Czy schizofrenik moze zalozyc rodzine i miec dzieci?

1. Data: 2002-11-30 13:33:40

Temat: Czy schizofrenik moze zalozyc rodzine i miec dzieci?
Od: "Grzesio" <g...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy sa jakies zdecydowane przeciwwskazania?

2. Data: 2002-11-30 13:48:45

Od: Scalamanca <s...@N...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Grzesio pisze w news:asaei0$57s$1@news.tpi.pl

> Czy sa jakies zdecydowane przeciwwskazania?

Jeśli są, to indywidualne. Tego nie można zgeneralizować.
Schizofrenia u każdego przebiega inaczej, nie można tego
generalizować (chociaż niestety lekarze mają tendencję do
podawania wszystkim jednakowych leków).
Myślę, że to temat na wnikliwą rozmowę z lekarzem, z psychiatrą,
który zna indywidualny przypadek.
A jeśli potrzebujesz ogólnikowego info, to może na
pl.sci.psychologia podpowiedzą?

--
Pozdrowieństwa,
Scally

3. Data: 2002-11-30 16:37:35

Od: "Zbigniew Andrzej Gintowt" <z...@n...cable.net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Grzesio" <g...@t...pl> napisał w wiadomości
> Czy sa jakies zdecydowane przeciwwskazania?
-----------------------------------
Bez względu na osobisty stosunek do wiary i możliwego obecnie zawierania
związku małżeńskiego na podstawie tzw. "ślubów konkordatowych" ze wszech
miar zalecałbym lekturę treści zawartych w rozważaniach ks. Piotra
Sadowskiego. Rozważania dotyczą wprawdzie aspektów głównie prawa
kanonicznego, ale jeśli w małżeństwie zawartym w obrządku świeckim, w
trakcie trwania związku ujawnią się ostre objawy schizofreniczne u jednego z
małżonków, to mogą one stać się istotną przyczyną orzeczenia rozwodu.
Url strony to: http://www.republika.pl/ks_sadowski/psychiczne.html
Schizofrenia nie jest prostą chorobą, ale jak w przypadku wielu chorób
psychicznych jest zespołem chorobowym. Skuteczne leczenie któregoś z
zespołów schizofrenicznych nie oznacza wyleczenia choroby, bowiem
schizofrenia jest choroba nieuleczalną o nie ustalonych jednoznacznie
przyczynach. Podkreśla się duży wpływ czynnika genetycznego, bowiem szansa
na zachorowanie dzieci rodziców, z których przynajmniej jedno cierpi na tę
chorobę przekracza 10%. Z punktu widzenia medycznego największym
zagrożeniem dla związku małżeńskiego jest postępujący zanik uczuć wyższych
ze strony współmałżonka dotkniętego tą chorobą, ale także zanik uczuć
niższych np. zahamowanie popędu płciowego u M przejawiające się impotencją,
czego odpowiednikiem u kobiet może być bierne przyzwolenie. Spośród
przeciwwskazań moim zdaniem najbardziej może być istotne przekazanie na
drodze genetycznej choroby potomstwu, a tym samym świadome skrzywdzenie
człowieka powołanego w taki sposób do życia.
Kogo to interesuje, może ciekawe i dość przystępne informacje medyczne o
schizofrenii znaleźć na stronie:
http://strony.wp.pl/wp/psychobaza/ps_pato/ps_pato_wy
klady2.htm

Pozdrawiam
Zbig A Gintowt

4. Data: 2002-11-30 17:10:28

Od: Scalamanca <s...@N...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Zbigniew Andrzej Gintowt pisze w news:asapgj$6t3$1@news.tpi.pl

> Kogo to interesuje, może ciekawe i dość przystępne informacje medyczne o
> schizofrenii znaleźć na stronie:
> http://strony.wp.pl/wp/psychobaza/ps_pato/ps_pato_wy
klady2.htm

Chorzy zapewne znają swoją chorobę, ale dla innych
zainteresowanych jeszcze dorzucę doskonałą monografię Kępińskiego
- "Schizofrenia". Napisana przystępnie o wnikliwie.

--
Pozdrowieństwa,
Scally

5. Data: 2002-11-30 21:41:50

Od: "kamila kwiatkowaka" <m...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Grzesiu,znalam wspaniała kobietę -schizofreniczkę-miała męża i synka.
Nie wiem od kiedy była chora,moze od b.dawna. To jedna z chorób które
potrafia być " uśpione " i dość póżno się objawić. Nigdy nie pytałam jej męża
czy wiedział przed ślubem o jej chorobie.
Poznałam ją jak jej syn miał 8 lat.
Potrafiła go wspaniale wychować,chłopiec był mądry, b.samodzielny. W ciągu
roku miała chyba 3 tak powazne ataki ze po kilka tygodni była w szpitalu.
Miała wspanialego męza. Potem gdy nie mogła juz pracować,chodziła na
specjalne zajęcia grupowe. Wyprowadziła sie,stracilyśmy kontakt. Przez ten
czas gdy pracowałysmy razem jej syn nigdy nie zdradzał objawów choroby. Moze
gdy będzie dorosły?
Tego nikt chyba nie jest w stanie przewidzieć. Nikt teraz Ci nie powie -to
jak LOTTO.
Porób wszystkie badania,odwiedż kilku mądrych lekarzy i podejmij decyzję,
taką żebyś nie załował.
Powodzenia.marika

6. Data: 2002-12-01 11:45:55

Od: "Grzesio" <g...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czy sa jakies zdecydowane przeciwwskazania?

