Dieta na cholesterol poszukiwana

1. Data: 2001-04-04 11:23:16

Temat: Dieta na cholesterol poszukiwana
Od: Dorota Szeliga <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Okazało się, że mam za dużo cholesterolu - a przecież wcale nie jem
tłusto (nie lubię). Macie jakiś pomysł, co jeść, żeby się tego pozbyć?

Dzięki,
Dorota

1. Data: 2001-04-04 11:50:09

Temat: Re: Dieta na cholesterol poszukiwana
Od: "{Wilma}" <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dorota Szeliga" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Okazało się, że mam za dużo cholesterolu - a przecież wcale nie jem
> tłusto (nie lubię). Macie jakiś pomysł, co jeść, żeby się tego pozbyć?
>
> Dzięki,
> Dorota

Grejfrut przede wszystkim. Wszystko co zawiera duzo potasu niszczy
cholesterol. A do smarowania polecam (to nie jest reklama) Flore. Jem ja juz
od kilku lat. Nie zawiera cholesterolu i w ogole smakiem nie przypomina
margaryny.
Zyczac duzo zdrowka
Wilma

1. Data: 2001-04-04 12:01:28

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "{Wilma}" <w...@o...pl> napisał...

> [...]
juz
> od kilku lat. Nie zawiera cholesterolu i w ogole smakiem nie przypomina

A to co piszesz potwierdzasz własnym doświadczeniem?, czy to tylko gdzieś
przeczytane? Czy obniżyłaś sobie grejfrutem cholesterol np. z 270 do 180 na
dodatek przy zachowaniu odpowiedniego podziału na frakcje - lipidogramu?
--
Joanna
http://jduszczynska.republika.pl

1. Data: 2001-04-04 12:04:40

Od: "Gandalf" <G...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Dorota Szeliga" <d...@p...onet.pl> wrote in message
> Okazało się, że mam za dużo cholesterolu - a przecież wcale nie jem
> tłusto (nie lubię). Macie jakiś pomysł, co jeść, żeby się tego pozbyć?

Radykalnie i skutecznie?

<Propaganda On>
To tydzień głodówki, a później wegetarianizm.
<Propaganda Off>

Mniej radykalnie, nieco mniej skutecznie:

Więcej zieleniny, olejów roślinnych tłoczonych na zimno, ziaren (sezam,
siemię
lniane, słonecznik, orzechy), pieczywa z pełnego wypieku, strączkowych.
Mniej
czerwonych mięs, tłuszczy nasyconych, słodyczy, białego pieczywa, ciastek,
tortów.

Pozdrawiam,
Gandalf (AB)

1. Data: 2001-04-04 12:11:52

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Gandalf" <G...@v...pl> napisał w wiadomości
> Radykalnie i skutecznie?
>
> <Propaganda On>
> To tydzień głodówki, a później wegetarianizm.
> <Propaganda Off>

To mniej radykalnie staram się stosować, a w kwestii propagandy, czy Tobie
faktycznie zadziałało?
Czy wśród wegetarian naprawdę nie znasz osób z podwyższonym cholesterolem?
Bardzo zależy mi na tej odpowiedzi ale czysto subiektywnej - Twoje
doświadczenia bez powoływania się na źródła, bo ja wierzę ludziom, a
propagandzie niekoniecznie...

1. Data: 2001-04-04 12:29:50

Od: "{Wilma}" <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości news:9af2cc$47> A to co piszesz potwierdzasz własnym
doświadczeniem?, czy to tylko gdzieś
> przeczytane? Czy obniżyłaś sobie grejfrutem cholesterol np. z 270 do 180
na
> dodatek przy zachowaniu odpowiedniego podziału na frakcje - lipidogramu?

Jak juz w ktoryms poscie pisalam mam w domu osobe chora na serce i
poczytalam kilka specjalistycznych poradnikow.
Jak narazie moje szczescie ma cholesterol ok.
pozdr.
Wilma

1. Data: 2001-04-04 12:52:17

Temat: Odp: Dieta na cholesterol poszukiwana
Od: "Olga Wysocka" <O...@z...siemens.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Dorota Szeliga do grup dyskusyjnych:

> Okazało się, że mam za dużo cholesterolu - a przecież wcale nie jem
> tłusto (nie lubię). Macie jakiś pomysł, co jeść, żeby się tego pozbyć?

