Do Świętego Mikołaja...

1. Data: 2005-12-05 17:11:34

Temat: Do Świętego Mikołaja...
Od: "Zbigniew Mazur" <f...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Siedzę cichuteńko
Patrzę na okienko
Poruszyły się zasłonki
Chyba już go widzę
Chyba już go słyszę
Zabrzęczały jego sanek dzwonki!

Dzyń, dzyń, dzyń
Mikołaju Święty
Dzyń, dzyń, dzyń
Przynieś nam prezenty. "

A może Mikołaj nie wie, co chcielibyśmy dostać?
Jakie macie chciejstwa roślinne?
Mogą być również gatunki i odmiany jescze nie wyhodowane.
Święty mieszka w niebie i ma wpływ na genetykę... :-)

Ja z długiej listy wybrałem na początek kilka (żeby się Święty nie wystarszył).
Od Św. Mikołaja chciałbym dostać:

Bergenia purpurascens `Genglow` - z liśćmi białoobrzeżonymi (widziałem na IPM
2005 w Essen)

Deschampsia cespitosa `Northern Lights` - śmiałek darniowy z białopaskowanymi
liśćmi
http://www.garden-picture.com/fotoseite7/kw36-03-3/i
mggr7.html

Hydrangea arborescens `Hayes Starburst` - hortensja z pełnymi kwiatami
http://www.americanhydrangeasociety.org/images/Hayes
Starburst.jpg

Hosta `Venus` - ma mieć kwiaty białe, pachnące, bardziej pełne niż `Aphrodite`
http://www.hostalibrary.org/v/venus.html

Polygonatum lasianthum `Northern Pride` - kokoryczka z bordowymi liśćmi.
http://www.cnb.nl/greenteam/newplants/english/cultiv
ars/np247.htm

Taraxacum leucoglossum - mniszek z białymi kwiatami
http://www.sevin.ru/redbooksevin/index.html?contentp
/66.html

Taraxacum officinale `(???)` - mniszek lekarski w odmianie niekwitnącej, z
kędzierzawymi liśćmi.
Słyszałem, że istnieje takie cudo, ale nic nie wygooglałem.

A Wy ? Co chcielibyście dostac od Świętego Mikołaja ?

Pozdrawiam baśniowo, :-)
Zbyszek

2. Data: 2005-12-05 17:18:19

Temat: Re: Do Świętego Mikołaja...
Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A Wy ? Co chcielibyście dostac od Świętego Mikołaja ?
>
> Pozdrawiam baśniowo,   :-)
> Zbyszek

Cerapadus, krzyżówka czeremchy z wiśnią.Oczywiście na wino.
Czeremcha ma małe owoce i nie chce mi się zbierać.
Lilium mackliniae, w zasięgu ręki, wystarczy męska decyzja.
Pozdrawiam.Mirzan

3. Data: 2005-12-05 18:00:59

Od: "Lilka" <l...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A Wy ? Co chcielibyście dostac od Świętego Mikołaja ?
>
> Pozdrawiam baśniowo,   :-)
> Zbyszek

wawrzynka alpejskiego
http://www.bguz.unizh.ch/bilddatenbank/web/Daphne_al
pina.jpg

białą dziewannę i...troszkę miejsca pod 100 różaneczników:))

Pozdrawiam, Lilka

4. Data: 2005-12-05 18:08:47

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
pina.jpg

>  białą dziewannę i...troszkę miejsca pod 100 różaneczników:))

Jeżeli wystarczy Ci biały, Daphne mezereum album, to możesz
go mieć, jeśli przypomnisz wiosną.
Pozdrawiam. Mirzan

5. Data: 2005-12-05 20:53:37

Od: Marta Góra <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 5 Dec 2005 18:11:34 +0100, Zbigniew Mazur napisał(a):

> [...]
> Słyszałem, że istnieje takie cudo, ale nic nie wygooglałem.
>
> A Wy ? Co chcielibyście dostac od Świętego Mikołaja ?

No, fajne te Twoje chciejstwa, szczególnie pierwsze trzy mi
się podobają:)

Ja bym sobie domarzyła jeszcze dwie brunery wielkolistne
'Gordano Gold'
http://gardenbreizh.org/photos/Oli/photo-2609.html

i 'Alba', może jeszcze 'Looking Glass'.

Poza tym lista pewnie by była długa, a że nie można mieć
wszystkiego, cóż miło będzie jak Św. Mikołaj nie zapomni o
prezencie:)

Marta

6. Data: 2005-12-05 21:39:25

Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:41ef.00001142.439474c6@newsgate.onet.pl Zbigniew Mazur
<f...@t...pl> napisał(a):

> A może Mikołaj nie wie, co chcielibyśmy dostać?
> Jakie macie chciejstwa roślinne?
> Mogą być również gatunki i odmiany jescze nie wyhodowane.
> Święty mieszka w niebie i ma wpływ na genetykę... :-)

Hejka. A ja bym chciał miłorzęba G. biloba "Variegata"
http://www.xs4all.nl/~kwanten/cultivars.htm
Pozdrawiam czarodziejsko Ja...cki

7. Data: 2005-12-05 22:02:16

Od: "Zbigniew Mazur" <f...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dirko zamarzył:

>    Hejka. A ja bym chciał miłorzęba G. biloba "Variegata"

Jeśli zechcesz zaszczepić, to po zrazy możesz zgłosić się do mnie.

Pozdrawiam matecznie, ;-)
Zbyszek

8. Data: 2005-12-05 22:18:14

Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:41ef.000011f2.4394b8e7@newsgate.onet.pl Zbigniew
Mazur <f...@t...pl> napisał(a):
> Dirko zamarzył:

> Jeśli zechcesz zaszczepić, to po zrazy możesz zgłosić się do mnie.
>
> Pozdrawiam matecznie, ;-)
> Zbyszek

Hejka. Ty mnie lepiej pozdrów mikołajowo i podaruj mi zaszczepionego
variegatka. :-) Ja jeszcze żadnej rośliny nie szczepiłem. :-(
Pozdrawiam prezentowo Ja...cki

9. Data: 2005-12-06 00:12:37

Od: "Kronopio" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Zbigniew Mazur" <f...@t...pl> napisał w
> [...]

> Mogą być również gatunki i odmiany jescze nie wyhodowane.
> Święty mieszka w niebie i ma wpływ na genetykę... :-)

Ja chcę tyko żeby mi wykiełkowały te już wysiane i te które mam zamiar
wysiać i troszeczkę umiaru w zakupach nasion chcę ( katalogi Dendrony i
Florpaku przyszły) i chcę mieć czas żeby sobie przeczytać prezent od mniej
świętego Mikołaja ogrodów tyczący.

Pozdrawiam z rozszarpaną paczką
Teresa

10. Data: 2005-12-06 05:27:52

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kronopio" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> Florpaku przyszły) i chcę mieć czas żeby sobie przeczytać prezent od mniej

A co to jest to do czytania? katalog Dendrony przejrzałam i silną wolę
ćwiczę:)

Pozdrawiam, Basia.

roze (druga proba)
róże...