Czy to jest jeszcze grupa dotycząca psychologii?

1. Data: 2020-06-24 16:26:08

Temat: Czy to jest jeszcze grupa dotycząca psychologii?
Od: z...@g...com szukaj wiadomości tego autora

Bo wszystkie tematy to straszne pierdolenie trolli które z psychologia nie ma nic
wspólnego. Może z psychiatrią. A ja mam pytanie dotyczące psychologii.

2. Data: 2020-06-24 19:58:27

Od: gazebo <g...@j...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 24/06/2020 o 15:26, z...@g...com pisze:
> Bo wszystkie tematy to straszne pierdolenie trolli które z psychologia nie ma nic
wspólnego. Może z psychiatrią. A ja mam pytanie dotyczące psychologii.

dawaj i na nic nie licz, ewentualnie na ankiete

--
gazebo

3. Data: 2020-06-24 20:09:11

Od: z...@g...com szukaj wiadomości tego autora

W jakim języku prowadzą dialog wewnętrzny głuchoniemi.

4. Data: 2020-06-24 20:45:43

Od: gazebo <g...@j...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 24/06/2020 o 19:09, z...@g...com pisze:
> W jakim języku prowadzą dialog wewnętrzny głuchoniemi.

dokladnie we wlasnym, i nie sadze zeby sie zbytnio roznil od innych
wewnetrznych dialogow

--
gazebo

5. Data: 2020-06-24 21:51:29

Od: z...@g...com szukaj wiadomości tego autora

Jaki jest język człowieka który nigdy nie słyszał mowy?

6. Data: 2020-06-24 22:57:39

Od: Kviat szukaj wiadomości tego autora

W dniu 24.06.2020 o 21:51, z...@g...com pisze:
> Jaki jest język człowieka który nigdy nie słyszał mowy?

Wystarczyło wpisać w google "Jaki jest język człowieka który nigdy nie
słyszał mowy?".
Miałbyś odpowiedź w 3 sekundy i namiary na osobę do której mógłbyś się
zwrócić w razie dalszych pytań.

https://www.focus.pl/artykul/w-jakim-jezyku-mysli-os
oba-gluchoniema-od-urodzenia

"W trakcie rozwoju opanowujemy język, w którym się wychowujemy. Jeśli
dziecko urodziło się w rodzinie niesłyszącej, posługującej się znakami
języka naturalnego, wówczas będzie myślało i mówiło w takim języku,
jakiego uczą go rodzice. Potem może nauczyć się innych form, np. języka
werbalnego. Osoby z wadą słuchu mogą posługiwać się: mową foniczną,
czyli werbalną (głosem), Polskim Językiem Migowym, Systemem
Językowo-Migowym oraz językiem w formie pisemnej.

A jak jest z myśleniem? Osoba niesłysząca odbiera świat za pomocą wzroku
(którym kompensuje sobie brak słuchu), dotyku wibracji, smaku, zapachu,
za pomocą obrazów, emocji związanych z daną sytuacją. Nie myśli słowami,
lecz obrazami, znakami. Tak samo postępują małe dzieci słyszące, które w
swoich doświadczeniach wykorzystują słuch, ale myślą też obrazami.
Różnica polega na tym, że myślenie osób z wadą słuchu w początkowym
okresie rozwoju jest bardziej konkretne, mniej abstrakcyjne, i że czasem
ich spostrzeżenia mogą być niepełne, nieadekwatne, co może prowadzić do
niezrozumienia sytuacji.

˜ Odp. dr n. hum. Anna Prożych, Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii
Grzegorzewskiej w Warszawie"

Znane są też przypadki osób wychowanych wśród zwierząt. Również nigdy
nie słyszały mowy, ale nie z powodów wad słuchu.
Przypuszczam, że myślą analogicznie j/w (za pomocą obrazów itd.), ale w
ich przypadku dochodzą również dźwięki.
Z tego co pamiętam (ale bez szczegółów, pewnie do znalezienia w sieci),
dwie z takich osób po odnalezieniu (albo raczej złapaniu...) dokończyło
swojego żywota w zakładach psychiatrycznych, ponieważ nie potrafiły
nauczyć się normalnego funkcjonowania w społeczeństwie. Jedno z tych
dwóch nie było w stanie opanować języka mówionego pomimo, że fizycznie
było zdrowe.

Pozdrawiam
Piotr

7. Data: 2020-06-25 00:30:16

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

<z...@g...com> wrote:
> Bo wszystkie tematy to straszne pierdolenie trolli które z psychologia
> nie ma nic wspólnego. Może z psychiatrią. A ja mam pytanie dotyczące psychologii.

To pytaj, a nie pierdol.

--
XL Homoseksualizm NIE JEST wrodzony:

8. Data: 2020-06-25 00:31:40

Od: z...@g...com szukaj wiadomości tego autora

Dzięki za znalezienie tego opisu. Dla mnie ten język wewnętrzny może być czynnikiem
decydującym o rozwoju naszej świadomości. Zapewne wiele zwierząt ma świadomość, ale
przy braku języka tą świadomość jest bardziej podporządkowana podświadomości. Rozwój
języka pozwolił na arogancki stosunek do naszej biologii i stwierdzenie że możemy
kontrolować każdą naszą potrzebę. Jak to jest w rzeczywistości to wiadomo, ale takie
idee cały czas powstają. Czyli dialog wewnętrzny rozdął nasze ego, choć zapewne cały
czas pozwala na rozwój cywilizacyjny bez względu na to czy to dobrze czy źle.

9. Data: 2020-06-25 00:32:43

Od: z...@g...com szukaj wiadomości tego autora

Czy ta gruba baba musi się wszędzie wpierdalać?

10. Data: 2020-06-25 10:15:22

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

<z...@g...com> wrote:
> Czy ta gruba baba musi się wszędzie wpierdalać?

Tak, będzie - gruby chamie.

--
XL Homoseksualizm NIE JEST wrodzony:

Piotrusi do sztambucha...!