Depresja niszczy Polaków [+sonda na oneciaku]

1. Data: 2007-03-24 10:40:50

Temat: Depresja niszczy Polaków [+sonda na oneciaku]
Od: "Sky" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Onet przy artykułach załącza sondę na temat depresji -wyniki są znamienne...
;)

========================
Depresja niszczy Polaków

"Dziennik": Co piąty Polak czuje się samotny, wykluczony ze społeczeństwa, a
stan taki wywołuje zaburzenia psychiczne.
- To najwyższy odsetek spośród wszystkich państw UE. Rocznie z tego powodu
życie odbiera sobie 6 tys. osób, a prawie 2 mln trafia na leczenie
psychiatryczne - alarmują eksperci Ministerstwa Zdrowia. W ciągu ostatnich
15 lat liczba osób leczonych psychiatrycznie wzrosła u nas z 600 tys. do
ponad 1,5 mln rocznie. Przybyło ludzi z najcięższymi schorzeniami
psychotycznymi. Teraz takich pacjentów jest w szpitalach blisko 100 tys.

Dane z najnowszego Narodowego Programu Ochrony Zdrowia Psychicznego na lata
2008 - 2012, przygotowanego przez psychiatrów na zlecenie Ministerstwa
Zdrowia, wprost porażają. Wynika z nich, że Polacy od kilku lat cierpią na
pandemię załamań nerwowych i depresji. Ich głównym źródłem jest samotność,
poczucie społecznego odrzucenia. - Lęk o przyszłość, poczucie winy z powodu
niewywiązywania się z pełnionych ról społecznych, zawrotne tempo życia, a
nade wszystko ogromne rozluźnienie więzów rodzinnych powodują potężny stres,
z którym niestety znaczna grupa naszego społeczeństwa sobie nie radzi -
przyznaje dr Andrzej Cechnicki, krakowski psychiatra, współtwórca programu.

Jak zaznacza, sytuacja ta odbija się niekorzystnie na zdrowiu psychicznym
nie tylko dorosłych, ale również i na dzieciach. Lekarze szacują, że blisko
milion dzieci i młodzieży w Polsce wymaga stałej opieki psychiatrycznej i
psychologicznej. - Większość z nich to dzieciaki z tzw. dobrych domów, gdzie
oboje rodzice ciężko pracują i nie poświęcają latorośli wystarczająco dużo
czasu bądź w ogóle ich nie ma w domu, bo np. wyemigrowali za pracą - podaje
przykłady dr Cechnicki.

Skutki osamotnienia dzieci są opłakane. Ogląda je na swoim oddziale
psychiatra dr Tomasz Pisarek, wicedyrektor Mazowieckiego Centrum
Neuropsychiatrii i Rehabilitacji Dzieci i Młodzieży w Zagórzu koło Warszawy.
W ubiegłym tygodniu jego placówka musiała wstrzymać przyjęcia na oddziały
psychiatryczne. - Przywieziono nam tylu pacjentów, że przyjęliśmy tylko
"najostrzejsze przypadki": agresywne maluchy, które dokonały
samookaleczenia, kilkunastoletnich niedoszłych samobójców i dzieci z ciężką
depresją - wylicza lekarz.

http://wiadomosci.onet.pl/1508054,11,item.html

2. Data: 2007-03-24 10:48:15

Temat: Re: Depresja niszczy Polaków [aktualne wyniki sondy]
Od: "Sky" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> http://wiadomosci.onet.pl/1508054,11,item.html

Czy w razie problemów z depresją zwróciłbyś się/zwróciłabyś się o pomoc do
specjalisty: psychologa lub psychiatry?

Tak, zwrócić się o pomoc do specjalisty to nie jest wstyd 32%
Tak, ale wolałbym/wolałabym żeby nikt o tym nie wiedział 13%
Raczej tak 5%
Może, gdybym czuł/czuła się naprawdę źle 15%
Nie, nie wierzę w terapię i leczenie farmakologiczne problemów tego typu
10%
Nie, to wstyd nie umieć radzić sobie z problemami 4%
Nie, nie umiem rozmawiać o kłopotach z obcymi 8%
Raczej nie 9%
Nie wiem 4%

Ogółem głosów: 17933

3. Data: 2007-03-24 11:09:07

Od: "bim-bom" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> 10%
> Nie, to wstyd nie umieć radzić sobie z problemami 4%
> Nie, nie umiem rozmawiać o kłopotach z obcymi 8%

To ciekawe, że w ankiecie nie umieścili opcji:
- mam depresję i się leczę
- mam problemy, ale się boję/nie chcę iść/nie mam pieniędzy - na leczenie.

Z tego artykułu wynikałoby, że 20% ludzi powinno zaznaczyć jedną z tych
opcji. Wg. mnie byłoby to ze 3% - co by zmniejszało wiarygodność tych badań
w oczach ludzi ;)

4. Data: 2007-03-24 11:48:33

Od: "Sky" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik bim-bom <j...@g...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:eu30sk$g2o$...@n...onet.pl...

