Czy mozna glosem generowac infradzwieki ?

1. Data: 2001-12-12 23:49:04

Temat: Czy mozna glosem generowac infradzwieki ?
Od: Dariusz <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jak mozna sprawdzic czy spiewajac, mowiac, nie generuje sie
infradzwiekow ?
Czym to mozna zmierzyc

Jacek

2. Data: 2001-12-13 00:27:05

Temat: Re: Czy mozna glosem generowac infradzwieki ?
Od: "Jan Dołegowski" <s...@r...com> szukaj wiadomości tego autora

Dariusz napisał(a) w wiadomości: <3...@p...onet.pl>...
>Jak mozna sprawdzic czy spiewajac, mowiac, nie generuje sie
>infradzwiekow ?

Słyszałem o takim, co potrafił wyśpiewać dolen "do" trzykreślne.
Są jednak wątpliwości, czy robił to ustami.

>Czym to mozna zmierzyc

Spektroaudiometrem. Na przykład firmy Bruel&Kjaer. Kosztuje kilkanaście
tysięcy dolarów, ale jak mierzy! Będziesz miał jakość pomiarów, do jakiej
wymagasz.

http://www.bkhome.com/

JotDe

3. Data: 2001-12-13 00:29:44

Od: Dariusz <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Jan Dołegowski" wrote:

> [...]
>
> Spektroaudiometrem. Na przykład firmy Bruel&Kjaer. Kosztuje kilkanaście
> tysięcy dolarów, ale jak mierzy! Będziesz miał jakość pomiarów, do jakiej

Dzieki.

A rozbijanie glosem szklanek, kieliszkow
to jaka jest czestotliwosc ?

Czy tych pomiarow nie sa sie robic jakas lepsza karta dzwiekowa i przez
troche lepszy mikrofon ?

Jacek

4. Data: 2001-12-13 01:24:30

Od: "sleepindog" <l...@s...dogs.lie> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dariusz" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> to jaka jest czestotliwosc ?
>
> Czy tych pomiarow nie sa sie robic jakas lepsza karta dzwiekowa i przez

dosc tych herezji. poczytaj sobie odpowiedzialem ci na wczesniejszy post
'czy infradzwieki moga' najladniej jak umialem. tylko przeczytaj bo sie
bardzo naprodukowalem:)
jezeli masz struny glosowe dlugosci kilometra to rozbijesz szklanke sfoim
infradzwiekiem. ale juz latwiej chyba byloby ci ja stopic swoim
ultradzwiekiem.
zwyklym mikrowonem sie nie da zmierzyc bo nie ma takiego zakresu odbieranej
czestotliwosci
no to pozdrawiam
sleepindog

5. Data: 2001-12-13 07:36:23

Od: Janusz_K <J...@u...bielsko.pl> szukaj wiadomości tego autora

> dosc tych herezji. poczytaj sobie odpowiedzialem ci na wczesniejszy post

Przecież to Expert, z nim się nie dogadasz ;-)) on i tak wszystko lepiej
wie ;-))
--
Pozdr.

Janusz

6. Data: 2001-12-13 23:45:18

Od: Grzegorz Redlarski <g...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Thu, 13 Dec 2001 00:49:04 +0100 Dariusz <d...@p...onet.pl>
napisal:

Odpowiadajac na pytanie z subject - mozna, np. mowiac
brrrrrrrrrrrrrrrr ;-)
Oczywiscie, nie tylko infradzwieki w tym beda.

>Jak mozna sprawdzic czy spiewajac, mowiac, nie generuje sie
>infradzwiekow ?
>Czym to mozna zmierzyc

Proponuje przetwornik cisnienia podlaczyc do oscyloskopu. Moze to byc
np. przetwornik polprzewodnikowy za < 100 zl.
Oscyloskop, od biedy moze zastapic karta dzwiekowa z obnizonym pasmem
w dol przez wymiane kondensatorow wejsciowych (zakladam, ze sam
przetwornik przenosi od 0 Hz, co byc moze nie jest prawda).
No i nie wiem co konkretnie chcesz mierzyc. Prawdopodobnie najlepszy
bedzie wykres w dziedzinie czestotliwosci. Niektore oscyloskopy to
maja, a chyba wszystkie "PC-towe".

Mozna tez probowac zwyklym mikrofonem elektretowym. Odpowiednio
obudowany zarejestruje jeszcze "cos" w zakresie pojedynczych Hz.

gr

7. Data: 2001-12-13 23:45:57

Od: Grzegorz Redlarski <g...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Thu, 13 Dec 2001 01:29:44 +0100 Dariusz <d...@p...onet.pl>
napisal:

>A rozbijanie glosem szklanek, kieliszkow
>to jaka jest czestotliwosc ?

Stuknij lekko kieliszek i posluchaj. Jesli chcesz go tluc wprowadzajac
w rezonans, to powinien miec duza dobroc. Bedzie sie to przejawiac
wolniejszym zanikaniem tonu. Trzeba dostroic sie dokladnie do tego
tonu.

gr

8. Data: 2001-12-14 11:53:01

Od: Mariusz Mroczkowski <M...@p...f128.n480.z2.fidonet.org> szukaj wiadomości tego autora

Hello All!

13 Dec 01 01:29, Dariusz pisal do All:

D> Czy tych pomiarow nie sa sie robic jakas lepsza karta dzwiekowa i
D> przez troche lepszy mikrofon ?

Da się i wcale nie potrzeba jakiegoś bardzo wyszukanego sprzętu ale bedziesz
miał problemy z kalibracją, a nawet jeśli ją poprawnie wykonasz, to wyniki
możesz traktowac jako do swojej prywatnej wiadomości, bo nikt Ci nie da atestu
na taką aparature. Bez problemu da się okreslic tylko rezonanse pasożytnicze
wystepujace w pomieszczeniu wzbudzane z zewnątrz.

Pozdrawiam!
Mariusz -=maVox=-

9. Data: 2001-12-14 16:43:26

Od: "Dariusz" <D...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

nie

10. Data: 2001-12-14 20:38:03

Od: j...@f...onet.pl (J.F.) szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 14 Dec 2001 00:45:18 +0100, Grzegorz Redlarski wrote:
>Proponuje przetwornik cisnienia podlaczyc do oscyloskopu. Moze to byc
>np. przetwornik polprzewodnikowy za < 100 zl.

A gdzie go mozna kupic za < 100 zl ?

>Oscyloskop, od biedy moze zastapic karta dzwiekowa z obnizonym pasmem
>w dol przez wymiane kondensatorow wejsciowych (zakladam, ze sam
>przetwornik przenosi od 0 Hz, co byc moze nie jest prawda).

Jak jest piezoceramiczny to nie jest.

J.

ZYLAKI?
Afty