Darmowe foto..

51. Data: 2004-10-24 10:05:11

Temat: Re: Darmowe foto..- nie na temat
Od: "Rafał Wolski" <rafal.wolski@nie_spamowi_poczta.fm> szukaj wiadomości tego autora

> Określenie 'artysta fotografik' jest nielogiczne bo po polsku brzmieć by
> musiało - artysta artysta fotograf
> Pozdrawiam
> Skryba

To prawda, artysta fotograf, to właśnie fotografik, choć pojęcie to jest
stosunkowo młode i nieco sztucznie wprowadzone do języka. Jednak w tym
wypadku chyba nie możemy mówić o błędzie bo mamy artysta - fotografik, co
ważne, słowa oddzielone są myślnikiem. To sugeruje, że są stosowane
zamiennie dla uściślenie kwestii jak na przykład Słowianin - Polak czy
ptak - kanarek.

Można już chyba w tym momencie powiedzieć o pewnym odejściu od tematyki
grupy :-))

--
Pozdrawiam, Rafał Wolski
http://www.wolski.com.pl/sklep/ - z wrzosami

52. Data: 2004-10-24 10:41:49

Temat: Re: Darmowe foto..
Od: "JerzyN" <N...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "skryba ogrodowy" <z...@o...pl> napisał
> Użytkownik "Bogusław Radzimierski" <r...@t...net.pl>

Wystarczyło napisać: artysta fotografik.
Dywiz [łącznik] jest zbędny bo i tak jest spacja, chyba, że miał to być
myślnik dla większego wyróżnienia.
Artysta fotografik niekoniecznie musi być zawodowcem.
;-)

> Bogusławie polski 'artysta fotograf' to właśnie francuski fotografik.
> :-)
> Określenie 'artysta fotografik' jest nielogiczne bo po polsku brzmieć
by
> musiało - artysta artysta fotograf
> To oczywiście tylko na marginesie. Ale to tak częsty błąd.

Jesteś w błędzie Skrybo. Artysta fotografik jest jak najbardziej na
miejscu i logiczne.
Fotograf zajmujący się artystyczn/ie [/ą] fotografią jest nazywany
fotografikiem, ale nie każdy fotografik zostaje artystą.
;-)
--
Pozdrawiam, Jerzy

---

53. Data: 2004-10-24 11:01:51

Od: "skryba ogrodowy" <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "JerzyN" <N...@m...pl> napisał w wiadomości
> Użytkownik "skryba ogrodowy" <z...@o...pl> napisał

> Jesteś w błędzie Skrybo.
> Pozdrawiam, Jerzy

Nie ja jestem w błędzie ale ani za prof. Miodka i prof. Bralczyka tu nie
będę robił.

Pozwolisz Jurku, że pozostanę przy swoim zdaniu bo jestem pewny tego co
wcześniej napisałem.

Pozdrawiam zasadniczo
skryba

54. Data: 2004-10-24 11:50:21

Od: "JerzyN" <N...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Użytkownik "JerzyN" <N...@m...pl>

> Nie ja jestem w błędzie ale ani za prof. Miodka i prof. Bralczyka tu

Jest jeszcze Bańko i zespół, którzy opracowali -
Inny słownik języka polskiego.
PWN w innych słownikach też tak ma.

> Pozwolisz Jurku, że pozostanę przy swoim zdaniu bo jestem pewny tego
co
> wcześniej napisałem.

A zostań ja ci nie zabronię, tym bardziej iż poniekąd masz rację, ale
zapominasz o użyciu tego zwrotu w sensie takim jak użył Bogusław, tzn.,
przy określaniu, że ktoś jest artystą.
Jakim? - fotografikiem, plastykiem, malarzem, grafikiem, rzeźbiarzem
itd.

> Pozdrawiam zasadniczo
> skryba

Gdyby Bogusław napisał: fotografik - artysta, Ty miałbyś rację.
:-)
--
Pozdrawiam [swobodnie]
Jerzy