Do Majki o kolwicje

1. Data: 2004-02-12 10:19:19

Temat: Do Majki o kolwicje
Od: "Ewa Szczęśniak" <e...@b...uni.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Majka, skoro sie ujawnilas po takim dlugim zaniku, to w ramach powitania
powiedz, czy ta TWoja kolkwicja naprawde ma taki nieziemski kolor jak na
mapowym zdjeciu? Bo mnie zauroczyla :-).
Białe, różowe, proszę bardzo, ale takie niebieskie?
Pozdrowienia - Ewa Sz. zapatrzona..

2. Data: 2004-02-12 12:47:56

Temat: Re: Do Majki o kolwicje
Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ewa Szczęśniak" <e...@b...uni.wroc.pl> napisał w wiadomości
8...
> [...]
> mapowym zdjeciu? Bo mnie zauroczyla :-).
> Białe, różowe, proszę bardzo, ale takie niebieskie?

A czy to w ogóle jest kolkwicja?

Pozdrawiam, Basia (zdziwiona)

3. Data: 2004-02-12 12:56:46

Od: "Ewa Szczęśniak" <e...@b...uni.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> wrote in

> A czy to w ogóle jest kolkwicja?

No, skoro Majka podala dziewczynom, ze kolkwicja, to zakladam, ze kolkwicja
:-D
Postawila mnie na bacznosc :-)
Pozdrowienia - Ewa Sz.

4. Data: 2004-02-12 13:02:47

Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ewa Szczęśniak" <e...@b...uni.wroc.pl> napisał w wiadomości
8...
> "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> wrote in

> No, skoro Majka podala dziewczynom, ze kolkwicja, to zakladam, ze
> [...]

Może po deszczu kolor wypłukało? :-)))))
Chociaż na kolkwicji takich efektów nie widziałam.

Pozrdawiam, Basia.

5. Data: 2004-02-12 13:33:12

Od: Iwona Sapijaszko <i...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

12 Feb 2004 10:19:19 GMT, "Ewa Szczęśniak" <e...@b...uni.wroc.pl>
pisał(a):

> [...]
> mapowym zdjeciu? Bo mnie zauroczyla :-).
> Białe, różowe, proszę bardzo, ale takie niebieskie?

To raczej niezamierzony efekt, na zdjęciu w dużym formacie widać kwiaty
biało-fioletowe a na zdjęciu w zbliżeniu biało-różowe. Niebieskie one
nie są niestety.
pozdrawiam
Iwona

6. Data: 2004-02-12 14:09:30

Od: "Ewa Szczęśniak" <e...@b...uni.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Iwona Sapijaszko <i...@s...net> wrote in

> To raczej niezamierzony efekt, na zdjęciu w dużym formacie widać kwiaty
> biało-fioletowe a na zdjęciu w zbliżeniu biało-różowe. Niebieskie one
> nie są niestety.

Czyli kolwicja tak, kolor nie :-)
Jakby nastepna blekitna roza, albo nie przymierzajac czarny tulipan :-)
Ale przynajmniej niezdrowo sie nie ekscytuje, gdzie by to ew. posadzic,
bo trzeba przyznac, ze robilo wrazenie :-)
Pozdrowienia - Ewa Sz.

7. Data: 2004-02-13 12:53:06

Od: "Majka" <m...@z...szczecin.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Iwona Sapijaszko" napisał
"Ewa Szczęśniak" pisał(a):

> [...]

To raczej niezamierzony efekt, na zdjęciu w dużym formacie widać kwiaty
biało-fioletowe a na zdjęciu w zbliżeniu biało-różowe. Niebieskie one

Rację ma Iwona. Kwiaty są biało-różowe i na zdjęciu też tak wyszły.
Przelewanie zdjęć z cyfrówki na komputer, a później przesyłanie pocztą i
dalsze prace nad nimi przy stronie zniekształciły trochę kolor. inna rzecz,
że te zdjęcia robiłam późnym wieczorem - o zachodzie słońca i to też mogło
mieć wpływ na kolor.
Mimo wszystko kolkwicja jest piękna, odporna i zimotrwała i wszystkim ją
polecam.
Majka

P.S. Myślałam, że Ania z Iwoną wybiorą raczej zdjęcie pięknie kwitnącej
krzewuszki lub fotkę z większą ilością roślin, ale nie mam pretensji.
Kolkwicja też jest cool ;-))

8. Data: 2004-02-13 13:23:02

Od: "Ewa Szczęśniak" <e...@b...uni.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Majka" <m...@z...szczecin.pl> wrote in

> Mimo wszystko kolkwicja jest piękna, odporna i zimotrwała i wszystkim
> ją polecam.

Majka, przeciez u Ciebie w tym szczecinskim klimacie to wszystko jest
zimotrwale.. nawet hebe :-)
Pozdrowienia - Ewa Sz.

> P.S. Myślałam, że Ania z Iwoną wybiorą raczej zdjęcie pięknie
> kwitnącej krzewuszki lub fotkę z większą ilością roślin, ale nie mam
> pretensji. Kolkwicja też jest cool ;-))

A jakie zainteresowanie wzbudzila :-)

9. Data: 2004-02-13 13:27:37

Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:c0ihdq$3n0$1@atlantis.news.tpi.pl Majka
<m...@z...szczecin.pl> napisał(a):

> Mimo wszystko kolkwicja jest piękna, odporna i zimotrwała i wszystkim ją
> polecam.

Hejka. Niestety nie jest wszędzie zimotrwała. :-(
"Kolkwicja chińska (Kolkwitzia amabilis) jest krzewem niezupełnie
wytrzymałym na mrozy. Polecana przede wszystkim dla zachodniej Polski oraz
cieplejszych okolic środkowej i południowej. Rośnie na każdej glebie w
wysokiej kulturze, w miejscach nasłonecznionych lub słabo ocienionych."
Pozdrawiam środkowowschodnio Ja...cki

10. Data: 2004-02-13 14:00:14

Od: "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dirko" <d...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> cieplejszych okolic środkowej i południowej. Rośnie na każdej glebie w
> wysokiej kulturze, w miejscach nasłonecznionych lub słabo ocienionych."

Polemizowałabym, po ostatniej zimie żadnych uszkodzeń mrozowych u swojej nie
zauważyłam, a przecież temp. spadła nam do -30 st. Myślę, ze można sadzić ją
wszędzie, a krzew jest prześliczny, polecam jak najbardziej :)

Pozdrawiam,
Kaśka

do spóźnialskich
południowy balkon i rośliki