DRUTY jak dostosowac wloczke do wzoru?

1. Data: 2004-09-01 19:50:46

Temat: DRUTY jak dostosowac wloczke do wzoru?
Od: "Misia" <n...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam fajny wzor ktory chcialabym zastosowac ale...wolalabym aby sweter byl
delikatniejszy tzn z cienszej wloczki. Zawsze we wzorach podane sa kwadraty
10x10 wg ktorych chyba mozena wlasnie dostosowac wloczke ale nie mam pojecia
jak to dziala.
Poradzi ktos?
I druga sprawa. W jaki sposob okreslacie grubosc wloczki? Mam sporo motkow
wloczki po kims i nie jest ona w zaden sposob oznakowana. Nie mam pojecia ile
moze byc metrow w 100 g. Jest na to jakis sposob?
Blagam o pomoc
Misia

1. Data: 2004-09-01 20:10:48

Temat: Re: DRUTY jak dostosowac wloczke do wzoru?
Od: m...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

Ten kwadrat to tzw. próbka, która pokazuje ile potrzebujesz oczek na 10 cm i
po ilu przerobionych rzędach osiągniesz 10 cm. wysokości.Ty musisz zrobić
próbkę i zobaczyć o ile więcej oczek musisz przerobić aby uzyskać te 10 cm.
Wtedy będziesz automatycznie wiedziała ile więcej oczek musisz nabrać na
początku robótki, aby uzyskać np. 50 cm pleców.
Co do grubości włóczki to nie masz szans, aby to określić, ale to chyba Ci
niepotrzebne.Wiadomo gruba wełna jest mniej wydajna.Pomoze Ci trochę grubość
drutów jakimi będziesz musiała robić robótkę aby miała odpowiedni splot.
Pozdrawiam Małgorzata

1. Data: 2004-09-01 20:18:30

Od: "Monika Biermann" <m...@g...de> szukaj wiadomości tego autora

"Misia" <n...@p...onet.pl> schrieb im Newsbeitrag
> [...]
> kwadraty
> 10x10 wg ktorych chyba mozena wlasnie dostosowac wloczke ale nie mam
Hmm, to jedynie z wloczki, z ktorej chcesz robic musisz zrobic probke. Jesli
wzor nie ma warkoczy to wtedy robisz probke z np. 20-tu oczek, najlepiej po
zrobieniu ilus tam rzedow probke wyprac i po wysuszeniu zmierzyc ile cm dalo
tych 20 oczek i przeliczyc. Przy warkoczach sprawa jest trudniejsza, w
zaleznosci jaki jest wzor.

> [...]
> ile
> moze byc metrow w 100 g. Jest na to jakis sposob?
To juz bardzo trudne. Jesli nie ma danych metry na gramy to moze chociaz
jakim numerem drotow/szydelka powinno sie z tej wloczki robic. Wtedy mozna
tak Pi razy Drzwi porownac z innymi wloczkami.

> Blagam o pomoc

Mam nadzieje, ze choc troche pomoglam

Pozdrawiam

Monika (Hannover)

1. Data: 2004-09-02 09:26:32

Od: Theli <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Misia wrote:

> [...]
> 10x10 wg ktorych chyba mozena wlasnie dostosowac wloczke ale nie mam pojecia

Jak mam inna wloczke niz w opisie, to w zaleznosci czy jest ciensza czy grubsza,
nabieram na cala szerokosc przodu/tylu dodajac lub odejmujac kilka oczek (moze to
byc np. caly jeden wzor, inaczej go rozmieszczam albo zmieniam liczbe oczek na
gladkich powierzchniach). Po przerobieniu kilku centymetrow sprawdzam czy ma taka
szerokosc jak chce. Jesli nie, to przynajmniej juz wiem ile jeszcze oczek dodac
lub odjac, a przerobienie tych kilku cm to kwestia godziny czy dwoch.

Th.

Śląsk - spotkanie
[inne] 7 srok za jeden ogon?
[szydelko]Marzenie