Dziekuje za wszystkie komentarze.
Oto krotki opis mojego przypadku i wyjasnienie dlaczego o to zapytalem.
W latach 1989 -1990 (13-12 lat temu) bylem pacjentem szpitala
psychiatrycznego. Byly to trzy pobyty w sumie ok. roku. Z pierwszego pobytu
mam wlasnie diagnoze "schizofrenia paranoidalna", z nastepnych "zespol
paranoidalny". Od tamtej pory nie przebywalem wiecej w szpitalu. W latach
1992-2001 nie bralem tez zadnych lekow. Dopiero ostatnio, gdy w zeszlym roku
utracilem prawo rentowe (nie ubiegalem sie o przedluzenie) i pojawily sie
klopoty w pracy, zaczalem chodzic do lekarza. Zeby znowu otrzymac rente
musze teraz miec 6-cio miesieczne zwolnienie lekarskie, tak mi powiedziano w
ZUS-ie.
Zapytalem o rodzine i dzieci, bo mam przyjaciolke, z ktora znajomosc moze
sie rozwinac, nie wiem jak powiedziec jej o swojej chorobie. I czy nie
powinienem jej od razu o tym powiedziec, by znajomosc sie zbytnio nie
rozwinela i by sie nie okazalo, ze wiadomosc o chorobie ja kiedys
skrzywdzi...

Grzegorz

7. Data: 2002-12-01 13:13:55

Od: "Dorota i Robert Nawara" <d...@i...org.pl> szukaj wiadomości tego autora

Cześć Grześ,
mąry facet z ciebie. Trzeba powiedzieć. Bezapelacyjnie. Unikniesz stresu i
problemów gdy sprawa się rozwinie. I tak będziesz miał czystą kartę oraz
sumienie. Pozdrawiam, życzę szczęścia. Dorota

8. Data: 2002-12-01 15:51:23

Od: "Lech Dubrowski" <l...@i...org.pl> szukaj wiadomości tego autora

> I czy nie powinienem jej od razu o tym powiedziec,
> by znajomosc sie zbytnio nie rozwinela i by sie nie
> okazalo, ze wiadomosc o chorobie ja kiedys
> skrzywdzi...

Ja kazda znajomosc zaczynam od informacji o moi schorzeniu i jego
nastepstwach. Jest to trudne, przede wszystkim dla niej, bo nasza rozmowa
wyglada tak jakbym chcial ja celowo przestraszyc.

Leszek

> Grzegorz

---

9. Data: 2002-12-02 11:25:05

Od: r...@n...pl (Radosław Tatarczak) szukaj wiadomości tego autora

"Grzesio" <g...@t...pl> wrote in <ascsk1$m92$1@news.tpi.pl>:

> [...]
>nie powinienem jej od razu o tym powiedziec, by znajomosc sie zbytnio
>nie rozwinela i by sie nie okazalo, ze wiadomosc o chorobie ja kiedys

Musisz powiedziec, wczuj sie w sytuacje Twojej partnerki, gdyby dowiedziala
sie o Twoich problemach sprzed lat, ale w fazie powaznego zaangazowania
emocjonalnego w zwiazek uczuciowy. Niestety Polacy malo wiedza o chorobach
na tle psychicznym i co gorzej nadaja chorym niezmywalne pietno, dlatego
zanim powiesz o przeszlosci, sprobuj delikatnie wysondowac jej stosunek
(tolerancje) do osob z wyleczonymi schorzeniami, ich umiejscowieniem w
spoleczenstwie ludzi "zdrowych" (wybacz to okreslenie, nie potrafilem ujac
w lepsze slowa podobno istniejacej normy ). Cos w stylu "wiesz, czytalem
ciekawy artykul, w ktorym opisano...". Potraktuj to jako wprowadzenie do
wlasciwej rozmowy.

pozdrawiam
RT

10. Data: 2002-12-04 19:15:26

Od: "grzesio" <g...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Radosław Tatarczak napisał(a) w wiadomości: ...
[...]
> [...]
>w lepsze slowa podobno istniejacej normy ). Cos w stylu "wiesz, czytalem
>ciekawy artykul, w ktorym opisano...". Potraktuj to jako wprowadzenie do

Jest mi niezmiernie milo, ze uwazasz mnie za osobe z wyleczonym schorzeniem.
Chcialbym jednak nadmienic, ze zgodnie z aktualna wiedza medyczna,
schizofrenia jest choroba przewlekla i nieuleczalna. Przepraszam, a moze
lekarze pomylili sie z diagnoza?

pozdrawiam
Grzegorz

Re Och Andzej!