Oj szkoda, że odzywam się dopiero drugi raz na grupie i od razu taki niemiły
temat. Znam to niestety z własnego doświadczenia, tj. 2 miesiące temu
okazało się, że poziom cholesterolu mam tragiczny (a tłusto też raczej nie
jadam, ale mam słabośc do żółtego sera i słodyczy). Pani doktór nakazała (!)
przestrzegać następujących przykazań:
1. żadnego żóltego sera (umieszczam to na pierwszym miejscu, bo jestem od
sera uzależniona)
2. żadnej (albo w minimalnych ilościach) wieprzowiny
3. używać tylko oleju z pestek winogron
4. zupy gotować tylko na warzywach (podobno takie na mięsku to jest wywar
choleterolowy).
5. bardzo ograniczyc słodycze
6. ograniczyc majonez, śmietanę

Stosowałam sie do jej sugestii w miarę możliwośći (nie byłam w stanie tak
całkowicie zrezygnować z żółtego serka i chociaż kawałka czekolady raz na
jakiś czas). Po dwóch miesiącach okazało sie, że poziom cholesterolu spadł
mi i prawie mieści sie w normie. Mam jeszcze nad czym popracować, ale w
zasadzie dostałam od niej pochwałę za zbicie poziomu. Nie było to wcale
trudne.

Życzę powodzenia,

Ola

1. Data: 2001-04-04 13:56:48

Od: "Gandalf" <G...@V...PL> szukaj wiadomości tego autora

"Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> wrote in message
> Użytkownik "Gandalf" <G...@v...pl> napisał w wiadomości

> To mniej radykalnie staram się stosować, a w kwestii propagandy, czy Tobie
> faktycznie zadziałało?

U mnie tak. Ostatnio co chwila o tym gdzieś piszę :-), ale po przejsciu na
wege
cholesterol obniżył mi się z około 240 na 160. Nie wiem do końca, na ile w
tym
wpływ samej diety wege, bo jeszcze przed zmianą diety, zacząłem trochę
trenować.

Byłbym za tym, że to jednak głównie dieta, bo zbliżony poziom
cholesterolu
(140-160) podawany jest jako przeciętny dla wegetarian - chyba jednak
odszukam
w wolniejszej chwili źródła - PCRM, albo projekt oxfordzki(?).

> Czy wśród wegetarian naprawdę nie znasz osób z podwyższonym cholesterolem?

Nie znam nikogo takiego. I kontaktuję się z wieloma ludźmi, i czytam sporo
na ten
temat od paru lat, (propagandę, kontrpropagandę :-), wiarygodne źródła) i
wygląda
na to, że jeśli nawet wegetarianie mają jakieś problemy ze zdrowiem, to
bardzo
rzadko dotyczą one serca, krążenia, cholesterolu.

Jeśli już, to kłopoty zdrowotne wegetarian o jakich wiem, wynikają z
braków w
odżywianiu - złe pojmowanie wegetarianizmu, jako odżywianie wegetariańską
pizza
z Colą "na okrągło". No, ale żeby temu zapobiec, mamy PuszKKKę :-)))

> Bardzo zależy mi na tej odpowiedzi ale czysto subiektywnej - Twoje
> doświadczenia bez powoływania się na źródła, bo ja wierzę ludziom, a
> propagandzie niekoniecznie...

Starałem się udzielić, jak najbardziej obiektywnie, subiektywnej
odpowiedzi ;-)

Pozdrawiam,
Gandalf (AB)

1. Data: 2001-04-04 14:08:20

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Gandalf" <G...@V...PL> napisał...

> Starałem się udzielić, jak najbardziej obiektywnie, subiektywnej
> odpowiedzi ;-)

Dzięki! poczułam się szczerze usatysfakcjonowana i... idę zrobić do koca
zupełnie niezdrowy, ale za to całkiem wegetariański tort makowy... ;-))) A
cholesterol... hmm... może od jutra...

1. Data: 2001-04-04 14:52:20

Temat: Re: Re: Dieta na cholesterol poszukiwana
Od: Dorota Szeliga <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Olga Wysocka wrote:

> [...]
> jadam, ale mam słabośc do żółtego sera i słodyczy). Pani doktór nakazała (!)

Wielkie dzięki!! To u mnie musi być to samo - też uwielbiam żółty ser i
słodycze. A właściwie o co chodzi z tymi słodyczami?? Przecież to nie są
tłuszcze (no, może trochę w czekoladzie się znajdzie)?
Ale temat faktycznie niemiły, jak ja będę żyła bez serka... :-(((

Dorota

Kluski slaskie inaczej :)
ziarno sezamu...
OT - jeszcze o pryszczycy