Czym sie odgrodzic??

1. Data: 2004-12-05 19:48:56

Temat: Czym sie odgrodzic??
Od: "Maciej" <w...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam. Czy mozecie mi doradzic czym odgrodzic dzialke od ruchliwej ulicy.
chcialbym utworzyc taki jakby "zielony mur", jednak nie wiem jakich roslin
uzyc. Zalezy mi aby rosliny urosly wmiare szybko i byly odporne na
niesprzyjajace warunki- spaliny. Myslalem o iglakch, aby takze zima
stanowily bariere, jednak nie wiem jakich odmian uzyć: daglezje, sosny,
swierki??

pozdr. Maciek

2. Data: 2004-12-05 21:27:11

Temat: Re: Czym sie odgrodzic??
Od: "Dirko" <d...@5...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:covprh$1k3$1@nemesis.news.tpi.pl Maciej
<w...@i...pl> napisał(a):

> [...]
> byly odporne na niesprzyjajace warunki- spaliny. Myslalem o iglakch,
> aby takze zima stanowily bariere, jednak nie wiem jakich odmian

Hejka. Dobrym obyczajem jest, że przed zadaniem pytania przegląda
się archiwum grupy. :-) A tam o żywopłotach są tony informacji.
Pozdrawiam flegmatycznie Ja...cki

3. Data: 2004-12-05 21:36:11

Od: Marta Góra <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 5 Dec 2004 20:48:56 +0100, Maciej napisał(a):

> [...]
> niesprzyjajace warunki- spaliny. Myslalem o iglakch, aby takze zima
> stanowily bariere, jednak nie wiem jakich odmian uzyć: daglezje, sosny,

Ja bym zrobiła bukowy.
Ale ma dwie wady - nie jest iglasty i nie rośnie szybko.
Zaletę ma zasadniczą, jest naprawdę piękny.

Pozdrawiam
Marta

4. Data: 2004-12-05 21:46:30

Od: "cztery piki" <n...@m...maila> szukaj wiadomości tego autora

> Ja bym zrobiła bukowy.
> Ale ma dwie wady - nie jest iglasty i nie rośnie szybko.
> Zaletę ma zasadniczą, jest naprawdę piękny.

Zasadnicza wada "lisciastych" jest to ze sa "lisciase" jedynie
przez kilka miesiecy w roku (moze poza bluszczem).
Osobiscie polecilbym cos "iglastego" a konkretnie cis.

5. Data: 2004-12-05 22:00:02

Od: Marta Góra <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 5 Dec 2004 22:46:30 +0100, cztery piki napisał(a):

> Zasadnicza wada "lisciastych" jest to ze sa "lisciase" jedynie
> przez kilka miesiecy w roku (moze poza bluszczem).
> Osobiscie polecilbym cos "iglastego" a konkretnie cis.

Na buczkach zostają przecież liście na zimę.
Nie są tak efektowne jak w sezonie, ale zawsze to jakaś osłona.

Pozdrawiam
Marta

6. Data: 2004-12-05 22:04:48

Od: "Maciej" <w...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Hejka. Dobrym obyczajem jest, że przed zadaniem pytania przegląda
> się archiwum grupy. :-) A tam o żywopłotach są tony informacji.
> Pozdrawiam flegmatycznie Ja...cki

Ale mi nie chodzi koniecznie o zywoplot. Dzialka jest dosc spora i moge
poswiecic okolo 5metrow, wiec wolalbym nasadzic luzno drzewa, ktore
jednoczesnie odgrodza mnie od ulicy i beda tworzyc ladna kompozycje.

Maciek

7. Data: 2004-12-05 22:28:39

Od: "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Dnia Sun, 5 Dec 2004 22:46:30 +0100, cztery piki napisał(a):
>

> Na buczkach zostają przecież liście na zimę.
> Nie są tak efektowne jak w sezonie, ale zawsze to jakaś osłona.

A dla mnie one są uroczo ozdobne, mi żywopłot bukowy właśnie zimą podoba się
najbardziej. A jesli stosować szkołę G. Hamiltona przy zakładaniu bukowego
żywopłotu, czyli pozwolić mu urosnąc kilkanaście cm powyżej docelowej
wyskości i wtedy zacząć ciąć, to bardzo szybko uzyskuje się osłonę, buki
potrafią 1 m rocznie przyrosnąć. Świerki w zywopłocie trzeba skubać, żeby
były gęste więc za szybko nie uzyska się osłony, a i tak mogą się ogołocicić
od dołu, tuje są oklepane, daglezje podobnie jak świerki, szeroki pas
odgraniczający można zrobić z sosny czarnej,ten gatunek chyba a sie do tego
najbardziej nadaje... ale ja i tak wolałabym buki albo graby bardziej
odporne na susze. Buki sa niestety troche kapryśne.

Pozdrawiam
Kaśka

8. Data: 2004-12-06 07:34:51

Od: "Jacek" <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Maciej" <w...@i...pl> napisał w wiadomości
> Witam. Czy mozecie mi doradzic czym odgrodzic dzialke od ruchliwej ulicy.
> chcialbym utworzyc taki jakby "zielony mur",

Sąsiad posadził tuje i po 5 latach można było je uznać za niezłą barierę.
Teraz mają 12 lat i co dwa lata je przycina od góry, żeby nie robiły za dużo
cienia.
I jeszcze jedno: jeżeli działka jest duża a zapora ma być w miarę szczelna
to radzę posadzić w dwóch rzędach (albo zygzakowo jak kto woli). Wtedy nie
będzie prześwitów, jakie zawsze są przy jednym rzędzie.

Jacek

9. Data: 2004-12-06 10:21:45

Od: t...@i...pl (Tomasz Łukowski) szukaj wiadomości tego autora

10. Data: 2004-12-06 12:36:11

Od: "Kronopio" <c...@g...katowice.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> niesprzyjajace warunki- spaliny. Myslalem o iglakch, aby takze zima
> stanowily bariere, jednak nie wiem jakich odmian uzyć: daglezje, sosny,

Thuja plicata , cięta .Jako zielony parawan , jako uzupełnieniekrzewy
liściaste i drzewa.
Nie muszą być z tych wielkich.

Pozdrawiam
Teresa