Czy umysł jest produktem mózgu?

11. Data: 2000-10-20 14:09:02

Temat: Re: Czy umysł jest produktem mózgu?
Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

<c...@p...wp.pl> wrote in message news:8so2a1$unc$1@nnrp1.deja.com...
> [...]
> teraz nad tym aby tak je zmodyfikowac, zeby nadawaly sie do skutecznego
> leczenia. Podobnie jak retinoidy, np. duzo ich jest w marchwi, dopiero po
> odpowiednich modyfikacjach staly sie skutecznym lekiem i trafily do
> pacjentow. Byla legenda o Ikarze, ale teraz latamy samolotami. Pomysl nowego
> wynalazku, nowego kierunku badan moze przyjsc z kazdej, nawet najbardziej
> nieoczekiwanej strony. Zjawisk paranormalnych nie ma. Sa jedynie takie,
> ktorych jeszcze dokladnie nie poznalismy i nie opisalismy, ale to tylko
> kwestia czasu i determinacji ludzkiego umyslu.

Kurcze - ale mamy podobne nastawienie do tych spraw...
Czytam Ciebie jakbym czytał w swoich własnych myślach!

12. Data: 2000-10-20 23:51:50

Od: "Pyzol" <p...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> ktorych jeszcze dokladnie nie poznalismy i nie opisalismy, ale to tylko
> kwestia czasu i determinacji ludzkiego umyslu.

Dokladnie tak.
K.

13. Data: 2000-10-24 16:55:53

Od: "*****" <k...@k...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Cze!
Użytkownik Pszemol <P...@P...com> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:8...@p...net...
> Zastanawiam się własnie, czy umysł ludzki jest naprawdę *produktem*
> mózgu czy umysł jest *odbiornikiem* zjawisk świata psychicznego?

Jest produktem ubocznym
Pozdrawiam
Jan Kowalski-Nowak

14. Data: 2000-11-07 17:41:43

Od: "Krzysztof Bartwicki" <h...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Zastanawiam się własnie, czy umysł ludzki jest naprawdę *produktem*
> mózgu czy umysł jest *odbiornikiem* zjawisk świata psychicznego?
>
> Czy myśl jest czymś pierwotnym, niezależnym od materii, czy też
> wynikiem procesów biochemicznych i bioelektronicznych zachodzących
> w mózgu, a więc czymś wtórnym w stosunku do zjawisk materialnych?
>
> Czy współczesna nauka zna odpowiedź na to pytanie? Czy umiemy
> wykazać za pomocą jakichś eksperymentów czym jest umysł??
>
> A może umysł z definicji nie jest w stanie zrozumieć co to umysł?

Z dużym opóźnieniem, lepsze to niż wcale :) -
polecam z radością i entuzjazmem dwie pozycje Rogera Penrose:
"Nowy umysł cesarza" i "Mikroświat, makroświat i ludzki umysł".
Genialne, nowatorski, łamiące koncepcje, jestem pod wielkim wrażeniem.
Heisenberg, korelacje kwantowe i twórcze, kreatywne możliwości
mózgu oraz zagadka świadomości - coś na długie zimowe wieczory.

Krzysztof

15. Data: 2000-11-07 18:58:32

Od: "Jacek D." <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pszemol wrote:

> Zastanawiam si? w?asnie, czy umys? ludzki jest naprawd? *produktem*
> mózgu czy umys? jest *odbiornikiem* zjawisk ?wiata psychicznego?

Musisz odroznic umysl od jazni i od interakcji ze srodowiskiem.
Zajmowalem sie 15 lat modelem sztucznej jazni . Bo sztuczna inteligencje
wynaleziono 30 lat temu.

I tak . Mozna wykonac modele, systemy, napisac programy charakteryzujace
sie sztuczna inteligencja.
Mozna wykonac modele, systemy, napisac programy charakteryzujace sie
sztuczna inteligencja i interakcja ze srodowiskiem.
(np. te inteligentne pieski japonskie , komputery grajace w szachy itd.)

Ale ja pracowalem nad sztuczna jaznia.
Czyli komputerowymi modelami sztucznej jazni.

Takim modelem wyposazonym w sztuczna jazn byl system internetowej
wyszukiwarki, ktora umozliwia interakcje z uzytkownikiem
i samoistnie rejestruje procesy podejmowania decyzji w oparciu o wlasne
kryteria i zachowuje sie jak czlowiek, ktory ma cos wyszukac w
internecie.

jacek

Trądzik !!!
lekarz