Czy to jest jeszcze grupa dotycząca psychologii?

121. Data: 2020-06-30 00:24:56

Temat: Re: Czy to jest jeszcze grupa dotycząca psychologii ?
Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

<z...@g...com> wrote:
> Problem w tym, że to już nie ma dyskusji. Każda próba kończy się
> ujadaniem. Sam zaczynam odzywać się w ten sposób bo to jedyny język jakim
> tu można jeszcze rozmawiać. Czyli lepiej opuścić to miejsce niż dać się
> dalej degenerować. Tym niemniej dobrze, że są jeszcze użytkownicy forum
> którzy są w stanie kultywować normalną dyskusję i ciekawość tego co drogi człowiek

,,DROGI" człowieku, chyba jednak się troszkę przeceniasz. Zrób wyprzedaż...

> ma do powiedzenia. Szkoda tylko że to głos ginący na puszczy.

Tylko ortografia ci tu ginie. Z tym ,,głosem" to co innego było
w Biblii. Tak więc ów ,,drogi" człowiek, nierozumiejacy twego bełkotu
ortograficzno-frazeologicznego, może się zrazić do takiego interlokutora,
co liczebniki porządkowe pisze z bykami.
I frazeologii nie zna, a uparcie usiłuje jej używać.
Staje się po prostu nierozumiany - przypisując winę za swoją porażkę
,,drogiemu" człowiekowi.

http://www.poradniajezykowa.us.edu.pl/baza_archiwum.
php?POZYCJA=100&AKCJA=&TEMAT=Frazeologia&NZP=&WYRAZ=
,,Co oznacza związek frazeologiczny głos wołającego na pustyni?
Pochodzący z Biblii frazeologizm głos wołającego (rzadkie wołający) na
puszczy (będący tłumaczeniem łacińskiej konstrukcji vox clamantis in
deserto) oznacza 'słowa, apel nie znajdujące oddźwięku, nie słuchane,
lekceważone, trafiające w próżnię'. Rzeczownik puszcza oznaczał dawniej
'miejsce puste, pustkowie, pustynię', dziś jednak używany jest w znaczeniu
'pierwotny, dziewiczy las' i współcześnie zauważa się modyfikację tego
związku, którą upowszechniła zwłaszcza Biblia Tysiąclecia. Nadal jednak w
uzusie częstsza jest wersja z puszczą, co potwierdza nie tylko Nowy słownik
poprawnej polszczyzny PWN pod red. A. Markowskiego, lecz także materiał ze
stron internetowych i Korpusu języka polskiego PWN. Wersję głos wołającego
na puszczy odnotowują także takie publikacje, jak Słownik języka polskiego
PWN pod red. W. Doroszewskiego, Słownik języka polskiego PWN pod red. M.
Szymczaka, Uniwersalny słownik języka polskiego pod red. S. Dubisza oraz
Słownik frazeologiczny współczesnej polszczyzny S. Bąby i J. Liberka i A.
Godyń w słowniku Od Adama i Ewy zaczynać. Mały słownik biblizmów języka
polskiego. Prof. Jan Miodek w swym Słowniku ojczyzny polszczyzny uznaje oba
warianty omawianego frazeologizmu za równorzędne, podkreślając, że
rzeczowniki puszcza pustynia są tożsame etymologicznie (pochodzą bowiem od
prasłowiańskiego przymiotnika *pust? 'pusty, bezludny'). W swoich tekstach
Profesor zaleca, aby wersji głos wołającego na puszczy używać w codziennym
językowym obcowaniu, a wariantu głos wołającego na pustyni tylko w
czytanach kościelnych, słowo pustynia oddaje bowiem dobrze realia
krajobrazów biblijnych."

--
XL Homoseksualizm NIE JEST wrodzony:

122. Data: 2020-06-30 03:52:34

Od: Izaura <d...@d...net> szukaj wiadomości tego autora

On 2020-06-29 19:28, Sylvio Balconetti wrote:

> [...]
> Z chamami rzucajacymi obelgami i blotem, uzywajacymi argumentow ad
> personam, poslugujacymi sie jakas grypsera nizin spolecznych,
> zmieniajacymi temat dyskusji tez nie ma sensu. Gerontagogika, czyli
> edukacja seniorow to tez slepa uliczka. Mozna oczywiscie probowac metod
> behawioralnych - rzucac pieskowi (Pawlowa) jakies ochlapy, rozne plusy i
> stworzenie dostanie slowotoku. Ale po co?
> Na idiotow, wariatow i chamow mam wynalazek thunderbirda - filtr.
> Polecam to szanownemu koledze. Nie bedzie trzeba przedzierac sie przez

Nic o Niemcach nie wspomniales...

//zrobiles to celowo, czy przez nieuwage...?

