Dalie

1. Data: 2005-11-28 21:22:20

Temat: Dalie
Od: "Marcin" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Jak przechować przez zimę dalie
Dzięki
Pozdrawiam
Marcin

2. Data: 2005-11-28 21:39:31

Temat: Re: Dalie
Od: Marta Góra <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 28 Nov 2005 22:22:20 +0100, Marcin napisał(a):

> Witam
> Jak przechować przez zimę dalie

W piwnicy, dokładnie tak samo jak przechowuje się ziemniaki
i buraki:)

Marta

3. Data: 2005-11-28 22:06:10

Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:dmfsec$bo6$1@julia.coi.pw.edu.pl Marcin
<m...@w...pl> napisał(a):

> Jak przechować przez zimę dalie

Hejka. Dalie wykopuje się po pierwszych przymrozkach. Należy przyciąć
część nadziemną 10 cm nad korzeniem. Korzenie przechowywać przez zimę w
suchym i chłodnym pomieszczeniu, przesypane torfem lub trocinami. Chronić
przed przemarznięciem. Może się przyda ten adres:
http://www.floraland.pl/teksty.php?id=cebwio
Pozdrawiam nieodpornie Ja...cki

4. Data: 2005-11-29 14:59:46

Od: "Magdalena" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> W piwnicy, dokładnie tak samo jak przechowuje się ziemniaki
> i buraki:)

Marta, a moga byc w spizarni? Mam w skrzynce po jablkach wylozonej gazetami
dalie, kanny i mieczyki i nie chce mi sie tego do piwnicy nosic :-)
Pozdrowienia

Magda

5. Data: 2005-11-29 16:47:18

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Magdalena" <m...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
gazetami
> dalie, kanny i mieczyki i nie chce mi sie tego do piwnicy nosic :-)

Nawet na szafie w zimnym pokoju. Oczywiśćie nie mówię o jarzynach:D

Pozdrawiam, Basia.

6. Data: 2005-11-29 17:05:20

Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:dmi0jr$n9e$1@polsl.pl Basia Kulesz
<b...@i...pl> napisał(a):
> Użytkownik "Magdalena" <m...@w...pl> napisał w wiadomości

> Nawet na szafie w zimnym pokoju. Oczywiśćie nie mówię o jarzynach:D

Hejka. Nie chcę zostać posądzony o niewłaściwy stosunek do kobiet ale
Magdalena ma chyba problemy ze zrozumieniem, co to jest chłodne i suche
pomieszczenie. :-)
Pozdrawiam feministycznie Ja...cki

7. Data: 2005-11-29 17:21:49

Od: Marta Góra <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 29 Nov 2005 17:47:18 +0100, Basia Kulesz
napisał(a):

> Użytkownik "Magdalena" <m...@w...pl> napisał w wiadomości

> gazetami
>
> Nawet na szafie w zimnym pokoju. Oczywiśćie nie mówię o jarzynach:D

Nie znam Twojej spiżarni, ale mogę sobie wyobrazić - moja
przyjaciółka mieszka w podobnym domu. Ciemno, chłodno,
sucho. Kany, dalie, mieczyki zimują jej tam bez problemu, w
piwnicy zagniwają bo jest w niej wilgoć.
Sprawdzaj po prostu co jakiś czas jak się mają, najwyżej
przeniesiesz do piwnicy.
Moja babcia po prostu dalie wrzucała na wierzch do skrzyni z
ziemiakami:)

Marta

8. Data: 2005-11-29 18:57:44

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Moja babcia po prostu dalie wrzucała na wierzch do skrzyni z
> ziemiakami:)

Babcine metody, jako sprawdzone przez pokolenia, należy popierać:) Pamiętam
wprawdzie udzieloną tu kiedyś radę co do sposonu rozmnażania róż z sadzonek
(na jeden dzień do góry nogami do ziemi, potem wyjąć i sadzonkować już
normalnie), ale przyznaję, że nie ośmieliłam się tak nowomodnej metody
wypróbować. Choć drugą część rady - co do terminu (między 20 a 31 lipca)
spożytkowałam z dobrym skutkiem i bardzo polecam:)

Pozdrawiam, Basia.

9. Data: 2005-11-29 20:33:26

Od: JerzyN <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Basia Kulesz napisał(a):
[...]
> Nawet na szafie w zimnym pokoju. Oczywiśćie nie mówię o jarzynach:D

Uczona kobieto powiedz czym różni sie ciepła piwnica od zimnego pokoju.
Zachowaj przy tym zimną krew bo tym razem nie odpuszczę zniewag.
;-)
pozdr. absurdalnie Jerzy
PS
Dirko wybacz iz nadużywam twego stylu pozdrowień.
:-)

10. Data: 2005-11-29 20:35:10

Od: JerzyN <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Marta Góra napisał(a):
[...]
> [...]
> przeniesiesz do piwnicy.
> Moja babcia po prostu dalie wrzucała na wierzch do skrzyni z

Teraz są do kupienia termometry i higrometry.
;-)
pozdr. Jerzy

Kto płaci za projekty ogrodów?
kwartalnik -"Kwiaty"