Czy można ukorzenić gałązkę ?

11. Data: 2007-06-28 21:26:44

Temat: Re: Czy można ukorzenić gałązkę ?
Od: Jerzy Nowak <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

MM napisał(a):
> Nie każde drzewo można wyhodować z gałšzki. [...] ale podobno sosna już nie. Ale
spróbować można.

Się mylisz.
pozdr. Jerzy

12. Data: 2007-06-28 21:29:23

Od: Jerzy Nowak <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dirko napisał(a):
> W wiadomości news:f616l4$9ph$2@nemesis.news.tpi.pl Jerzy Nowak

> Hejka. Zdziwiłbym się naprawdę gdybyś to Ty się odtworzył. :-)
> Pozdrawiam zdumiewająco Ja...cki

Drugi Ja?
pozdr. replikacyjnie Jerzy

13. Data: 2007-06-28 21:37:34

Od: Jerzy Nowak <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Flashka napisał(a):
> Zastanawiam sie czy można ukorzenić zerwana gałązkę (na przykładzie Sumak
> Octwiec lub innych drzewek) za pomocą jakiegoś preparatu, czy pozostaje
> jedynie wysiew z nasion ?

Niemal *każdą* roślinę ukorzenisz sadząc ją z tzw. piętką/węzłem.
I nie ciętą a oderwaną od rośliny matecznej.
pozdr. Jerzy

14. Data: 2007-06-28 22:00:52

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

>Drugi Ja?
>pozdr. replikacyjnie Jerzy
:)
tego by juz nikt nie wytrzymal !!!
:)
z pozdrowieniami i usmiechami
smal

15. Data: 2007-06-28 22:46:00

Od: Jerzy Nowak <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tadeusz Smal napisał(a):

> ----- Original Message ----- From: "Jerzy Nowak"
> <0...@m...pl>

A gdzie reklma?
pozdr. Jerzy

16. Data: 2007-06-29 09:32:06

Od: "Leszek Serdyński" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jerzy Nowak" <0...@m...pl> napisał w wiadomości

> Niemal *każdą* roślinę ukorzenisz sadząc ją z tzw. piętką/węzłem.
> I nie ciętą a oderwaną od rośliny matecznej.

Tak z grubsza, to iglaki odrywa się z piętką, a liściówkę odcina ok. pół cm
pod węzłem. Niektóre liściowe można sadzonkować z jednym węzłem np.
forsycję, powojniki. Wtedy ucinamy pół cm nad węzłem i częścią bez węzła
wbijamy w podłoże.

Pozdrawiam
Leszek

17. Data: 2007-06-29 15:37:02

Od: "Kot Behemot" <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Niemal *każdą* roślinę ukorzenisz sadząc ją z tzw. piętką/węzłem.
> I nie ciętą a oderwaną od rośliny matecznej.
> pozdr. Jerzy

Teoretycznie tak, gorzej z praktyką. To nie jest przypadek, że w
profesjonalnych szkółkach domiany sosen, świerków, jodeł a z lisciastych
buków, dębów i mnóstwa innych rozmnaża się prawie wyłącznie przez
szczepienie. Gdyby naprawdę wystarczyło patyk w ziemię włozyć, to po co by
sobie zadawali tyle trudu? Z sadzonek mozna rozmnażać większość krzewów i
nieliczne drzewa (wierzba, sumak, niektóre brzozy) - i są to raczej (te
drzewa znaczy) wyjątki od reguły a nie reguła.

Co to za drzewo, czy ktoś pomoże ?
Usychające aksamitki i białe mikro coś...
bugenwilla
Czy zdarza sie Wam- wpadaja znajomi i...
Wyrosło takie coś...