Coś zjada igły sosen

1. Data: 2007-06-26 07:31:54

Temat: Coś zjada igły sosen
Od: gont <g...@n...plusnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Znalazłem takie dziwactwo na kilku młodych sosnach. Nie wiem czy to
zwierze, nie widać żeby się ruszało. Widać, że zjada igły - zostają gołe
pędy. Da sie to strząsnąć, ale nie wiem czy nie wróci :(

http://www.wrzuta.pl/obraz/4rvvpoMbOi/pict6715

http://www.wrzuta.pl/obraz/p044rK55OO/pict6717

Pytałem googla i archiwum, ale nie pasuje mi to do żadnego z typowych
szkodników sosny, albo coś źle patrzę.

Ktoś poznaje to paskudztwo?

gonT

2. Data: 2007-06-26 08:09:17

Temat: Re: Coś zjada igły sosen
Od: "MM" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

To wygląda na mszyce... Jeżeli to w ogrodxie, proponuję czymś spryskiwać...
Najlepiej zaoytać w sklepie ogrodniczym

Marek

3. Data: 2007-06-26 10:56:16

Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:f5qfdf$iaa$1@inews.gazeta.pl gont
<g...@n...plusnet.pl> napisał(a):

> Znalazłem takie dziwactwo na kilku młodych sosnach. Nie wiem czy to
> zwierze, nie widać żeby się ruszało. Widać, że zjada igły - zostają
> gołe pędy. Da sie to strząsnąć, ale nie wiem czy nie wróci :(

Hejka. To są odchody jakiejś błonkówki. Prawdopodobnie Neodiprion
sertifer.
Pozdrawiam prozaicznie Ja...cki

Gentiana punctata by Kokotow...
Roundup - i spalona trawa
Morwa sadzonki
Co to za roślinka ?
tuje i róże:)z rózami radze sobie w tujach pomcy