Czy to rzeczywiście możliwe?

1. Data: 2004-08-13 21:36:17

Temat: Czy to rzeczywiście możliwe?
Od: "Piotrek" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Na wstępie zanzaczam, że mam niewiele wspólnego z medycyną. Moje pytanie może
się wydawać dość nietypowe. Do jego zadania skłoniła mnie lektura "Małej
apokalipsy" T. Konwickiego. W pewnym momencie główny bohater książki jest
przesłuchiwany. Wówczas jeden z oprawców wstrzykuje mu substancję wywołującą
zwiększenie reakcji na bodźce, powodującą, że bohater najdelikatniejszy dotyk
odczuwa jako ból. Zastanawia mnie czy substancja o takim wpływie na ludzki
system nerwowy rzeczywiście istnieje i jest możliwa do uzyskania, czy też taki
specyfik o działaniu antagonistycznym do środków przeciwbólowych to jedynie
pomysł autora.

2. Data: 2004-08-13 22:00:39

Temat: Re: Czy to rzeczywiście możliwe?
Od: Marcin <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Piotrek wrote:
> [...]
> specyfik o działaniu antagonistycznym do środków przeciwbólowych to jedynie

Może chodziło o jakieś związki stymulacjące stężemie prostaglandyny
(PGE, PGI2).

M.

Ciągłe zaparcia
2 latek i przewlekłe zaparcia