Dlaczego nie toną?

1. Data: 2004-07-11 15:53:36

Temat: Dlaczego nie toną?
Od: "Anna Kwiecińska" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Za radą Grupowiczów wsypałam ok.130 litrów kwaśnego torfu do dwóch
plecionych nylonowych worków /białych :( / i wczoraj usiłowałam utopić je w
stawie. Nie chciały cholery iść na dno, chociaż takie ciężkie i z
determinacją wpychaliśmy je pod wodę. Czarny obłok torfiany z nich się
unosił do wody, bąbelki powietrza wypływały i nic. Pływają po stawie jak
jakieś martwe istoty, obwiązane sznurkiem niebieskim, ryby się ich boją.
Dzisiaj pojechaliśmy do ogrodu. Woda taka zielona, jak była.
Czy za wszelką cenę trzeba je utopić do końca, czy mogą tak pływać?
I co zrobić z tym mokrym torfem po dwóch tygodniach?
Anka

2. Data: 2004-07-11 19:48:49

Temat: Re: Dlaczego nie toną?
Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:ccrnrb$9k2$1@atlantis.news.tpi.pl Anna Kwiecińska
<l...@w...pl> napisał(a):

> [...]
> utopić je w stawie. Nie chciały cholery iść na dno, chociaż takie
> ciężkie i z determinacją wpychaliśmy je pod wodę.

Hejka. Powinnaś sprawdzić czy nie masz zbyt słonej wody w stawie.
:-) Kiedyś kąpałem się w prawdziwym morzu i w żaden sposób nie mogłem
zanurkować. :-( A podobno dawno temu był ktoś, kto nawet po takiej
słonej wodzie potrafił chodzić. ;-)
Pozdrawiam unosząco Ja...cki

3. Data: 2004-07-12 04:43:20

Od: "Anna Kwiecińska" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dirko" <d...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Hejka. Powinnaś sprawdzić czy nie masz zbyt słonej wody w stawie.
> :-) Kiedyś kąpałem się w prawdziwym morzu i w żaden sposób nie mogłem

Przecież cząsteczki torfu są lekkie.
Anka

4. Data: 2004-07-12 20:53:16

Od: "Przemek" <n...@m...maila> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Anna Kwiecińska" <l...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Czy za wszelką cenę trzeba je utopić do końca, czy mogą tak pływać?
> I co zrobić z tym mokrym torfem po dwóch tygodniach?

Witam

Tez wlasnie eksperymentuje z torfem.
1) W celu zatopienia dorzuc moze do workow troche kamieni (5-10 kg na 50 l
torfu?).
2) U mnie pierwsze efekty zastosowania torfu pojawily sie po okolo
tygodniu ale czytalem, ze trzeba poczekac 1- 1.5 miesiaca.
3) Mysle, ze ten "zuzyty" torf nadaje sie do kompostowania lub sciolkowania.

5. Data: 2004-07-13 13:05:34

Od: "Jan_jr" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Hejka. Powinnaś sprawdzić czy nie masz zbyt słonej wody w stawie.
> A podobno dawno temu był ktoś, kto nawet po takiej

Nie było kogoś takiego, nawet dawno, a już z pewnością nie stąpał po słonej
wodzie ten, którego miałeś na myśli.

Pozdrowienia, Jan_jr

6. Data: 2004-07-13 13:56:39

Od: "JerzyN" <N...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jan_jr" <j...@p...onet.pl>
> Użytkownik "Dirko" <d...@w...pl>

Morze (Jezioro) Galilejskie = Genezaret = JEZIORO TYBERIADZKIE =Yam
Kineret.
Nazwa morze, może czasami wprowadzać zamieszanie.
;-)

> Nie było kogoś takiego, nawet dawno, a już z pewnością nie stąpał po
słonej
> wodzie ten, którego miałeś na myśli.

Bo było ich dwóch chodzących po wodzie.
--
Pozdrawiam, Jerzy

7. Data: 2004-07-13 17:38:32

Od: "Ania Onet" <a...@n...spam.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "JerzyN" <N...@m...pl> napisał w wiadomości

> Bo było ich dwóch chodzących po wodzie.
> --
> Pozdrawiam, Jerzy

było ich dwóch, ale drugi chodził, bo pierwszy chciał

pozdr
Ania

8. Data: 2004-07-13 20:22:22

Od: "JerzyN" <N...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ania Onet" <a...@n...spam.poczta.onet.pl>
> Użytkownik "JerzyN" <N...@m...pl>
> >

> było ich dwóch, ale drugi chodził, bo pierwszy chciał

Chyba odwrotnie to było.
;-)

9. Data: 2004-07-14 06:16:14

Od: "Rafal Wolski" <rafal.wolski@_nie_spamowi_poczta.fm> szukaj wiadomości tego autora

> Czy za wszelką cenę trzeba je utopić do końca, czy mogą tak pływać?
> I co zrobić z tym mokrym torfem po dwóch tygodniach?
> Anka

Albowiem torf jest lekki i nie utonie.

--
Pozdrawiam, Rafał Wolski
http://www.wolski.com.pl/sklep/ - z wrzosami

10. Data: 2004-07-14 06:38:13

Od: "Jan_jr" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Kineret.
> Nazwa morze, może czasami wprowadzać zamieszanie.

Tego nie kwestionuję, chodzili po wodzie ale słodkiej.

Włączyłem się w ten wątek przerażony tym, że podobne błędy, z dużo
gorszym skutkiem dla szeroko pojętego środowiska naturalnego,
mogły być w informacjach Dirko nt. środków
grzybo-, chwasto-, owadobójczych.
;-)

Tych nie weryfikowałem.

Pozdrowienia, Jan_jr