Czy w wyniku stresu wydziela sie w jamie ustnej jakis enzym?

1. Data: 2002-07-18 23:02:22

Temat: Czy w wyniku stresu wydziela sie w jamie ustnej jakis enzym?
Od: "melon" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jadac kiedys samochodem i zujac gume popelnilem wykroczenie, zatrzymala mnie
policja. Przez ulamek sekundy przebiegl mnie impuls strachu (co ja kurde
zrobilem! , co teraz bedzie itp.), ale sie momentalnie opanowalem i
uspokoilem (nie trzesly mi sie rece, nie spocilem sie, nie poczulem ciepla
na twarzy - tak jak czesto bywa w stresowych sytuacjach). Jednak guma, ktora
zulem natychmiast zamienila sie w taki jakby proszek-piasek, "rozciapciala"
sie.
Co to moglo byc? Czy w takich nerwowych sytuacjach w wydziela sie cos w
ustach (trafia do nich z krwioobiegu), np adrenalina. Moze to temperatura w
buzi tak wzrosla, ze guma sie "rozlozyla".
Czy ktos z Was mial takie doswiadczenie?

Melon

2. Data: 2002-07-21 09:05:26

Od: "Adam" <n...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jednak guma, ktora
> zulem natychmiast zamienila sie w taki jakby proszek-piasek,
"rozciapciala"

Po długim żuciu niektóre gumy się rozciaptują(rozpływaqją) doszczętnie :)

--
Z pozdrowieniami Adam Figarski

Papużki Nierozłączki
www.republika.pl/adam_figarski
n...@p...onet.pl

3. Data: 2002-07-22 11:10:29

Od: "melon" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Po długim żuciu niektóre gumy się rozciaptują(rozpływaqją) doszczętnie :)

ALe tak natychmiast, "od strzala". Zreszta nieraz zulem dluzej i byla OK.
Chyba zrobie eksperyment, pojde na osiedle zujac gume i pozaczepiam paru
dresow coby mnie pogonili :-)

4. Data: 2002-07-22 16:04:36

Od: "Adam" <n...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Chyba zrobie eksperyment, pojde na osiedle zujac gume i pozaczepiam paru
> dresow coby mnie pogonili :-)

Nie wiem czy warto :)

--
Z pozdrowieniami Adam Figarski