Czy zdarza sie Wam- wpadaja znajomi i...

1. Data: 2007-06-26 17:36:27

Temat: Czy zdarza sie Wam- wpadaja znajomi i...
Od: " vandula" <v...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

.. ładny macie ogródek, dostanę coś z niego, bo wiesz jakie warzywa są w
mieście...
A jak naraz wpada kilka osób, to wiadomo jakie spustoszenie powstanie, aż
się serce kraje. Jestem z tych, co chętnie się podzielą, zaczynam więc
wyrywać, wycinać, a tu słyszę: daj drugi sekator to ci pomożemy - no i dawaj
wycinka idzie jak z płatka...
Ogródek mamy niewielki, ale wszystko ładnie rośnie, ziemia dobrze
nawieziona, chwasty wyrwane, no i dużo czasu tam spędzam, więc jest
wypacykowane, przyciąga oko. Z pewnością wiecie o czym mówię.
Znów jest lato, znów goście wpraszają się na grilla, a nie bardzo mam ochotę
zapraszać kogokolwiek. Jakie macie sposoby na takich gości?
pozdrawiam
Vandula

2. Data: 2007-06-26 17:56:17

Temat: Re: Czy zdarza sie Wam- wpadaja znajomi i...
Od: "Dolby" <v...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik " vandula" <v...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> ochotę
> zapraszać kogokolwiek. Jakie macie sposoby na takich gości?

To nie goscie to szarańcza

3. Data: 2007-06-26 17:56:20

Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:f5riqr$ev8$1@inews.gazeta.pl vandula
<v...@W...gazeta.pl> napisał(a):

> [...]
> Znów jest lato, znów goście wpraszają się na grilla, a nie bardzo
> mam ochotę zapraszać kogokolwiek. Jakie macie sposoby na takich

Hejka. Albo dobierać bardziej powściągliwych gości albo mówić, że
warzywka są świeżo popryskane od mszyc. ;-)
Pozdrawiam bezpośrednio Ja...cki

4. Data: 2007-06-26 17:57:58

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Znów jest lato, znów goście wpraszają się na grilla, a nie bardzo mam ochotę
> zapraszać kogokolwiek.

Spotkanie bezalkoholowe, goście powoli wykruszą się.
Pozdrawiam.mirzan

5. Data: 2007-06-26 17:59:23

Od: "Dolby" <v...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dirko" <d...@n...pl> napisał w wiadomości
>W wiadomości news:f5riqr$ev8$1@inews.gazeta.pl vandula

> Hejka. Albo dobierać bardziej powściągliwych gości albo mówić, że
> warzywka są świeżo popryskane od mszyc. ;-)
> Pozdrawiam bezpośrednio Ja...cki

Bingo ! Pryskane bo mszyce były - nie dasz bo o zdrowie szanownych gości
dbasz bardziej niz o swoje :)

6. Data: 2007-06-26 18:27:33

Od: Magdalena Bassett <i...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

vandula wrote:

>a tu słyszę: daj drugi sekator to ci pomożemy - no i dawaj
> wycinka idzie jak z płatka...

Czy ci sami goscie zglaszaja sie na wiosne do kopania ziemi, do
nawozenia, do sprzatania ogrodu? albo przychodza w wolne dni pielic?
Jesli tak, to czemu nie. Jesli nie, to po prostu musisz im powiedziec,
ze w tym roku sie nie dzielisz (bo oddajesz nadmiary do sierocinca, bo
dzielisz sie ze znajoma, ktora pomaga w pieleniu i kopaniu, bo odddajesz
staruszkowi, ktory sprzedaje na rynku, zeby zaplacic za operacje wnuka,
itd.)

Ja po prostu sadze duzo wiecej, niz my mozemy skonsumowac, zbieram w
peczki i torby PRZED przyjsciem znajomych, i gdy przychodza, od razu
daje im, zeby wsadzili do samochodu i nie zapomnieli. Kazdy dostaje
tylko, to, co jest w sezonie, nie depcze mi ogrodu, i nie tepi sekatora.
Czego i Tobie serdecznie zycze.

