Czym obsadzic wietrzna pergole

1. Data: 2001-12-26 15:08:47

Temat: Czym obsadzic wietrzna pergole
Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

Kochani
:)
Robia sie juz coraz dluzsze dni
wkrotce nastanie wiosna a wraz z nia czas zasiewow i zasadzen
:)
Od paru dni dni mam juz wykopany ten swoj wymarzony staw
z gorka obok.
Na pieknej stronie Leszka Bieleckiego
http://www.ogrod.pct.pl/str8_tadeusz_s.html
jest pare zdjec z poczecia tego - mam nadzieje , ze urokliwego (za jakis
czas) zakatka.
Oczyma wyobrazni "widze" juz jego kszalt i forme
ale nie majac ogrodniczego doswiadczenia nie potrafie nazwac tych roslin,
ktore powinienem zasadzic i z ta prosba do Was sie zwracam.
:)
Zacznijmy od gorki powstalej z ziemi (glownie gliny)
wydobytej przy kopaniu tego stawu.
Stok poludniowy dosc stromo opadajacy ku stawku zamierzam
pociac finezyjnie wijacymi sie tarasami
:)
Ta "finezyjnosc" to pomysl Bozeny , ktorej kilka pieknych stawow mozecie
obejrzec na wspomnianej stronce.
Generalnie gorka ma byc krolestwem winorosli uprawianych zarowno na tarasach
jak i na lagodnie upadajacym zachodnim zboczu .
Najnizsze tarasy przeznaczylem na dla roznego roslin wodnych i nadwodnych:
styk wody z ladem to oczywiscie roznego rodzaju trzciny, sitowie, taraki itd
:)
Pietra wyzej to kwiaty i ziola lubiace wilgosc np kaczence, mieta i inne,
ktore mi ewentualnie podpowiecie
:)
Pozniej beda tarasy z wionoroslami na plotach w ukladzie wschod -zachod
naprzemian z obsadzonymi trawom tarasami komunikacyjnymi .
Scianki pionowe tarasikow beda wzmocnione drewnem
:)
Na stoku zachodnim tzn na szczycie toru saneczkowego
wionorosl bedzie rosla na plotach w prawidlowym ukladzie polnoc -poludnie
:)
Na samym szczycie tego 5-6 metrowego wzgorza ma byc miejsce widokowe
na ogrod, moj staw bezposrednio w dole oraz dwa inne stawy nalezace do
znajomych
bo jak w wierszu L.Staffa:
"...coz jest piekniejszego niz drzewa,
w brazie zachodu kute wieczornym promieniem,
nad woda, co pawich barw blaskiem rozlewa,
poglebiona odbitych konarow sklepieniem.

Zapach wody, zielony w cieniu , zloty w sloncu,
w bezwietrzu sennym ledwo miesza sie, kolysze,
gdy z lak koniki polne w sierpniowym goracu
tysiacem srebrnych nozyc szybko stryga cisze.... "

Na stronie Leszka nie ma zdjec z widokiem z tej gorki
na te Dolinke Trzech Stawow
:(
Na tej polance oprocz laweczki,
ma byc potoczek "wyplywajacy" spod kamienia oraz pergola
:))
Doradzcie mi prosze co posadzic przy tej pergoli
aby dlugo i ladnie kwitlo
Ze wzgledu na to, ze bedzie ona na samym szczycie wzgorza
bedzie to miejsce bardzo przewiewne
i nie kazde rosliny beda sie tam dobrze czuly
:)
Pozostale dwa zbocza gorki maja byc prawie pionowe
i ujete w karb murem oporowym
Od wschodu zapewne tez winoroslami
a od polnocy jakims pnacym sie po murze bluszczem.
:))
z pozdrowieniami i usmiechami
_hehehe

2. Data: 2001-12-27 19:42:09

Temat: Re: Czym obsadzic wietrzna pergole
Od: "Bogusław Bielawski" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Tylko gratulować - coż tu doradzać. Bożena wszysko Ci powie.
Udalo Ci się z wodą gruntową - że tak wysoko. Wielkość też zrobi swoje -
żadne to oczko wodne do którego tęskni wielu. Może cena którą podajesz na
stronie bedzie zachętą dla innych. Dla mnie by była gdyby nie to że nasza
działka to piaszczysta górka więc dół wykopany koparką pewnie pozostał by
dołem.
Trzymam kciuki.

Bogusław Drugi

3. Data: 2001-12-27 22:51:02

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

4. Data: 2001-12-28 06:24:39

Od: "Majka" <m...@z...szczecin.pl> szukaj wiadomości tego autora

> przy okazji obejrzyj sobie stawy Bozeny

Właśnie wczoraj przez pół dnia czytałam stronę Leszka Bieleckiego
www.ogrod.pct.pl i w rozdziale "Wasze Stawy" podziwiałam nie tylko stawy,
ale i przepiękny ogród Bożeny. Zobaczcie, coś pięknego. No i znakomity
pomysł na pokazanie skąd były robione zdjęcia - myślę, że do odgapienia.

Majka

5. Data: 2001-12-28 09:51:59

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> ale i przepiękny ogród Bożeny. Zobaczcie, coś pięknego. No i znakomity
> pomysł na pokazanie skąd były robione zdjęcia - myślę, że do odgapienia.

:)
Jest jak napisalas
dla mnie stawy i ogrod Bozeny sa jakascia do ktorej bede zmierzal
adaptujac do swoich warunkow
Z pozdrowieniami i usmiechami
_hehehe

Niecodzienne rośliny.