Dieta cholesterolowa

1. Data: 2003-09-15 10:39:38

Temat: Dieta cholesterolowa
Od: SnIFeR <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam grupowiczow,
czy są jakieś diety żeby obniżyć poziom cholesterolu?
Czego trzeba się wystrzegać itp...

Pozdrawiam
Marcin

2. Data: 2003-09-15 11:40:57

Temat: Re: Dieta cholesterolowa
Od: "Tomasz" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "SnIFeR" <b...@g...pl> napisał
> czy są jakieś diety żeby obniżyć poziom cholesterolu?
> Czego trzeba się wystrzegać itp...

Trzeba jesc duzo tluszczu a malo bialka i wegli.
Ja tak robie od 1,5 roku i rezultaty mam wysmienite.
Nie radze Ci jednak probowac tego bez solidnego rozeznania tematu.

3. Data: 2003-09-15 11:52:35

Od: "Marcin 'Cooler' Kuliński" <m...@p...gazeta.blah> szukaj wiadomości tego autora

Tomasz w wiadomości news:bk48hu$54c$1@news.onet.pl pisze:

> Użytkownik "SnIFeR" <b...@g...pl> napisał
>
> Trzeba jesc duzo tluszczu a malo bialka i wegli.

Zastanowilbym sie nad ta rada.

> Ja tak robie od 1,5 roku i rezultaty mam wysmienite.

Niektorzy nie maja tyle szczescia:

"kolega na ŻO jest od trzech lat , ściśle
przestrzega ułożonych proporcji przez lekarza optymalnego w proporcji B,T,W
ma kłopoty z całym blokiem tłuszczowym.
Mam jego wyniki z dn. 20.05.03 r są niedobre i tak:
Cholesterol całk. 322 mg/100, HDL- 67 mg/100, LDL- 210 mg/100, TG-
271 mg/100,przy próbach watrobowych Bilirubina 0.66 ,AspAT- 39 Uil
AiAT- 37-Uil są one dobre. Niepokój duży u niego budzi LDL i TG które są
wg mnie b.duże. Jego proporcje B-35-40, T-100-120, W-40-45 w gramach.
przestrzega ścisłe wskazań lekarza co do BTW i od samego początku żywienia
blok tłuszczowy jest duży."

"Moj tata zrobil sobie ostatnio badanie krwi. Jest na DO od ok. 6 miesiecy.
Ma
45 lat. Czuje sie bardzo dobrze i tak tez wyglada. Zmian zadnych nie
zauwazylismy - tak jak byl zdrowy przed DO tak tez teraz jest zdrowy. Ale
kiedy zobaczylam wyniki badania krwi, troche sie zaniepokoilam. Moze ktos
kto
zna sie na tym lepiej ode mnie moglby skomentowac ponizszy wynik badania??
Czy taki stan jest niebezpieczny??

Cholesterol 329 mg%, (norma 120-200 mg%)
Frakcja LDL-cholesterolu 227 mg%, (norma poniżej 130 mg%)
Frakcja HDL-cholesterolu 84 mg%, (norma M powyżej 55 mg%)
Trójglicerydy 90 mg% (norma M 40-160 mg%)"

"Jestem na DO od dwóch lat.
Cholesterol całkowity od 200 - 400 dzisiaj.
HDL od 32 do 53 dzisiaj.
Ale trójglicerydy od 200 na początku diety do 599 dzisiaj.
Węglowodanów mało. Nie przekraczam 60 g przy 174 cm wzrostu. Ale najczęściej
mniej. Nawet 30g. Cukier rośnie wraz ze spożyciem tłuszczu przy takiej
samej ilości
węglowodanów.
Jem więc mniej tłuszczu najwyżej 100 g przy 30-40g białka. Wynik cukru
trochę lepszy. Jednak patrząc enrgetycznie zjadam tylko ok. 1000 kcal."

"Mam 49 lat od kwietnia 2002 jestem optymalny [pisane 31.01.2003 - przyp.
moj]. Przed kwietniem żywiłem się
różnie, od koryta do pastwiska, przerabiałem Tombaj\ka i innych cudotwóców.
Zawsze utrzymywał sie u mnie cholesterol w granicach 250, cukier 60-80,
innych wyników nie robiłem. Dzisiaj robiąc badania okresowe do pracy
zrobiłem
wyniki badań i niektóre mnie wystraszyły, czy słusznie? cukier - 107 ,
cholesterol - 538, trójglicerydy 87,
HDL-78,8, LDL-441, VLDL-17,4, OB-8, morfologię mam prawidłową ."

"Zaciekawiła mnie bardzo twoja informacja o zależności frakcji
cholesterolowej
LDL od białka ponieważ jestem tym, który ma ją na wysokim poziomie [230].Od
dłuższego czasu usiłuję rozwiązać ten problem.Pytałem o ten problem na tym
forum,ale niestety zostałem "spławiony"."

