Czy mozna plywac z soczewka kontaktowa?

1. Data: 2003-09-20 13:40:35

Temat: Czy mozna plywac z soczewka kontaktowa?
Od: Zbuj <z...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witajcie!
JW- czy trzeba miec okularki plywackie zeby plywac z
soczewkami?
Pzdr

2. Data: 2003-09-20 13:43:01

Temat: Re: Czy mozna plywac z soczewka kontaktowa?
Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Zbuj" <z...@g...pl> napisal w wiadomosci
> Witajcie!
> JW- czy trzeba miec okularki plywackie zeby plywac z
> soczewkami?
> Pzdr

Tak
casus

3. Data: 2003-09-20 15:00:42

Od: "tusia" <fragumia@(NO_SPAM)interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Zbuj" <z...@g...pl> napisal
> Witajcie!
> JW- czy trzeba miec okularki plywackie zeby plywac z
> soczewkami?

To zalezy czy bedziesz nurkowal ;))
Pzodrawiam

4. Data: 2003-09-20 15:45:25

Od: "Marta" <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Zbuj" <z...@g...pl> wrote in message
> Witajcie!
> JW- czy trzeba miec okularki plywackie zeby plywac z
> soczewkami?
> Pzdr

Ja wielokrotnie plywalam na basenie, w morzu czy jeziorze w soczewkach i nic
mi sie nie stalo. Trzeba tylko uwazac, zeby woda nie dostala sie do oczu, a
jesli juz to pomrugac i nie powinno byc wiekszych problemów.

pozdr
Marta

5. Data: 2003-09-20 16:01:07

Od: "Robert" <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

bkhq36$jsh$...@n...news.tpi.pl,
tusia <fragumia@(NO_SPAM)interia.pl>:
> Uzytkownik "Zbuj" <z...@g...pl> napisal
>
> To zalezy czy bedziesz nurkowal ;))

Nie moge sie z tym zgodzic. W obu przypadkach plywanie w soczewkach jest
grozne.

--
Robert

6. Data: 2003-09-20 16:09:01

Od: "Robert" <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

bkhsml$3hc$...@n...onet.pl,
Marta <z...@o...pl>:
> [...]
> soczewkach i nic mi sie nie stalo.Trzeba tylko uwazac, zeby woda nie
> dostala sie do oczu, a jesli juz to pomrugac i nie powinno byc

Marta!
Zastanow sie, co piszesz!
Na takiej podstawie, ze Tobie sie nic nie stalo wnioskujesz, ze to jest
wlasciwe postepowanie?
Jak sie bedziesz czula, jak ktos skorzysta z Twojej porady i w nastepstwie
tego straci wzrok a nawet oczy???
Pomysl nad tym powaznie.

W kwestii przedmiotowej wypowiedzial sie tu juz specjalista: NIE wolno
plywac w soczewkach kontaktowych bez dodatkowej ochrony.

Woda z jeziora, morza, czy basenu nie powinna miec kontaktu z soczewka
kontaktowa i zadne "pomruganie" nie zapobiega groznym zakazeniom
(grzybiczym, bakteryjnym, pełzakowatym) grozacym utrata oczu!

--
Robert

7. Data: 2003-09-20 16:57:19

Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> kontaktowa i zadne "pomruganie" nie zapobiega groznym zakazeniom
> (grzybiczym, bakteryjnym, pełzakowatym) grozacym utrata oczu!

Dobrze piszesz:-)
casus

8. Data: 2003-09-20 18:22:02

Od: "tusia" <fragumia@(NO_SPAM)interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Robert" <u...@o...pl> napisał

> Nie moge sie z tym zgodzic. W obu przypadkach plywanie w soczewkach jest
> grozne.

? Niby dlaczego? Jesli sie plywa spokojnie bez zanurzania glowy i bez
szalenstw, to nawet glupio wygladalby taki ktos w okularkach - nie uwazasz?
;) Ja plywam w soczewkach od jakichs 7 lat i nie zauwazylam nic
niepokojacego (jesli zanurzam glowe to zamykam oczy i nawet tu nie mam
problemow).

9. Data: 2003-09-20 18:31:01

Od: "tusia" <fragumia@(NO_SPAM)interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> kontaktowa i zadne "pomruganie" nie zapobiega groznym zakazeniom
> (grzybiczym, bakteryjnym, pełzakowatym) grozacym utrata oczu!

W takim razie lezac na plazy tez powinno sie byc caly czas w okularkach - no
bo przeciez ludzie chlapia woda! Moja znajoma zabil spadajacy konar drzewa w
bezwietrzny dzien - czy to znaczy ze powinnismy chodzic w kaskach?
Oczywiscie, ze powinno sie byc ostroznym we wszystkim, ale bez przesady!
Zdazylo ci sie kiedys przejsc na czerwonym swietle, albo jechac z nadmierna
predkoscia? ;)

Pozdrawiam ;)

10. Data: 2003-09-20 19:16:13

Od: "Robert" <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

bki60q$18$...@n...news.tpi.pl,
tusia <fragumia@(NO_SPAM)interia.pl>:

> ? Niby dlaczego? Jesli sie plywa spokojnie bez zanurzania glowy i bez
> szalenstw, to nawet glupio wygladalby taki ktos w okularkach - nie
> uwazasz? ;)

Nie uwazam, ale pytanie nie bylo o aspekty estetyczne :)

> Ja plywam w soczewkach od jakichs 7 lat i nie zauwazylam
> nic niepokojacego (jesli zanurzam glowe to zamykam oczy i nawet tu
> nie mam problemow).

No i fajnie, ale to jest grupa *.sci.* a nie *.anecdote.*

Plywanie w soczewkach kontaktowych niesie ze soba zwiekszone ryzyko groznych
zakazen.
No chyba ze sa to "disposables" i wyrzucisz je po wyjsciu z wody.

--
Robert

Kenia -szczepienia
jakiś kontakt z fjizjoterapetą we włoszech
!
Asentra(zoloft) a sudafed
Vaxigrip (ogłoszona na pl.sci.medycyna oraz pl.sci.farmacja)