Czym zabezpieczyć drewniane słupki w ziemi

1. Data: 2007-07-23 06:55:34

Temat: Czym zabezpieczyć drewniane słupki w ziemi
Od: JareK <k...@b...interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Chciałem się zapytać, czym najlepiej jest zabezpieczyć drewniane słupki,
które później wbiję do ziemi i przywiąże do nich drzewka i inne krzaczki
owocowe.

JareK

2. Data: 2007-07-23 07:41:09

Temat: Re: Czym zabezpieczyć drewniane słupki w ziemi
Od: "Jacek" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wybierz drewno odporne na takie warunki, czyli jakiś modrzew albo dąb
(absolutnie nie nadaje się buk, bo natychmiast zgnije). Co do zabezpieczania
to odradzam wszelkie "owijacze" z folii itp. Może warto zamiast drewna użyć
odcinków z rur PP - takie, jak stosuje się do gazu, czy wody pod ziemią. Są
tanie i trwałe ale bardziej wiotkie od drewna (do niskch krzaczków ok)
Jacek

3. Data: 2007-07-23 08:49:19

Od: JareK <k...@b...interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jacek pisze:

> odcinków z rur PP - takie, jak stosuje się do gazu, czy wody pod ziemią. Są

Być może, ale ja już mam dużo takich słupków z drewna przygotowanych
(pozostałości materiału po budowie). Niestety jest to drewno sosnowe.
Dodatkowo zrobiłem kratki pod róże pnące i winogrona. Muszę tylko
słupki, które będą w ziemię wbite, jakoś zabezpieczyć. Zastanawiałem się
nad smołowaniem, ale nie wiem czy jest ona bezpieczna dla roślin, i czy
w późniejszym czasie nie będę miał jakiś związków ropopochodnych w owocach.

JareK

4. Data: 2007-07-23 08:59:53

Od: Krzysztof Wilk <w...@m...agh.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

JareK wrote:

> [...]
> w późniejszym czasie nie będę miał jakiś związków ropopochodnych w owocach.

Było już o tym kiedyś - podobno bardzo skuteczne jest opalanie,
tak aby na powierzchni wbitej w ziemię była warstwa zwęglona.
Poszukaj w archiwum szczegółów.
Krzysztof

5. Data: 2007-07-23 10:20:46

Od: "Aaron" <s...@p...qdnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"JareK" wrote
> ... czym najlepiej jest zabezpieczyć drewniane słupki,
Pojdź na całośc i zastosuj wszystkie poniższe techniki:
1. Opalanie ogniem
2. Malowanie jakimś pokostem
3. Smołowanie
4. Teraz owijasz papą izolacyjną i folią
5. Przycinasz rury (metalowe lub pcv) o odpowiedniej średnicy, robisz
"denko" i w to wkładasz koniec (ten owinięty folią) słupka
6. Kopiesz dołek wstawiasz gotowy słupek (tym końcem w rurze) i
betonujesz.
Uff, a teraz zaczynasz szukać informacji jak zabezpieczyć drugi koniec
słupka oraz środkową część słupka, ponieważ właśnie tamtędy zostaniesz
zaatakowny przez szkodniki oraz warunki atmosferyczne, "od dołu"
słupki są bezpieczne już na wiele lat :)
Pzdr,
A.

6. Data: 2007-07-23 20:36:30

Od: Assssannn <a...@p...fr> szukaj wiadomości tego autora

JareK napisał(a):
> Witam
>
> Chciałem się zapytać, czym najlepiej jest zabezpieczyć drewniane słupki,
> które później wbiję do ziemi i przywiąże do nich drzewka i inne krzaczki
> owocowe.

Ja powiem tak jak chcesz bardzo eko to kup odpowienią ilośc oleju
lnianego lub wosku pszczelego (ew. parafiny ale to już nie eko) zrób
sobie taką foremkę na długość słupka podgrzej olej (wosk) od spodu aby
cały czas był gorący i maczaj w tym słupki kazdy ok. 15 minut. Taka
kąpiel zapewni impregnacje na 5-10 lat więc dzrewka wytrymają. A tak juz
zupełnie eko kijki powinny wytrzymac min. 1 rok bez impregnacji więc
natnij na lata przyszłe pod dach i co roku wymieniaj.
J.
Sorki ale to już 3 piwo ;)

zdjecia lotnicze mojego ogrodu
Plyty tarasowe
Czy jest dozwolone postawienie sobie ula na działce?
malwy
Ogród "polski" a serdeczne palpitacje=(:-o)