"Przedwczoraj byłem po odbiór wyników.
Po miesiącu na DO:

przedział w/g laboratorium
glukoza 104 70 - 110
cholesterol 218 120 - 200
triglicerydy 85 60 - 165
HDL 44,5 35 - 90
LDL 156,5 40 - 130"

"Cholesterol nie wiem dlaczego stale mi wzrasta, miałem na początku diety
65HDL przy ogólnym 285, pozniej ogolny cholesterol wzrósł do 318, najgorsze
jest to, że HDL spadł mi do poziomu 48. DO trzymam wzorowo, z dokładnością
wręcz do grama. Wytyczne (ile B, T, W) mam z arkadii. Proszę o jakąś radę."

Wszystkie cytaty z grupy dieta.optymalna

4. Data: 2003-09-15 12:53:53

Od: "Krystyna*Opty*" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marcin 'Cooler' Kuliński" <m...@p...gazeta.blah> napisał
w wiadomości news:bk499a$23r$1@inews.gazeta.pl...
[...]
Jakoś nie widzę, żeby ktoś napisał coś o swoim złym samopoczuciu, poza
niepokojem z powodu podwyższonego ogólnego cholesterolu. Cholesterolu nie
należy się bać. Medycyna systematycznie wmawia nam, że należy go obniżać
i najchętniej namawia do niskotłuszczowej diety i stosowania "leków"
obniżających cholesterol we krwi. To wielkie nieporozumienie.
Należy tak jeść, aby nie wzrastał poziom trójglicerydów, czyli dać
organizmowi energię, ale jednocześnie kontrolować ilość zjadanych
węglowodanów, z których trójglicerydy powstają.
To cukru należy się bać, a nie cholesterolu.

Krystyna

5. Data: 2003-09-15 16:28:43

Od: "jurek" <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Zastanowilbym sie nad ta rada.

Ty mozesz zastanawiac sie ile chcesz

> [...]
B,T,W
> ma kłopoty z całym blokiem tłuszczowym.
> Mam jego wyniki z dn. 20.05.03 r są niedobre i tak:

czyja to opinia?

> [...]
> wg mnie b.duże. Jego proporcje B-35-40, T-100-120, W-40-45 w gramach.
> przestrzega ścisłe wskazań lekarza co do BTW i od samego początku żywienia

tabela OMS-u - stosunek chor.calk. do HDL tutaj to jest 4,80 wynik pomiedzy
zagrozenie slabe 3,43 a srednie 4,97. Taki wynik u lekarzy francuskich
uwielbiajcych zapisywac duzo lekarstw, nie jest podstawa do zapisywania
lekarstw zbijajcych cholesterol (sa wyjatki). A wiec nawet dla medecyny
oficjalnej ten wynik nie jest zly, a Ty bijesz na alarm?

> [...]
> Frakcja HDL-cholesterolu 84 mg%, (norma M powyżej 55 mg%)
> Trójglicerydy 90 mg% (norma M 40-160 mg%)"

Czyli czuje sie dobrze , ale trzeba go leczyc! Co do wynikow to to samo co
powyzej, stosunek 3,91 a wiec jeszcze lepszy.

> "Jestem na DO od dwóch lat. (........itd........................)

> Wszystkie cytaty z grupy dieta.optymalna

no i co z tego wynika? Tylko tyle ze ludziom tak namieszano w glowach
straszakiem cholesterolowym ze daja sie wpedzac w psychoze.

Jurek

6. Data: 2003-09-15 20:53:25

Od: "daniel figlarz" <d...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Marcin 'Cooler' Kuliński <m...@p...gazeta.blah> napisał(a):

> Niektorzy nie maja tyle szczescia:
Cześć Marcin
To nie sprawa szczęścia, ale wiedzy
Jesteś uparciuch ale trochę można "rozebrać" Twój post

> [...]
> wg mnie b.duże. Jego proporcje B-35-40, T-100-120, W-40-45 w gramach.
> przestrzega ścisłe wskazań lekarza co do BTW i od samego początku żywienia

Zacznijmy od końca: jeżeli zjada max 40g B tzn, że ma ok.180 cm wzrostu
jeżeli ma ok.180 cm wzrostu, to powinien spożywać ok.65 g węgli, a zjada max
45 g czyli prawie 50% mniej. Jeżeli lekarz tak mu zalecił, tzn., że albo
lekarz do bani albo kolega ma jakąś chorobę o której nie napisałeś.
Całkowity cholest nie ma znaczenia u opty, jak zapewne wiesz, natomiast HDL -
ma dobry, TG za wysoki zdecydowanie czego przyczyną mogą być właśnie węgle...

Reszta, Marcin to zwykły populizm. Masa ludzi na ŻO ma problemy. Ty wiesz
swoje a opty swoje. Problemy to nie ŻO ale sposób jego stosowania
i.....języczka u wagi.

