Czy lekarz ma prawo nieudzielic informacji o stanie chorego przebywajacego w szpitalu osobie najblizszej?

1. Data: 2001-12-05 16:28:46

Temat: Czy lekarz ma prawo nieudzielic informacji o stanie chorego przebywajacego w szpitalu osobie najblizszej?
Od: "lume" <i...@l...prv.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy lekarz ma prawo nieudzielic informacji o stanie chorego przebywajacego w
szpitalu osobie najblizszej?
Jesli nie ma takiego prawa, to czy jest jakas podstawa prawna, aby ją
lekarzowi przypomniec?
Moze gdzies w sieci.
Bardzo pilne, proszę o pomoc

2. Data: 2001-12-05 16:40:13

Od: "D.Z." <z...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik lume <i...@l...prv.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:9uli5k$2f5$...@a...webcorp.pl...
> Czy lekarz ma prawo nieudzielic informacji o stanie chorego przebywajacego
> szpitalu osobie najblizszej?

TAK. a wrecz jest to obowiazek. lekarz ma prawo udzielic informacje tylko po
uzgodnieniu tego faktu z pacjentem i tylko tym osobom co do ktorych PACJENT
wyrazi zgode. bo np. niechcial by a by komos udzielic informacje.

D.Z.

3. Data: 2001-12-05 16:43:11

Od: "lume" <i...@l...prv.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dziękuję, to jest bardzo pilne!!!!
Czy nie zna pan jakiegos miejsca w sieci gdzie wyraznie by to pisalo?

Jest powazny problem z lekarzem, a gdyby powiedzial co jest to moznaby
szukac innych drog wyjscia z trudnej sytuacji

Chodzi mi o jakis konkretna ustawe, dekret
Jeszcze raz dziekuje

4. Data: 2001-12-05 17:53:39

Od: "PiotrMx" <p...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik lume <i...@l...prv.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:9uliv2$2mp$...@a...webcorp.pl...
> [...]
> szukac innych drog wyjscia z trudnej sytuacji
>
> Chodzi mi o jakis konkretna ustawe, dekret

Radze spojrzec do ustawy o zawodzie lekarza. problem z lekarzem? A co
rodzinka jest bardzo ciekawska. To ja mam pytanie.Czy chory udzielił wam
zgode na rozmowy z lekarzem na temat swojego stanu zdrowia. Jeżeli nie, to
jakim prawem wymagacie ujawnienia przez lekarza tajemnicy lekarskiej?

piotrMx

5. Data: 2001-12-06 05:30:03

Od: "2mat" <m...@2...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Dziękuję, to jest bardzo pilne!!!!
> Czy nie zna pan jakiegos miejsca w sieci gdzie wyraznie by to pisalo?

Karta Praw Pacjenta.
W sieci np. pod adresem: http://www.psychiatria.pl/archiwum_wyn/378

Nie jestem pewien, ale chyba Karta musi być dostępna na każdym oddziale
szpitalnym.
--
---
Pozdrowiania

6. Data: 2001-12-06 16:38:44

Od: "D.Z." <z...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik lume <i...@l...prv.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:9uliv2$2mp$...@a...webcorp.pl...
> Dziękuję, to jest bardzo pilne!!!!
> Czy nie zna pan jakiegos miejsca w sieci gdzie wyraznie by to pisalo?
sorry, ale chyba mnie zle zrozumiales. napisalem ze lekarz moze udzielic
info TYLKO PO uzyskaniu zgody od pacjenta!!!

tak zreszta jak wynika z innych postow ktorych otrzymales.

D.Z.

szczoteczki elektryczne
reumatyzm i serce
Karnityna - czy to prawda?