DOMOWA CZEKOLADA

1. Data: 2003-01-17 17:50:28

Temat: DOMOWA CZEKOLADA
Od: "Kasia" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam serdecznie i pytam czy ktoś z Was ma przepis na domową czekoladę -
taką fajną, jaką się robiło "w komunie".
Pozdrawiam
Kasia

1. Data: 2003-01-17 18:06:04

Temat: Re: DOMOWA CZEKOLADA
Od: "Akulka " <s...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Kasia <k...@p...onet.pl> napisał(a):

> Witam serdecznie i pytam czy ktoś z Was ma przepis na domową czekoladę -
> taką fajną, jaką się robiło "w komunie".
> Pozdrawiam
> Kasia

Witam, podam ci kilka, nieznacznie się różniące, czekolada nie wychodzi
zazwyczaj bardzo sztywna, ale mozna poeksperymentować.
Przepisy wszystkie pochadzą z "czasów komuny".

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
CZEKOLADA DOMOWA 1

Składniki:
1\2 szklanki mleka, 1 i 1\2 szklanki cukru, cukier waniliowy, 3 łyżki kakao,
3 szklanki mleka w proszku, 3\4 kostki masła, bakalie

Mleko zagotować z cukrem i cukrem waniliowym przez ok. 5 min. Dodać masło, a
gdy się rozpuści dodać mleko w proszku dokładnie wymieszane z kakao. Mieszać,
aż powstanie jednolita, gładką masa, dodać bakalie. Całość przełożyć do formy
wysmarowanej oliwą. Pozostawić do ostygnięcia.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
CZEKOLADA DOMOWA 2

Składniki:
50 g kakao, 1 szkl. mleka, 1 1\2 szkl. cukru (ew. cukier waniliowy), 250 g
tłuszczu (np. margaryna), 500 g mleka w proszku (pełnotłuste!), bakalie

Kakao rozpuścić w mleku, podgrzać na ogniu, dodać cukier (ew. cukier
waniliowy do smaku) i gotować kilka minut. Następnie zdjąć z ognia po czym
dodać wcześniej rozpuszczonego tłuszcz (np. margaryna) oraz mleko w proszku.
Dokładnie wymieszać, dodać bakalie do smaku (dużo rodzynek, orzechy włoskie,
migdały co kto woli) i rozlać do foremek. Odstawić w chłodne miejsce do
zastygnięcia.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

CZEKOLADA DOMOWA 3

Składniki:
1\2 szkl. mleka, 1 i 1\2 szkl. cukru, 1 kostka margaryny, 2-3 łyżki kakao, 3
szkl. mleka w proszku, bakalie

Płynne mleko podgrzewać w garnku z cukrem, kakao i margaryną, aż do
rozpuszczenia składników. Zestawić z ognia i połączyć z przesianym mlekiem w
proszku i bakaliami. Dokładnie wymieszać, wyłożyć do wysmarowanej tłuszczem
formy i odstawić do ostygnięcia.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

CZEKOLADA KRYZYSOWA 1

Składniki:
1 1\2 szkl. cukru, 1 kostka masła (chyba jednak trochę za tłuste i polecam
margarynę), 6 łyżek kakao i 3 szkl. mleka w proszku

Masło rozpuścić z cukrem w garze, dodać (stopniowo) kakao i mleko w proszku.
W pewnym momencie zaczyna się bardzo ciężko mieszać, więc dolalam zwyklego
mleka. Wyszło cudownie, ja wiem, ze to tłuste, kaloryczne itd, ale niech ktos
powie, ze niedobre.

~~~~~~~~~~~~~~

CZEKOLADA KRYZYSOWA 2

Składniki:
1\2 szkl. mleka (lub wody), 2 szkl. cukru, 4-6 łyżek kakao, 3\4 kostki
margaryny, 1 mleko w proszku

W płynie rozpuszczam na ogniu cukier i jak już się gotuje dodaję kakao i
gotuje jeszcze kilka min. (ciągle mieszam). Można dodać zapach waniliowy.
Potem odstawiam do przestygnięcia. Rozpuszczam &frac34; margaryny (czasami całą) i
na koniec dodaję całą paczkę mleka w proszku (czasami potrzeba mniej). Od
ilości mleka zależy chyba gęstość czekolady. Wymieszać, wylać na najlepiej
duży, płaski talerz i czekać.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Pozdrawiam - Akulka

1. Data: 2003-01-17 18:34:04

Od: "Kasia" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Bardzo dziękuję!!! Właśnie chodzi o to, żeby nie była za sztywna. Mojemu
Tatusiowi zawsze wychodziła taka raczej lejąca (a'la guma do żucia) i była
super!!! (ale zgubiliśmy przepis...:(((
Pozdrawiam
Kasia

1. Data: 2003-01-18 01:03:22

Od: "Akulka " <s...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Kasia <k...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
> Tatusiowi zawsze wychodziła taka raczej lejąca (a'la guma do żucia) i była

Ależ proszę bardzo, cieszę się, że pomogłam:)))

Akulka

1. Data: 2003-01-18 15:54:55

Od: "@gi" <n...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Witam, podam ci kilka, nieznacznie się różniące, czekolada nie wychodzi
> zazwyczaj bardzo sztywna, ale mozna poeksperymentować.
> Przepisy wszystkie pochadzą z "czasów komuny".

oj, ja również serdecznie dziękuję:-)))))
pamiętam tą czekoladę z dzieciństwa - niebo w gębie!!!
łezka w oku kręci się na wspomnienie tamtego przysmaku:-)
nie wiem czy odważę się zrobić tą czekoladę - boję się, że troszkę ją
wyidealizowałam w moich wspomnieniach..
dzięki
@gi

RE: zupa "kwasne"