> Użytkownik "Sky" <s...@o...pl> napisał w wiadomości

> To ciekawe, że w ankiecie nie umieścili opcji:
> - mam depresję i się leczę
> - mam problemy, ale się boję/nie chcę iść/nie mam pieniędzy - na leczenie.

Odpadają bo większość leczących się lub tych "z drugiego zbioru" by się po
prostu nie przyznało.

> Z tego artykułu wynikałoby, że 20% ludzi powinno zaznaczyć jedną z tych
> opcji. Wg. mnie byłoby to ze 3% - co by zmniejszało wiarygodność tych
badań
> w oczach ludzi ;)

20% = 3%?
Coś zagmatwane te twoje obliczenia... ;)
Moze cuś jaśniej sformułujesz -jak ci to wyszło? ;D

5. Data: 2007-03-24 13:12:19

Temat: Re: Depresja niszczy Polaków [komentarze]
Od: "Sky" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Sky <s...@o...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:eu2v7k$c62$...@n...onet.pl...
> Onet przy artykułach załącza sondę na temat depresji -wyniki są
> [...]

PRZECZYTAJCIE TO !!!
Cierpie na depresje nasilajaca sie co jakis czas juz od wielu lat. Kilka
razy mialem tak, ze naprawde ostro mi sie pogorszylo i myslalem powaznie o
tym zeby ze soba skonczyc. Poszedlem wiec do psychiatry (bo psycholog wogole
nie chcial ze mna rozmawiac przed wizyta u tego pierwszego). I co ? Za
kazdym razem trafialem na przemadrzalych gosci ktorzy mowili mi "niech Pan
nie mowi ze panu dolega to czy tamto bo to termin medyczny i ja stwierdze co
panu jest" a na koncu dawali "dobra rade" czyli "niech pan sie nie martwi
jest pan mlody, cale zycie przed panem" listek zoloftu i rachunek za 80zl
plus zaproszenie na za 2tyg. I tyle ! Wyrzucone pieniadze a ja czulem sie
tylko gorzej !

Nie chce sie za nadto rozpisywac, jezeli macie podobne doswiadczenia to
prosze dopiszcie je pod tym postem.

~Michal, 24.03.2007 12:11

http://wiadomosci.onet.pl/1,15,11,28838912,79327783,
3694418,0,forum.html

Re: PRZECZYTAJCIE TO !!!
Nie chodz do psychologow ani psychiatrow-szukaj grupy wsparcia.Tam dowiesz
sie o samej chorobie oraz jak sobie z nia radzic.Moze czasami farmakologia
jest pomocna w jakichs ostrych przypadkach.Ja jednak mam zaufanie do grup
wsparcia.Prochy usypiaja problemy,a w grupie mozna porozmawiac.Wymienic sie
doswiadczeniem,sila i nadzieja.Wszystkie grupy wsparcia oparte sa na rozwoju
duchowym.Mnie taki program pomaga.Moja depresja i nerwica odeszly precz.Znam
wielu ludzi ktorym tez ten program pomaga.Klopoty w moim zyciu nie znikly
ale ja ucze sie je rozwiazywac.Z dnia na dzien mam coraz wieksze poczucie
wlasnej wartosci i coraz wieksza ochote uczyc sie zycia.Pozdrawiam
serdecznie.

~malina, 24.03.2007 13:54

http://wiadomosci.onet.pl/1,15,11,28838912,79327783,
3694418,0,forum.html

Właśnie: Ciekawe dlaczego psycholodzy i psychiatrzy nie proponują czegoś
takiego jak grupy wsparcia... ;)

6. Data: 2007-03-24 16:53:25

Od: "bim-bom" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> badań
>
> 20% = 3%?
> Coś zagmatwane te twoje obliczenia... ;)
> Moze cuś jaśniej sformułujesz -jak ci to wyszło? ;D

Źle sformułowałem. Z artykułu wynika, że "psychicznych" jest 20%. Jeśli by
były w ankiecie te 2 odpowiedzi, to uważam, że nie więcej niż 3% głosów by
była na te właśnie odpowiedzi. A wtedy wyniki ankiety by zupełnie
przeciwstawiały się statystykom z artykułu.

7. Data: 2007-03-24 17:12:43

Od: "Sky" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik bim-bom <j...@g...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:eu3l25$913$...@n...onet.pl...

> [...]
> była na te właśnie odpowiedzi. A wtedy wyniki ankiety by zupełnie
> przeciwstawiały się statystykom z artykułu.

Gdybanie...chyba ze masz jakieś wyniki innych badań.
Szkoda że tym razem nie zapytali o to [tyle pytań -jeszcze 1-2 by uszło]...
wiedzielibyśmy ilu a tak to tylko domysły...

Jedna na trzy kobiety jest niezadowolona...
Pamięć, ćwiczenia, doświadczenia - pomocy...
Oswoić Niebo?! ;)
Czy jest na forum psycholog/psychiatra/psy choterapeuta?
psycholog, terapeuta czy psychiatra?