DO OKULISTÓW I NEUROLOGÓW

1. Data: 2003-05-20 11:52:41

Temat: DO OKULISTÓW I NEUROLOGÓW
Od: "Ania" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Błagam o odpowiedź w nast. sprawie. Mój syn l. 17 odniósł obrażenia oka
(plus lekki wstrząs mózgu) w wyniku uderzenia. Leżał na oddziale chir. 11
dni. Obecnie jest w domu, konsultowany okulistycznie i neurologicznie. Jest
w trakcie leczenia (przyjmuje krople Naclof) z powodu podwójnego widzenia. A
objawia się to tak, że gdy przechyli głowę, lub patrzy w bok, to tym
uszkodzonym okiem widzi podwójnie. Własnie rozmawiałam z nim tel. (jestem w
pracy) i powiedział, że chyba mu się pogarsza, bo momentami w ogóle widzi
podwójnie. Błagam powiedzcie, jaka może być przyczyna? Lekarza kazali czekać
(oczywiście poza przypadkami gdy nagle się pogroszy), są zdania, że gałka
może być opuchnięta lub mogą być jakieś krwiaki i stąd ta podwójność
widzenia. Co mam robić? jestem z Lublina.
Pozdrawiam, a

2. Data: 2003-05-20 12:28:45

Temat: Re: DO OKULISTÓW I NEUROLOGÓW
Od: Marek Bieniek <m...@p...wytnij.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 20 May 2003 13:52:41 +0200, Ania wrote:

> B?agam o odpowied? w nast. sprawie. Mój syn l. 17 odniós? obra?enia oka
> (plus lekki wstrz?s mózgu) w wyniku uderzenia. Le?a? na oddziale chir. 11
> dni. Obecnie jest w domu, konsultowany okulistycznie i neurologicznie. Jest
> w trakcie leczenia (przyjmuje krople Naclof) z powodu podwójnego widzenia. A
> objawia si? to tak, ?e gdy przechyli g?ow?, lub patrzy w bok, to tym
> uszkodzonym okiem widzi podwójnie. [...]

Dwojenie po urazie okolicy oczodołu może sugerować różne rzeczy. Pacjent
powinien być oceniony przez okulistę (optymalnie z badaniem na obrazy
zdwojone) i neurologa. Niewykluczone, że moŻe być konieczna diagnostyka
obrazowa, ale nie piszesz, czy była jakakolwiek (RTG? CT?) i czy jest w
planach. Przykro mi, ale zdalnie (bez zbadania pacjenta) niestety nic
pewnego powiedzieć nie można.

m.
Marek Bieniek (mbieniek (at) poczta onet pl)
/Wilder Penfield/

3. Data: 2003-05-20 16:33:47

Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> obrazowa, ale nie piszesz, czy była jakakolwiek (RTG? CT?) i czy jest w
> planach. Przykro mi, ale zdalnie (bez zbadania pacjenta) niestety nic

Zgadzam sie z Markiem w zupelnosci. Okulistycznie zbadalbym ruchy galek
ocznych, dwojenie w 9 pozycjach na synoptoforze, ewent. na ekranie Hessa.
Dwojenie moze byc wynikiem odszczepienia kosci oczodolowych i zakleszczenia
jednego z miesni ocznych, moze byc kwestia parezy ktoregos z nerwow (
neurolog ), wynikiem krwiaka mozgowego itd. Same krople Naclof chyba nie
pomoga. Czesto zaleca sie czekanie - nawet do 6 miesiecy na powrocenie
normalnego widzenia, ale oczywiscie po dokladnej diagnostyce. Przylaczam sie
do glosy, ze nalezy wykonac w/w badania RTG ew. CT, oczywiscie po dokladnych
konsultacjach. I moze konsultacja chirurga szczekowego ( oczodol? )?

casus
spec. ch. oczu

ból - leczenie
Czy to mozliwe?
Odszkodowanie
Potworny bol glowy
Zdalem egzamin z anatomii:)))) - chwale sie!!!:)))