Definicja wloszczyzny

1. Data: 2006-10-21 12:53:46

Temat: Definicja wloszczyzny
Od: "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Dzien dobry

Mam problem ze znalezniem listy warzyw, ktore skladaja sie na
wloszczyzne.

W "Kuchni Polskiej" definicja nie jest podana. W Wikipedii haslo
zostalo usuniete w 2003. Rozpacz...

Na razie udalo mi zgromadzic marchew, pory, cebule, seler oraz
pasternak (nie ma u nas korzenia pietruszki). Co jeszcze trzeba ?
Dodam ze chce ugotowac kure w rosole, wiec kapusta chyba niepotrzebna?

Ewcia

--
Niesz

2. Data: 2006-10-21 13:01:22

Temat: Re: Definicja wloszczyzny
Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> wrote in message

> Na razie udalo mi zgromadzic marchew, pory, cebule, seler oraz
> pasternak (nie ma u nas korzenia pietruszki). Co jeszcze trzeba ?
> Dodam ze chce ugotowac kure w rosole, wiec kapusta chyba niepotrzebna?

Przeciwnie - kapusta wloska, w zaleznosci od wielkosci okolo 1/8 do 1/4
glowki, do listy dopisz - zabek lub dwa czosnku (nie zawsze)...

3. Data: 2006-10-21 13:16:36

Od: g...@t...pl szukaj wiadomości tego autora

Witam!

Bo wiesz sa dwie szkoly, pruszkowska i otwocka, jedna karze dodawac
kapuste, a druga nie, ja nie dodaje, moja Babcia dodawala, ale dwa
zabjki czosnku bardzo dobrze rosolowi robia!
Czasem jak nie mam korzenia pietruszki to dodaje peczek natki obwiazany
nitka,moze natke dostaniesz?

pozdrawiam

pol_cia

4. Data: 2006-10-21 13:18:29

Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <ehd5re$h6d$1@nemesis.news.tpi.pl>,
"Panslavista" <p...@w...pl> wrote:

> "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> wrote in message

> Przeciwnie - kapusta wloska, w zaleznosci od wielkosci okolo 1/8 do 1/4
> glowki, do listy dopisz - zabek lub dwa czosnku (nie zawsze)...

Cyosnek do włoszczyzny? Co za bzdura.

Władysław

5. Data: 2006-10-21 13:37:59

Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <8058791847$20061021145347@ewcia.kloups>,
"Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> wrote:

> Dzien dobry
>
> Mam problem ze znalezniem listy warzyw, ktore skladaja sie na
> wloszczyzne.

Wg. jakiej szkoły?

> W "Kuchni Polskiej" definicja nie jest podana. W Wikipedii haslo
> zostalo usuniete w 2003.

Ależ skąd?!

> Na razie udalo mi zgromadzic marchew, pory, cebule, seler oraz
> pasternak (nie ma u nas korzenia pietruszki). Co jeszcze trzeba ?
> Dodam ze chce ugotowac kure w rosole, wiec kapusta chyba niepotrzebna?

Dodawanie kapusty do włoszczyzny na rosół jest w ogóle kwestią
indywidualnego upodobania.

Władysław

6. Data: 2006-10-21 13:38:17

Od: "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Le samedi 21 octobre 2006 ŕ 15:16:36, dans
<1...@i...googlegroups.co
m> vous écriviez :

> Witam!

> Bo wiesz sa dwie szkoly, pruszkowska i otwocka, jedna karze dodawac
> kapuste, a druga nie, ja nie dodaje, moja Babcia dodawala,

Byla tylko kapusta czerwona, i biala...

> ale dwa
> zabjki czosnku bardzo dobrze rosolowi robia!
> Czasem jak nie mam korzenia pietruszki to dodaje peczek natki obwiazany
> nitka,moze natke dostaniesz?

To dam na koniec :)

Ewcia

--
Niesz

7. Data: 2006-10-21 13:43:06

Od: "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Le samedi 21 octobre 2006 ŕ 15:37:59, dans
<w...@n...gazeta.pl> vous écriviez :

> Wg. jakiej szkoły?

A czy istnieja szkoly w tej materii ? Wszedzie wloszczyzna sie wydaje
czyms ewidentnym... stad moj problem.

> Ależ skąd?!

http://minilien.com/?E28RupnGpS

Ewcia

--
Niesz

8. Data: 2006-10-21 13:45:22

Od: "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> kapuste, a druga nie, ja nie dodaje, moja Babcia dodawala, ale dwa
> zabjki czosnku bardzo dobrze rosolowi robia!

Raczej w moim wypadku chyba nie, bo skrzyzowalam troche przepis na
rosol z przepisem na francuska "poule au pot", i dodalam kilka
gozdzikow. Czosnek mi do tego wiec nie bardzo pasuje.

Ewcia

--
Niesz

9. Data: 2006-10-21 13:48:24

Od: Waldemar <w...@i...de> szukaj wiadomości tego autora

Ewa (siostra Ani) N. schrieb:
> [...]
<w...@n...gazeta.pl> vous écriviez :

> A czy istnieja szkoly w tej materii ? Wszedzie wloszczyzna sie wydaje

nie zostało usunięte, tylko wloszczyzna pewnie usunięta. Idź po tym sznurku
http://pl.wikipedia.org/wiki/W%C5%82oszczyzna

Waldek

10. Data: 2006-10-21 13:50:42

Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <8425126676$20061021154307@ewcia.kloups>,
> [...]

> <w...@n...gazeta.pl> vous écriviez :

> A czy istnieja szkoly w tej materii ? Wszedzie wloszczyzna sie wydaje

Czytaj uważnie. Usunięto zawartość strony "Wloszczyzna" nie "Włoszczyzna"

Władysław

PRZEPRASZAM
JUTRO...
[deser na sobotni wieczor] PIJANY IZYDOR
ocet jablkowy
HE...HE ! DO SYLI...