123. Data: 2020-06-30 07:59:31

Od: z...@g...com szukaj wiadomości tego autora

No i mamy doskonały przykład trollowania w trzech rodzajach:
Pierwszy to uwagi ortograficzne. Dyskusja rozwija się na temat literówki w tekście i
urasta do rangi problemu, choć okazuje się później że tekst mimo błędu był doskonale
zrozumiany. Inny troll piszący na tej grupie celowo przekręca wszystkie możliwe
wyrazy, ale grubasowi to akurat nie przeszkadza.
Drugi to pisanie nie ma temat, gdyż tematem nie jest napewno pochodzenie zwrotu
"wołać na puszczy".
Trzeci to epatowanie zbędną w tym wątku wiedzą z cytowaniami i autorami które mają na
celu jedynie pokazać zajebistość trolla.

124. Data: 2020-06-30 08:27:32

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Izaura <d...@d...net> wrote:

> Nic o Niemcach nie wspomniales...
>
> //zrobiles to celowo, czy przez nieuwage...?

Dziwne, że nie ma gdzieś jakiejś świetnej niemieckiej grupy dyskusyjnej, co
by chciała z nim yntelektualnie pogadać - aż musi z takim poświęcenien
wbijać się do paskudnej polskiej ?

--
XL Homoseksualizm NIE JEST wrodzony:

125. Data: 2020-06-30 08:38:54

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

<z...@g...com> wrote:
> [...]
> Trzeci to epatowanie zbędną w tym wątku wiedzą z cytowaniami i autorami
> które mają na celu jedynie pokazać zajebistość trolla.

Cieciu pseudointelektualny - literówka to nie jest ,,o" (czyli w zamiarze
niedociśnięte ,,ó") zamiast ,,u". Aby pisać ,,DRÓGI" zamiast ,,drugi" na
klawiaturze komputera lub telefonu (która wiemy wszyscy, jak działa), to
trzeba UMYŚLNIE wcisnąć literę ,,O". Czyli być kompletnym ignorantem
własnego ojczystego języka.
Nie sil się na intelektualne wygibasy, bo komu W DOJRZAŁOŚCI FIZYCZNEJ
MÓZGU intelektu nie staje na zwykłą, prostą ortografię, ten jest zwykły
prostak i intelektualny niedorozwój i nie ma co podskakiwać, bo takim już
pozostanie.

--
XL Homoseksualizm NIE JEST wrodzony:

126. Data: 2020-06-30 08:44:18

Od: z...@g...com szukaj wiadomości tego autora

To Ty używasz jeszcze telefonu z przyciskami? :)))) Zapachniało naftaliną.

127. Data: 2020-06-30 08:56:33

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

<z...@g...com> wrote:
> To Ty używasz jeszcze telefonu z przyciskami? :)))) Zapachniało naftaliną.

WIRTUALNA klawiatura ma WIRTUALNE przyciski - WIRTUALNIE wciskam właściwe.
Mogę niechcący zrobić literówki(sic!) typu m/n, bo to sąsiednie litery, ale
żeby O zamiast U?! Niemożliwe. Chyba, że celowo, w mocnym przekonaniu o
konieczności ?

--
XL Homoseksualizm NIE JEST wrodzony:

128. Data: 2020-06-30 09:15:33

Od: z...@g...com szukaj wiadomości tego autora

Drogi. Spróbowałem jeszcze raz. Zorientuj się co to jest metoda swaype wprowadzania
tekstu bo wydaje ci się że jesteś najmądrzejsza. Bo na naukę tolerancji to już za
późno.

129. Data: 2020-06-30 09:16:36

Od: "Jakub A. Krzewicki" <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu środa, 24 czerwca 2020 16:26:09 UTC+2 użytkownik z...@g...com
napisał:
> Bo wszystkie tematy to straszne pierdolenie trolli które z psychologia nie ma nic
wspólnego. Może z psychiatrią. A ja mam pytanie dotyczące psychologii.

Widocznie trafiłeś na pl.spc.psy.hodowla - widzę nie tylko ja mam takie wrażenie.
Sporo szczekania i warczenia, mało treści. Bo to jak w tej piosence o katarynie:
wciąż to samo, wciąż to samo...
https://youtu.be/Nh6fTLxK8m0

130. Data: 2020-06-30 09:25:29

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

<z...@g...com> wrote:
> Drogi. Spróbowałem jeszcze raz. Zorientuj się co to jest metoda swaype
> wprowadzania tekstu bo wydaje ci się że jesteś najmądrzejsza. Bo na naukę
> tolerancji to już za późno.

,,Metod worowadzania tekstu" też nie ogarniasz - jak widać byki ci wychodzą,
bo prostak każdej ,,metody" użyje źle. A ja ich PO PROSTU nie potrzebuję -
nie potrzebuję zamiennika własnego mózgu.

--
XL Homoseksualizm NIE JEST wrodzony:

Piotrusi do sztambucha...!
Szesciu czarnych...