Definicja narkotyku i narkomanii

1. Data: 2000-01-29 08:30:11

Temat: Definicja narkotyku i narkomanii
Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

Czy ktoś mógłby mi przytoczyć jak jest zdefiniowany
"narkotyk" i "narkomania" z punktu widzenia medycznego i prawnego?
Jakie jest aktualne stanowisko wymiaru sprawiedliwości do narkomanii?

2. Data: 2000-01-29 16:31:34

Temat: Odp: Definicja narkotyku i narkomanii
Od: "Yann" <y...@y...fr> szukaj wiadomości tego autora

Dz.U.97.75.468 ustawa 97.04.24
Przeciwdziałanie narkomanii.

Dz.U.98.111.699 §65 rozp. 98.08.12
Regulamin wykonywania kary pozbawienia wolności.

Dz.U.97.106.680 art.14ust.2 ustawa 97.08.22
Bezpieczeństwo imprez masowych.

Dz.U.98.32.169 rozp. 98.03.10
Szczegółowe warunki i sposoby działania służb porządkowych organizatora
imprezy masowej.

Dz.U.23.9.55 um.m. 12.01.23
Międzynarodowa Konwencja Opjumowa. Haga.1912.01.23. Protokół zamknięcia
III Konferencji Opjumowej. Haga.1914.06.25.

Dz.U.27.108.920 um.m. 25.02.19
Międzynarodowa konwencja dotycząca opjum. Genewa.1925.02.19.

Dz.U.34.12.97 um.m. 31.07.13
Konwencja o ograniczeniu fabrykacji i o uregulowaniu podziału środków
odurzających oraz protokół podpisania. Genewa.1931.07.13.

Dz.U.52.9.48 um.m. 48.11.19
Protokół umieszczający pod kontrolą międzynarodową pewne środki odurzające
nie objęte Konwencją z dnia 13 lipca 1931 r. o ograniczeniu fabrykacji i
uregulowaniu podziału środków odurzających, zmienioną Protokołem, podpisanym
w Lake Succes dnia 11 grudnia 1946 r. Paryż.1948.11.19.

Dz.U.66.45.277 -zał. um.m. 61.03.30
Jednolita konwencja o środkach odurzających z 1961 r. Nowy
Jork.1961.03.30.

Dz.U.76.31.180 -zał. um.m. 71.02.21
Konwencja o substancjach psychotropowych. Wiedeń.1971.02.21.

Dz.U.95.15.69 -zał. um.m. 88.12.20
Konwencja Narodów Zjednoczonych o zwalczaniu nielegalnego obrotu środkami
odurzającymi i substancjami psychotropowymi. Wiedeń.1988.12.20.

To wszystko co pod haslem narkomania
wymienia lex - proponuje poszukac

Użytkownik Pszemol <P...@P...com> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:n...@p...net...

3. Data: 2000-01-29 19:17:46

Temat: Re: Definicja narkotyku i narkomanii
Od: "Adamus" <a...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Pszemol napisał(a) w wiadomości: ...
>Czy ktoś mógłby mi przytoczyć jak jest zdefiniowany
>"narkotyk" i "narkomania" z punktu widzenia medycznego i prawnego?

Definicje sa zawarte w Ustawie o przeciwdzialaniu narkomanii z 24 kwietnia
1997 r. (Dz. U. Nr 75 poz. 468 z pozn. zm.)

Art. 6: (tzw. slowniczek)

narkomania - stale lub okresowe uzywanie w celach niemedycznych srodkow
odurzajacych lub substancji psychotropowych albo srodkow zastepczych, w
wyniku czewgo moze powstac lub powstalo uzaleznienie od nich,

srodek odurzajacy - kazda substancja pochodzenia naturalnego lub
syntetycznego dzialajaca na oun, okreslona w wykazie srodkow odurzajacych
stanowiacym zalacznik nr 2 do ustawy

substancja psychotropowa - kazda subst. poch. natural. lub syntet. dzialajca
na oun, okreslona w wykazie substancji psychotropowych stanowiacym zalacznik
nr 3 do ustawy

srodek zastepczy - substancja w kazdym stanie fizycznym, ktora jest trucizna
lub srodkiem szkodliwym, uzywana zamiast lub w takich samych celach
niemedycznych jak srodek odurzajacy lub substancja psychotropowa

Jak wiec widzisz, prawo polskie nie zna okreslenia "narkotyk".

>Jakie jest aktualne stanowisko wymiaru sprawiedliwości do narkomanii?

To znaczy - co chcesz wiedziec? Co rozumiesz przez stanowisko? Czy
akceptuje, czy zwalcza? Jakie sa kary etc...?

Adam B.

Re: Homeopatia a działanie placebo...
Re: Wspolczesna homeopatia to taka sama chemia jak inne leki.
Re: Homeopatia a działanie placebo...
internetowa konferencja na temat mukowiscydozy
Stomatologia