MB

7. Data: 2007-06-26 18:33:50

Od: "Hania" <v...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Magdalena Bassett" <i...@b...com> napisał w wiadomości
> bo dzielisz sie ze znajoma, ktora pomaga w pieleniu i kopaniu,

ta odpowiedz podoba mi sie najbardziej. Dlaczego ma robic z siebie tylko bidule?
Lekki psztyczek w nos powinien podzialac!

>bo odddajesz staruszkowi, ktory sprzedaje na rynku, zeby zaplacic za operacje
>wnuka, itd.)

tez boskie!

h.

8. Data: 2007-06-26 19:46:15

Od: " vandula" <v...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Magdalena Bassett <i...@b...com> napisał(a):

> Czy ci sami goscie zglaszaja sie na wiosne do kopania ziemi, do
> nawozenia, do sprzatania ogrodu? albo przychodza w wolne dni pielic?

Wlasnie, ze nie przychodza i wcale nie maja wyobrazenia, ile pracy trzeba
wlozyc w taki ogrodek. Jezeli by pomagali, to ma sie rozumiec...
Poniewaz, jak narazie ogrodek to skrawek ziemi wygospodarowanej z
przydomowego trawnika, wiec Magdaleno B. pozwol, ze wykorzystam

>... bo odddajesz staruszkowi, ktory sprzedaje na rynku, zeby zaplacic za
operacje wnuka

Ogrodek maly, wnuka nie mam - powinno dotrzec.

Macie racje, trzeba powiedziec prawde i nie borykac sie z tym samym
problemem co roku.

Wszystkim serdecznie dziekuje za odpowiedzi.
Juz niebawem przekonam sie, jakich naprawde mamy znajomych. Mam nadzieje, ze
nie bedzie trzeba zastosowac chwytu z trucizna na mszyce.

pozdrawiam wszystkich i zycze pieknych ogrodkow
Vandula

9. Data: 2007-06-26 20:33:38

Od: "Miłka" <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik " vandula"

> Wlasnie, ze nie przychodza i wcale nie maja wyobrazenia, ile pracy trzeba
> wlozyc w taki ogrodek. Jezeli by pomagali, to ma sie rozumiec...

A ja bym tam chciała żeby przychodzili i brali osobiście, nie musiałabym
paczek robić i nosić na pocztę ... ech !

Serdecznie Miłka

PS.: W tym roku będę dzielić kilka host, kto reflektuje ?

10. Data: 2007-06-27 06:56:58

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Miłka" <m...@t...pl> napisał w wiadomości
> Użytkownik " vandula"

> A ja bym tam chciała żeby przychodzili i brali osobiście, nie
musiałabym
> paczek robić i nosić na pocztę ... ech !

E, słuchaj, chciałabyś, żeby wiosną akurat wtedy gdy zaczynają kwitnąć
nowozdobyte tulipany, na które czekałaś 6-7 miesięcy przyłaził ktoś i chciał
bukiet? który albo zapomni zabrać (autentyczne), albo zapomni wstawić do
wody, albo wyrzuci po jednym dniu? Nie ceni sobie, bo za darmo, z czyjegoś
ogrodu, "samo rośnie" itd. Co innego rozdawanie roślin, ale tych, które ma
się na zbyciu (też już miałam metodę: proszę przyjść za dwa tygodnie, jak
przekwitną; osoba prosząca zapominała niezawodnie. A z kwiatami to by
wyszarpała z ziemi jak koparka), a co innego szarańcza, która przychodzi
objadać się owocami twojej pracy. Skubnąć parę owoców w przelocie, proszę
bardzo, ale jeśli przychodzi dokładnie po to, by objeść maliny do ostatniego
owocu? Przeżyłam, tolerowałam do czasu, w końcu wykazałam się asertywnością.
Vandula, tu niestety subtelność nie wystarczy, zaciśnij zęby i wal prosto z
mostu :-(

Pozdrawiam, Basia.

Wyrosło takie coś...
Sprowadzanie roslin z USA