
> P.S.
> Przy okazji warto wyjasniec pozytecznego idiote:
> http://pl.wikipedia.org/wiki/Po%C5%BCyteczni_idioci

A nie prościej karać rodziców i to wg. istniejącego prawa?

Młody w domu, zawsze może się poślizgnąć, na mydle.:-)

ett
To system. Czyli wszystko jest (ma być) uregulowane.

Ale coś w zamian. Nieskrępowany rozwój i pomoc rodzinie,
choćby tej "singlowej".

System nagród świetnie działa, jak jest przemyślany.
I konkretnie stosowany.

I parę innych drobiazgów, dostosowanych do rocznika.

No i, rzetelna umowa z rodzicami.
I klasy do 20 uczniów.

I wykorzystywanie, indywidualnych możliwości zamiast doktrynerstwa.

etc.

5. Data: 2007-05-08 10:29:54

Od: "Duch" <n...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

"eTaTa" <e...@p...onet.pl> wrote in message

> A nie prościej karać rodziców i to wg. istniejącego prawa?

Tak, tez mozna by zaczac.

---
Rozmawialem z nauczycielka jakis czas temu - byla dosc dobra,
gdy byly klopoty z dzieckiem zdzwonila wlasnie do domu -nie z pretensjami-
ale z prosba o wspolprace.
Rodzice zazwyzczaj byli chetni i sprawy braly pozytywny obrót.

Duch

6. Data: 2007-05-08 11:11:20

Od: "eTaTa" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> ale z prosba o wspolprace.
> Rodzice zazwyzczaj byli chetni i sprawy braly pozytywny obrót.

Uszanowanie tajemnic dziecka.
Kocham Cię, ale nie pozwalam.
To jest trudne. Wiem.

ett
I te piski z obu stron, a Ty - kamienna twarz.
Wiesz co robisz.
(a mózg i serce Ci się lasuje, wrze)

7. Data: 2007-05-08 11:12:49

Od: "Sky" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "eTaTa" <e...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> To jest trudne. Wiem.
>
> ett
> I te piski z obu stron, a Ty - kamienna twarz.

Skoro się lasują to...
...do psychol-oga ;)

8. Data: 2007-05-08 11:17:31

Od: "Duch" <n...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

"eTaTa" <e...@p...onet.pl> wrote in message

> I te piski z obu stron, a Ty - kamienna twarz.
> Wiesz co robisz.
> (a mózg i serce Ci się lasuje, wrze)

No. Kto ma ten wie.
Kiedys z nudow czytalem jakąs gazetke o dzieciach, byl tam felieton ojca.
Fajnie napisal, ze w wielu sytacjach nigdy nie wie czy odpuscic,
czy ruszyc z pełną moca do dzialania.
W kazdej nowej sytuacji trzeba sie zastanawiac od nowa.

Wracaj do szkoły - te mniej liczne przypadki agresji to pewnie efekt
banału -
to dzieci ktore nie maja opiekuna (albo opiekun sam wymaga opieki).
I to jeszcze nic, ale do wychowania wkraczaja media, mody, trendy, presje.
Wielki swiat. To wykrzywia.
Pozdr,
Duch

9. Data: 2007-05-08 11:40:23

Od: "Sky" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> to dzieci ktore nie maja opiekuna (albo opiekun sam wymaga opieki).
> I to jeszcze nic, ale do wychowania wkraczaja media, mody, trendy, presje.

...więc do psychol-oga ;P

10. Data: 2007-05-08 11:52:22

Od: "Duch" <n...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

"Sky" <s...@o...pl> wrote in message news:f1pnj7$8k8$1@news.onet.pl...

O, prosze jak tematy sie zazębiają,
nastepny watek jest o nieśmiałosci,
tam podałem linka z tekstem, ktory mówi:

"Współczesne realia wymagają od nas ciągłego konfrontowania się z wieloma
trudnymi sytuacjami, stawiają przed nami zadania, którym niełatwo jest
sprostać. Duża konkurencja, pogoń za sukcesem wszystko to sprawia, że aby
być na szczycie nie możemy pozwalać sobie na bycie nieśmiałym. "

czyli presja na bycie wyszczekanym , nowoczesnym + trudnosci w dzisiejszym
świecie.
Tlumienie własnego ja, wlasnej nieśmiałosci.

I dalej:

"W świecie pełnym przemocy i zagrożeń, opanowanym przez komputery i
rzeczywistość wirtualną należy ochraniać i kultywować rozwijanie stosunków
międzyludzkich, szczególnie wśród dzieci i młodzieży. Działania o
charakterze socjoterapeutycznym odwołujące się do uczuć i emocji pomogą
dzieciom zrozumieć drugiego człowieka, ułatwią nawiązywanie z nim kontaktu,
nauczą tolerancji i odpowiedzialności za własne postępowanie."

-czyli odwracając, ze za mało jest pozytywnych stosunków międzyludzkich,
pozytywnych uczuć emocji, kontaktu, ludzkiego kontaktu.
Jesli ktos NIE MA w miare normalnych rodziców, łatwo moze byc wychowanym
przez media, w "zimnie uczuciowym", wyrachowaniu - stad sie ta dzicz w
szkole (jest to znaczna mniejszość).

Duch

Czy istnieje zbrodniarz szczesliwy?
PYTANKO
Re: Wytęż wyobraźnię
Re: zapisz mnie. chociaż na skrawku papieru. -czyli skomplementowany wiersz o testamencie ;)
Sponsoring dziewczyny - czy to normalne?