Czy to kanie, a jeśli nie to co ?

1. Data: 2010-09-10 21:29:41

Temat: Czy to kanie, a jeśli nie to co ?
Od: "Jackare" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy to są kanie, a jak nie kanie to co? Do zdjęć w atlasie pasuje jak ulał.
Miałem dużą (abrdzo dużą) przerwę w zbieraniu kani. Dziś znalazłem kilka -
jeszcze młodych z zamkniętymi kapeluszami. Stoja w domu w słojach z wodą i
czekają na otwracie kapeluszy. Rodzina panikuje po ostatnich doniesieniach
medialnych o zatruciach rzekomymi kaniami.
Jeśli to nie kania to co? Z czym można pomylić kanię? Pytam bo nie wiem

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/0820c7585bc2c2e6
.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/e96c0f84d4bef890
.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/974e6c45c55b25a0
.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/05935c72b9a45e20
.html
--
Jackare

2. Data: 2010-09-10 21:55:19

Temat: Re: Czy to kanie, a jeśli nie to co ?
Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Jackare" <j...@i...pl> wrote in message

Kanie. A sprawdzić można w prosty sposób - kanie nie wyrastają z pochewki
jak muchomory, a mają taką pałkę z niby korzonkami. Mogą trafić się z
kapeluszami prawie bez łusek, a z lekkim poczernieniem na wierzchu kołpaka.
Podobne grzyby to muchomor i w fazie młodej częściowo czernidlak.

3. Data: 2010-09-10 22:00:18

Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Panslavista" <p...@i...pl> wrote in message
> [...]
> kołpaka.
> Podobne grzyby to muchomor i w fazie młodej częściowo czernidlak.

Czernidlak młody zjadliwy jest, stary kapie z brzegów kapelusza czarnym
atramentem...

4. Data: 2010-09-11 06:16:48

Od: konieczko <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-09-10 23:29, Jackare pisze:
> [...]
> ostatnich doniesieniach medialnych o zatruciach rzekomymi kaniami.
> Jeśli to nie kania to co? Z czym można pomylić kanię? Pytam bo nie wiem

Kanie przeciez widac !

5. Data: 2010-09-12 00:46:21

Od: dnkt <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 10 Sep 2010 23:29:41 +0200, Jackare napisał(a):

> Czy to są kanie, a jak nie kanie to co?

Pytanie w Internecie o "jadalność" grzybów, to jak... nie wiem jak, ale
radzę się opamiętać póki jeszcze jest czas. A rodzina ma rację.

6. Data: 2010-09-12 00:50:47

Od: dnkt <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 12 Sep 2010 00:46:21 +0000, dnkt napisał(a):

> Pytanie w Internecie o "jadalność" grzybów, to jak... nie wiem jak, ale
> radzę się opamiętać póki jeszcze jest czas. A rodzina ma rację.

Jeszcze jedno: dobre atlasy wymieniają grzyby z którym można dany gatunek
pomylić. Lepiej mieć atlasów więcej niż mniej i nie eksperymentować. Jak
się nie jest pewnym czy coś jest jadalne, to po co ryzykować?

(nie zastępuje bo nie wiem czy tym razem przejdzie)

7. Data: 2010-09-12 07:23:11

Od: Tomasz Stafiński <j...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

"Jackare" <j...@i...pl> wrote:
> [...]
> kaniami.
> Jeśli to nie kania to co? Z czym można pomylić kanię? Pytam bo nie

To są kanie. Nie wiem jak można pomylić kanie z muchomorem
sromotnikowym.

Jenot

8. Data: 2010-09-12 09:00:34

Temat: Re: Czy to kanie, a jeĹ?li nie to co ?
Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Tomasz Stafiński" <j...@g...com> wrote in message
gazeta.pl...

> [...]
.html
.html

> To są kanie. Nie wiem jak można pomylić kanie z muchomorem

Można, pod liściami może być prawie zupełnie biała kania, bez łusek.

9. Data: 2010-09-12 10:43:37

Od: konieczko <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-09-12 11:00, Panslavista pisze:
> [...]
.html

> Można, pod liściami może być prawie zupełnie biała kania, bez łusek.

http://www.galeria.nagrzyby.pl/v/users2/Pan+K/ALBUM2
010_1/ALBUM2010_22/Obraz+078.jpg.html

10. Data: 2010-09-12 10:45:33

Od: konieczko <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
.html

> Można, pod liściami może być prawie zupełnie biała kania, bez łusek.

http://www.nagrzyby.pl/index.php?artname=gatunek&id=
38

http://www.nagrzyby.pl/index.php?artname=gatunek&id=
171

Ceny warzyw w tym sezonie
He...he
Wybielac ale CZYM - bo duzo roznego do wybielania
Taka ciekawa sprawa: Dwa garnki, ten sam bigos a różne smaki
Makaronowe Taj-chi