7. Data: 2003-09-15 21:09:50

Od: "Karolina Matuszewska" <g...@i...pl.antyspam> szukaj wiadomości tego autora

In news:bk58s5$sgm$1@inews.gazeta.pl,
daniel figlarz <d...@N...gazeta.pl> typed:

> Zacznijmy od końca: jeżeli zjada max 40g B tzn, że ma ok.180 cm
> wzrostu jeżeli ma ok.180 cm wzrostu, to powinien spożywać ok.65 g
> węgli, a zjada max 45 g czyli prawie 50% mniej

Jesli jestes takim biochemikiem, jak matematykiem, to lepiej zamilcz...

MSPANC.
Karola

8. Data: 2003-09-16 08:19:58

Od: "Marcin 'Cooler' Kuliński" <m...@p...gazeta.blah> szukaj wiadomości tego autora

daniel figlarz w wiadomości news:bk58s5$sgm$1@inews.gazeta.pl pisze:

> Zacznijmy od końca: jeżeli zjada max 40g B tzn, że ma ok.180 cm
> wzrostu

Nie slyszalem o tym, by proporcje BTW ustalane byly w odniesieniu do
wzrostu. Z powyzszej informacji mozna co najwyzej wywnioskowac, ze czlowiek
ten wazy okolo 80 kg. Odnoszac to do "optymalnej wagi naleznej" moze miec
zarowno 173, jak i 190 cm wzrostu. Roznica zasadnicza.

> [...]
> węgli, a zjada max 45 g czyli prawie 50% mniej. Jeżeli lekarz tak mu
> zalecił, tzn., że albo lekarz do bani albo kolega ma jakąś chorobę o

Nic wiecej nie bylo, cytowalem wszystkie wazne informacje. Ale dobrze
wiedziec, ze wsrod lekarzy optymalnych sa tez partacze (dwie osoby sposrod
cytowanych przyznaja sie do tego, ze BTW ustalali im specjalisci).

> Całkowity cholest nie ma znaczenia u opty, jak
> zapewne wiesz,

Poziom calkowity cholesterolu slabo koreluje z choroba niedokrwienna serca
czy miazdzyca u calej populacji, nie jestescie tu zadnym wyjatkiem.

> natomiast HDL - ma dobry, TG za wysoki zdecydowanie
> czego przyczyną mogą być właśnie węgle...

Rownie dobrze moga nia byc tluszcze pokarmowe lub te uwalniane z tkanki
tluszczowej.

> Reszta, Marcin to zwykły populizm.

Szkoda, ze nie omowiles pozostalych przypadkow. Populizmem natomiast jest
twierdzenie, ze DO obniza poziom cholesterolu czy poprawia profil lipidowy,
bo zbyt wiele przypadkow pokazuje cos wrecz przeciwnego.

> Masa ludzi na ŻO ma problemy. Ty
> wiesz swoje a opty swoje. Problemy to nie ŻO ale sposób jego
> stosowania i.....języczka u wagi.

Poziom skomplikowania stosowania metody jest z nia sama scisle zwiazany. W
ergonomii nawet najlepszy technicznie produkt jest skazany na rynkowa
smierc, jesli jego interfejs uzytkownika nie jest dostatecznie prosty.
Podobnie jest z DO i jej stosowaniem, a proby rozdzielania jednego od
drugiego uwazam za manipulacje.

9. Data: 2003-09-16 09:50:50

Od: SnIFeR <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam ponownie,
zrobiłem sobie dodatkowo badania żeby były "pewne" i wyszło mi tak:
wzrost - 182 cm
waga - 88 kg
Całkowity poziom cholesterolu: 298
HDL - 45
TRIGL - 114

Lekarz kazał mi brac statyny do końca życia - czy muszę?
Nawet nie wiem czego się wystrzegać i co robić żeby jakoś poprawić
wyniki nie biorąc tych lekarstw.

Pozdrawiam
MaR

10. Data: 2003-09-16 09:53:17

Od: "Marcin 'Cooler' Kuliński" <m...@p...gazeta.blah> szukaj wiadomości tego autora

daniel figlarz w wiadomości news:bk58s5$sgm$1@inews.gazeta.pl pisze:

> TG za wysoki zdecydowanie
> czego przyczyną mogą być właśnie węgle...

Umknelo mi. Mozesz wyjasnic, jaki mechanizm mialby odpowiadac za zwiekszenie
sie poziomu triglicerydow w przypadku zbyt malej ilosci weglowodanow w
diecie opty, skoro rownoczesnie nadmiar weglowodanow optymalni traktuja jako
przyczyne... podwyzszonego poziomu TG?

Kongres Optymalnych
przerwa w atkinsie, bardzo zle
ilosc bialka (MM)