Dieta przy epilepsji

1. Data: 2002-01-15 09:28:51

Temat: Dieta przy epilepsji
Od: "robert" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

czy istnieją jakieś wskazania do diety jeżeli choruje się na epilepsje.
w większości przypadków nie można uprawiać sportów ani byc za bardzo
aktywnym ruchowo .(hiperwentylacja)

pozdrawiam Robert

2. Data: 2002-01-15 09:38:05

Temat: Odp: Dieta przy epilepsji
Od: "Iza" <i...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik robert <d...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:a20sig$n7m$...@n...tpi.pl...
> Witam
>
> czy istnieją jakieś wskazania do diety jeżeli choruje się na epilepsje.
> w większości przypadków nie można uprawiać sportów ani byc za bardzo
> aktywnym ruchowo .(hiperwentylacja)

[Na pewno wiadomo, że w przypadku dzieci dobre efekty daje dieta ketonowa.
Być może w przypadku dorosłych taka dieta również znacząco polepsza stan
zdrowia i zmniejsza częstość rzutów.

Iza]

3. Data: 2002-01-15 10:01:03

Temat: Re: Dieta przy epilepsji
Od: <b...@o...com.au> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> Być może w przypadku dorosłych taka dieta również znacząco polepsza stan

Tak jest, zgadzam sie z Iza ( o zgrozo ! :-))) )
Znam rowniez przypadki z osobami w wieku ok. 50 z pozytywnymi
efektami. Zalecalbym jednak ostroznosc i utrzymywac
poziom ketonow na jak najnizszym mozliwym poziomie.

Jurek

4. Data: 2002-01-15 11:39:15

Od: "robert" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzięki

Dobra a co to jest dieta ketonowa gdzie moge znaleźć coś więcej na ten temat

:)))
Pozdrawiam i Dziękuję Robert

5. Data: 2002-01-15 11:49:38

Od: <b...@o...com.au> szukaj wiadomości tego autora

> Dzięki
>
> Dobra a co to jest dieta ketonowa gdzie moge znaleźć coś więcej na ten temat
>
> :)))
> Pozdrawiam i Dziękuję Robert

Po polsku ? Nie wiem. Na Internecie niczego nie znalazlem.
Po angielsku jest cala masa np :

http://www.ketogenic.org/

Jurek

6. Data: 2002-01-15 11:56:55

Od: Leszek Serdyński <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "robert" <d...@w...pl> napisał w wiadomości
> Dzięki
>
> Dobra a co to jest dieta ketonowa gdzie moge znaleźć coś więcej na ten
temat

Dieta ketonowa jest to dieta wysokotłuszczowa z niedoborem węglowodanów.
Od diety optymalnej różni się tylko mniejszą ilością węglowodanów w
pożywieniu.
Uważam, że nie jest wcale potrzebne męczenie organizmu bardziej, czy mniej
łagodną kwasicą ketonową, kiedy chodzi tu o zapewnienie dostaw dla mózgu
lepszego paliwa niż glukoza jakim są tzw. "ciała ketonowe". To samo
realizuje się na diecie optymalnej, ale bez powodowania nadmiernej ketonurii
(wydalania ketonów z moczem).

Pozdrawiam
Leszek

7. Data: 2002-01-15 11:58:03

Od: "robert" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Po angielsku może być

jeszcze raz wielkie dzięki :))

8. Data: 2002-01-15 13:02:34

Od: "Iza" <i...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <b...@o...com.au> napisał w wiadomości
> Tak jest, zgadzam sie z Iza ( o zgrozo ! :-)))

[Nic się nie martw, odbijemy sobie to "zgodę" przy jakiejś innej okazji
;-))))))

I.]

Mniam
Nowy hmm... czlonek