Deren w cieplych krajach

11. Data: 2002-10-14 21:43:23

Temat: Re: Deren w cieplych krajach
Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Osadnik w stanie Parana
> Rżnął wśród pampasów barana.
> A baran: ,,Beee, beee,
> Ależ zostaw ty mnie,
> czyż nie widzisz żem ja fatamorgana!''
> (C) Maciej Słomczyński

No to niech zacznie w tym stylu, a nóż widelec coś mu z tego wyjdzie?
--
Pozdr. Jerzy Nowak

"Learn the rules. Then break some."

12. Data: 2002-10-14 22:00:34

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Jerzy" <0...@m...pl> wrote in message

> Masz zaległości?

Jak widać:-)))

> Pewnie tak, niby czemu nie? A dlaczego Irek tak je zbiera?

No wiesz, każdy ogrodnik ma jakiś odchył:-) Znam taką, co zaczęła
kolekcjonować berberysy. Też konfitury można robić:-)

> [To może być ciekawe i smaczne, ale jak drylować? Lub nie?]
>
> No tak, tyle, że powiedz którego derenia?

Nie drylować i chodzi o najzwyczajniejszy jadalny dereń.

Pozdrawiam, Basia.

13. Data: 2002-10-15 04:19:26

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"Irek Zablocki" <i...@w...de> wrote in message
> Niektorzy juz wiedza, jak zarazliwe bywa moje molestowanie dereniowe. Ot i
> pewien moj kolega mieszkajacy tam gdzie kawa rosnie, zapytuje sie o ta
> nieznana rosline. Poslalbym pestek - niech sobie chlop posieje - a nuz cos
> wyrosnie. Pytanie do uczonych i znawcow tematu, czy to mozliwe? Czy zna ktos
> z Was przypadek, ze roslina z zimnych krajow bedzie rosnac i owocowac w
> cieplych? Czy tez bedzie jej zimy brakowac?

Amerykanie przy dereniu podaja strefy na ogol do 8 (czyli tam, gdzie
minimalna temperature w zimie jest -12 dp -7 Celsjusza). A wiec
jesli za daleko na poludnie, moze dobrze nie rosnac.

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

14. Data: 2002-10-15 05:45:55

Od: Krzysztof Marusiński <o...@k...pkobp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jerzy" <0...@m...pl> napisał w wiadomości

> No to niech zacznie w tym stylu, a nóż widelec coś mu z tego wyjdzie?

Co Ty! Jerzy! Z wierszami dyskutujesz?
--
:-) http://ogrod.to.jest.to

15. Data: 2002-10-15 07:00:44

Od: "Beata Werońska" <b...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Basia Kulesz" <b...@i...pl> schrieb im Newsbeitrag

> O! A czy poza Cornus mas któryś z tych dereni ma jadalne owoce (o
dereniówce
> i konfiturach nie wspominając)?

C. kousa i C.officinalis a Indianie uzywali tez C.florida czy jakos tak.

Podobno z owoców derenia kousa i derenia kwiecistego (florida) można robić
bardzo smaczne kompoty (owoce wyglądają jak duże poziomki).

Beata Werońska

16. Data: 2002-10-15 09:34:00

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

[...]
> Co Ty! Jerzy! Z wierszami dyskutujesz?

A co odpisał? Jakoś nigdzie nie widzę.
;-)))

17. Data: 2002-10-15 10:45:06

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

wiadomości news:iHMq9.86449$Cz.9927157@twister.neo.rr.com...
> [...]
> minimalna temperature w zimie jest -12 dp -7 Celsjusza). A wiec
> jesli za daleko na poludnie, moze dobrze nie rosnac.

Oj a nie masz na myśli temperatur plusowych?

Zone Temperature
6a -10 to -5
6b -5 to 0
7a 0 to 5
7b 5 to 10
8a 10 to 15
Dogwood Cornus florida 5-9
Japanese Dogwood Cornus kousa 5-8
http://www.uaex.edu/Other_Areas/publications/HTML/FS
A-2097.asp

18. Data: 2002-10-15 10:47:50

Od: Krzysztof Marusiński <o...@k...pkobp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> A co odpisał? Jakoś nigdzie nie widzę.

Nie widzisz bo to jest dyskusja typu:
"cud się stał pewnego razu..."
--
:-) http://ogrod.to.jest.to

19. Data: 2002-10-15 10:55:41

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> nuz cos
> zna ktos

> Oj a nie masz na myśli temperatur plusowych?

Strefy wg. USDA:
1 Below -50 F Below -45.6 C
2 -50 to -40 F -45.6 to -40 C Cornus canadensis (Bunchberry dogwood)
3 -40 to -30 F -40 to -34.5 C
4 -30 to -20 F -43.5 to -28.9 C
5 -20 to -10 F -28.9 to -23.3 C Cornus florida (Flowering dogwood)
6 -10 to 0 F -23.3 to -17.8 C
7 0 to 10 F -17.8 to -12.3 C
8 10 to 20 F -12.3 to -6.6 C
9 20 to 30 F -6.6 to -1.1 C