Czy ...

1. Data: 2000-05-29 07:00:18

Temat: Odp: Czy ...
Od: "j23" <j...@a...phils.uj.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

: > > Czy psycholog moze byc dobrym kochankiem ?
: >
: > chyba nie
: > bo ja jestem dobrym kochankiem a nie jestem psychologiem
:
: Blyskotliwosc rozumowania powala z nog.

Blyskotliwosc jak blyskotliwosc ale logika..... no chyba ze ten pan uprawia
humor absurdalny... ale jakos nie wydaje mi sie, zeby to byl dowcip
zamierzony i kontrolowany....
j23

1. Data: 2000-05-29 07:12:30

Temat: Re: Jak psycholog funkcjonuje w związku...
Od: "Piotrek. M." <p...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witajcie ....

...Kilkanaście powyższych postów stanowi oznakę kunsztu dysputy....

Pozwolę sobie nieco obrócić postawione przez Kasię pytanie. Mianowicie
ciekawy jestem jak psycholog funkcjonuje w związku?

Jeżeli założe, że psycholog posiada wiedzę pozwalająca mu wpływać na innych
ludzi, a nie wątpię, że tak jest, to czy nie wykorzystuje tych umiejętności
we wpływaniu na osobę z którą jest. Czy w sposób bardziej lub mniej
uświadomiony nie będzie oddziaływał na tą osobę.

Jeżeli jego wpływ będzie służył dobru związku i drugiej osoby, będzie służył
rozwojowi tejże osoby, jeżeli pozwoli drugiej osobie wyzbyć się toksycznych
cech osobowości itp... to, uważam że taki wpływ będzie OK...

Co natomiast gdy psycholog, który nie uporał się z własnymi problemami
będzie w bardzo zaowulowany sposób manipulował drugą osobą?

Piotr. M.

1. Data: 2000-05-29 09:16:02

Temat: Re: Czy ...
Od: a...@s...fcsd.gliwice.pl (Adam Jarosz) szukaj wiadomości tego autora

> Czesc :-)
> Czy psycholog moze byc dobrym kochankiem ?

Alez tak, czemu nie?
Jemu tez nalezy sie!

Jaad.

--
Archiwum listy dyskusyjnej pl-sci-psychologia
http://www.newsgate.pl/archiwum/pl-sci-psychologia/

1. Data: 2000-06-02 11:07:20

Temat: Odp: Jak psycholog funkcjonuje w związku...
Od: "layman" <k...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mianowicie
> ciekawy jestem jak psycholog funkcjonuje w związku?

Przyłączam się do pytania na które sama nigdy nie potrafiłam odpowiedzieć .
Kinga

1. Data: 2000-06-05 06:53:51

Od: <s...@a...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja uwazam ze kazdy psycholog nie ma innych mechanizmow do wykorzystania niz
kazdy inny czlowiek , ktory wykorzystuje je nieswiadomie. Nie domonizowalbym
roli psychologow w spoleczenstwie czy zwiazkach. Z drugiej strony majac taka
wiedze mozna ja madrze wykorzystac chociazby do przeprowadzenia trudnych
negocjacji. Przyznam sie wam ze czasem rozmawiajac z kims (np. bliskim
znajomym ) jakby odruchowo analizuje jego osobowosc, ale nie robie tego by
mu pomoc czy wykorzystac jakos fakt znania drugiej osoby , robie to w
znaczeniu "sztuta dla sztuki" - dowodzi to moim zdaniem zwyklej proznosci. W
bliskich zwiazkach znow bronie sie przed analizowaniem drugiej osoby, a sam
postepuje tak jakbym chcial byc w pierwszej kolejnosci soba a wszystko co
wiem o psychologii "zawieszam w prozni" - takie sa moje subiektywne
odczucia.
Zastanawim sie czy powinienem poddac to analizie :) ?

1. Data: 2000-07-04 23:39:28

Od: "Zielony" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

>p...@a...net
Z tego co zauwazylem tytul 'psycholog' jest niewiadomo jaka
> nobilitacja i przed kazdym jego uzyciem trzeba klaniac sie nisko -
> przynajmniej tak jest na tej liscie.
> Ludzie ja studiuje psychologie - nie dajcie z siebie robic walow i
> wciskac kitu, psycholog to moze byc kawal buraka, albo sukinsyna, a
> nie zaden boski guru.

Nie widze powodu dla ktorego sam zawod ma decydowac o czyjejs wartosci. Moim
zdaniem wazne jest jakim sie jest czlowiekiem. Studiuje psychologie, mialam
kontakt z psychologami i jak wszedzie sa wsrod nich ludzie ktorym na nikim i
na niczym nie zalezy oprocz siebie i tacy z ktorymi rozmowa to prawdziwa
przyjemnosc.
Anna mail:
b...@p...onet.pl

problem z nauczycielka