Do starego Dębskiego

1. Data: 2003-08-27 18:40:55

Temat: Re: Stary Dębski napisał/Re: Do starego Dębskiego
Od: Ti`Ana <yennefer12*antyspam*@go2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 27 Aug 2003 19:03:06 +0200, Waćpanna lub Waćpan sernik, w
wiadomości <biio9q$o79$1@atlantis.news.tpi.pl> zawarł, co następuje:

[ciah]

> sernik

Jeśli chodzi o ser, to zawsze kojarzy mi się z nim taki przepis, na leniwe
pierożki. Niby banalne, ale wiele osób nie wie jak zrobić, bądź myli leniwe
z kopytkami.

Na moją 5osobową rodzinkę:

1kg sera białego półtłustego
6 jaj
300g mąki krupczatki
50 gramów margaryny
sól

Ser przekręcamy przez maszynkę, najlepiej, żeby nie był zbyt mokry.
Miksujemy jajka z margaryną, do tego przekręcony ser i na końcu mąka z solą.
Ciasto musi mieć taką konsystencje, żeby uturlać cienkie wałeczki i odcinać
małe skośne pierożki. Wrzucać na wrzącą wodę, niech wypłyną. Najlepsze z
roztopionym masłem, a moi bracia posypują dodatkowo cukrem.

--
Pozdrawiam, Ti`Ana
Partia Przeciwników Wątróbki a do tego Czarodziejka ;)

1. Data: 2003-08-27 18:52:05

Od: "Herbatka" <r...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "maciej debski" <m...@s...killer> napisał w wiadomości
> >

> Stary Dębski napisał:
> http://niusy.onet.pl/niusy.html?t=artykul&group=pl.r
ec.kuchnia&aid=26233841
> "My, Dębscy, ich synowie, córki i reszta, dzielimy ludzi na mądrych i
> durni."
> Co może oznaczać, że istnieją Dębscy i reszta świata. No ale to zupełne
> uproszczenia tej czarno-białej klasyfikacji. Ciekawe jednak do której z tych
> dwóch kategorii podziału ludzi zaliczyłby własnego syna. Bo mądry syneczku
> to ty nie jesteś!
> sernik

seler podobno ma dzialanie antystresowe, uspokajajace nerwy i wprowadzajace w
dobry nastroj - moze pomoze...
szybka zupa krem z selera bez dokladnych proporcji
podsmazamy troche cebuli na masle, dodajemy dorodnego selera, zalewamy bulionem
(najlepiej nie "wirtualnym", ale dobrym bulionem nagotowanym na warzywach lub
drobiu) i bul, bul na malym ogniu az zmienknie - nastepnie doprawiamy to
wszystko sola i pieprzem i szczypta chili, dolewamy smietany 18% a jak kto w
nastroju hedonistycznym to kremowka, miksujemy i "dosmaczamy" swiezym
posiekanym rozmarynem - koniecznie swiezym.. tylko ostroznie - rozmaryn pobudza
krazenie i cale dzialanie uspokajajace moze szlag trafic ;-)
Herbatka

1. Data: 2003-08-27 18:53:48

Od: "dorka" <d...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ti`Ana" <yennefer12*antyspam*@go2.pl> napisał w wiadomości

/ciach przepis/

Najlepsze z
> roztopionym masłem, a moi bracia posypują dodatkowo cukrem.

A moje dzieci zycza sobie opcje kalafiorowa, bulka+ maslo, tez pyszne.

Serdecznosci
Dorota

1. Data: 2003-08-27 19:03:35

Od: Ti`Ana <yennefer12*antyspam*@go2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 27 Aug 2003 20:53:48 +0200, Waćpanna lub Waćpan dorka, w
wiadomości <biiunm$1gdp$1@foka.acn.pl> zawarł, co następuje:

> /ciach przepis/
>
> Najlepsze z
>
> A moje dzieci zycza sobie opcje kalafiorowa, bulka+ maslo, tez pyszne.

Do leniwych kalafior? Czy źle zrozumiałam?

1. Data: 2003-08-27 19:20:08

Od: "dorka" <d...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Do leniwych kalafior? Czy źle zrozumiałam?

Bulka tarta, przyprazona na patelni i maslo, jak do kalafiora, no i polac
tym leniwe. Nam smakuja:-)

> Pozdrawiam, Ti`Ana

Ja rowniez
Dorota

1. Data: 2003-08-27 19:32:19

Od: Ti`Ana <yennefer12*antyspam*@go2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 27 Aug 2003 21:20:08 +0200, Waćpanna lub Waćpan dorka, w
wiadomości <bij092$1h00$1@foka.acn.pl> zawarł, co następuje:

> Bulka tarta, przyprazona na patelni i maslo, jak do kalafiora, no i polac
> tym leniwe. Nam smakuja:-)

Ufff, moja chora wyobraxnia podsunęła mi kalafiorową jarzynkę podawaną do
leniwych... brrr ta kompozycja mi nie podchodzi, natomiast bułka tarta -
zdecydowanie TAK :D

1. Data: 2003-08-27 22:20:36

Od: "Lama" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> małe skośne pierożki. Wrzucać na wrzącą wodę, niech wypłyną. Najlepsze z
> roztopionym masłem, a moi bracia posypują dodatkowo cukrem.

Popieram, też takie robię, pycha. Potrawa ma tylko jedną wadę: ile bym nie
wzięła składników (x2, x3 itd ...), zawsze wychodzi za mało... Nawet
naleśników zdarzało mi się zrobić pod dostatkiem, a tego nigdy!

Pozdrawiam
Lama

1. Data: 2003-08-28 09:19:14

Od: Ti`Ana <yennefer12*antyspam*@go2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 28 Aug 2003 00:20:36 +0200, Waćpanna lub Waćpan Lama, w wiadomości
<1...@n...onet.pl> zawarł, co następuje:

> Popieram, też takie robię, pycha. Potrawa ma tylko jedną wadę: ile bym nie
> wzięła składników (x2, x3 itd ...), zawsze wychodzi za mało... Nawet
> naleśników zdarzało mi się zrobić pod dostatkiem, a tego nigdy!

Lamo droga, na ile osób Ty gotujesz te pierożki?

1. Data: 2003-08-28 10:35:32

Temat: Re: dzudzu madrze pisze [OT]
Od: "maciej debski" <m...@s...killer> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "sernik" <s...@a...pl> napisał...

> Bo mądry syneczku to ty nie jesteś!
> sernik

nudzisz i w dodatku coraz bardziej bez sensu, sernisiu.
IDE zajac sie czyms innym.

mac.

1. Data: 2003-08-28 13:08:15

Od: A...@m...umu.se (Agnieszka Szalewska) szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>pobudza
>krazenie i cale dzialanie uspokajajace moze szlag trafic ;-)

a ten seler do zupy tez podsmazyc w kawalkach? czy moze utrzec przed
podsmazeniem, aby byla wieksza owego smazenia powierzchnia?
mmm, a do zupy grzanki z bulki posypane ziolami? tez posmazone...I jak tu
byc spokojnym, jak to wszystko pieknie pachnie?;))
To juz wiem co bede gotowac w sobote, mam wlasnie zamrozony wywar
bulionowy, ha! bedzie jak znalazl do selerowej zupy

Agnieszka

DBDG

Obiad w 0.5 godziny | Pasta primavera
Obiad w 0.5 godziny | Kulki miesne po azjatycku
Najlepsza pizza - sprawozdanie
Obiad w 0.5 godziny | Krewetki z rozmarynem
Obiad w 0.5 godziny | Kurczak z cebula