Doroslosc

1. Data: 2000-11-12 23:30:54

Temat: Doroslosc
Od: "Mariusz" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czym jest dla Ciebie doroslosc?
Kiedy mozna powiedziec, ze ktos juz jest dorosly a kto jest jeszcze
dzieckiem pomimo ukonczenia lat 18-tu?
Jakie sa kryteria doroslosci? Samodzielnosc? Umiejetnosc podejmowania
decyzji, odpowiedzialnosc?
A moze cos jeszcze co przeoczylem?
Pozdrawiam i zapraszam do dyskusji.
Mariusz

1. Data: 2000-11-13 07:54:25

Temat: Re: Doroslosc
Od: "Marlena Lipinska" <l...@p...promail.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pewnego dnia, Mariusz na pl.sci.psychologia napisal:
>Czym jest dla Ciebie doroslosc?

Odpowiedzialnoscia za kogos i siebie. Dojrzaloscia do stanowienia o czyms, o
kims.
Ponoszeniem konsekwencji wlasnych czynow. Patrzeniem w przyszlosc pamietajac
i uczac
sie na przeszlosci. Dazeniem do madrosci...

>Kiedy mozna powiedziec, ze ktos juz jest dorosly a kto jest jeszcze
>dzieckiem pomimo ukonczenia lat 18-tu?

Z wiekiem nabiera sie doswiadczenia i stad podejscie, ze ktos jest dorosly.
Ale jest tak, ze ktos mimo mlodego wieku jest dorosly bo zycie uczynilo go
doroslym.

>Jakie sa kryteria doroslosci? Samodzielnosc? Umiejetnosc podejmowania
>decyzji, odpowiedzialnosc?

Wszystko co wymieniles i madrosc, umiejetnosc przewidywania, chociaz to
trudno dostosowac do wlasnego zycia.

> A moze cos jeszcze co przeoczylem?

Pewnie tak tylko w tej chwili nic mi nie przychodzi do glowy.

Marlena Lipińska

Gadu-Gadu #148122
m...@p...com
l...@p...promail.pl
m...@w...pl

1. Data: 2000-11-13 10:18:10

Od: "dorotka" <d...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Mariusz <a...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:8un99q$9n4$...@z...polsl.gliwice.pl...
> Czym jest dla Ciebie doroslosc?

Wydaje mi się, że głównym przejawem dorosłości jest umiejętność
przyjmowania na siebie odpowiedzialności za własne decyzje i
poczynania.
Pozdrawiam ciepło
Dorota

1. Data: 2000-11-13 13:30:14

Temat: Do wszystkich
Od: "Eva" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Do wszystkich Realnych, Dorosłych i Przyjaznych Ludków
z tej Grupy;)

"Nie pytam Panią o lata
I Pana nie pytam też
Zresztą jakie to ma znaczenie
Każdy będzie miał Nowy Wiek

Najlepsze dopiero przed Nami
Świat dobry jak Dobry Sen
Więc spieszmy się z toastami
Ten toast odmłodzi Cię

Za młodzi na Sen
Za starzy na Grzech
wypijmy przy stole
by tu na dole
źle nie działo się.

Nie pijmy za błędy na Górze
Tam nie zmienia się nic mimo lat
znasz Prawdę o Głowie i Murze?
Daj spokój - za Piękny Świat

Nie dajmy się też zwariować
A gdy jest naprawdę źle
pod Dach Przyjaciól się schowaj
I ten toast z nami wznieś:

Za Mlodzi na Sen
Za Starzy na Grzech....
itd"

Pozdraviam pogodnie
Eva

1. Data: 2000-11-13 19:19:03

Od: "Brian" <b...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dorosłość, to zdolność do wygłaszania opini w które się wierzy, nawet jeśli
rodzice twierdzą tak samo.

--
Brian

b...@e...pl
#Life is the bitch and then you die#

1. Data: 2000-11-14 02:48:26

Od: "jacob bekker" <j...@f...net> szukaj wiadomości tego autora

"Mariusz" <a...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
> dzieckiem pomimo ukonczenia lat 18-tu?
> Jakie sa kryteria doroslosci? Samodzielnosc? Umiejetnosc podejmowania

Nie ma pa granicznego miedzy dorosloscia i dzieckoscia (neologizm?).
Dziecinstwo przechodzi w doroslosc stopniowo i dochodzi do miejsca, kiedy
jest i
dzieckiem i doroslym.
Proces ten nie jest tylko zalezny od wieku. U niektorych przebiega on poznie
a u innych wczesniej. To samo jest z tym czasem przejsciowy: u jednycch
przebiega wolniej a u innych szybczej. Dlatego tez mozemy miec
osiemnastolatka, ktory sie jeszcze bawi w piaskownicy, a szesnastolatka,
ktory juz czyta filozoficzne ksiazki (to sa tylko przyklady.

Pozdrowienia,
jakub

1. Data: 2000-11-14 06:35:42

Temat: Re: Do wszystkich
Od: "Marlena Lipinska" <l...@p...promail.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pewnego dnia, Eva na pl.sci.psychologia, napisal(a):
>Do wszystkich Realnych, Dorosłych i Przyjaznych Ludków
>z tej Grupy;)

/.../

Czytam to rano i gebulasta mi sie usmiecha o tak :-)))

Pzdrawiam rechocza radosnie ;-)

Marlena Lipińska

Gadu-Gadu #148122
m...@p...com
l...@p...promail.pl
m...@w...pl

1. Data: 2000-11-14 10:18:25

Od: Vicky Bonus <v...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"jacob bekker" <j...@f...net> napisał / wrote:

> [...]
> osiemnastolatka, ktory sie jeszcze bawi w piaskownicy, a szesnastolatka,
> ktory juz czyta filozoficzne ksiazki (to sa tylko przyklady.

HeJ!
Czy uważasz, że dorosły człowiek nie może się bawić w piaskownicy?
Nie bawi się, bo nie ma na to czasu. Albo czy szesnastolatek czytający
książkę filozoficzną jest dojrzały?
Dla mnie dorosłość to odpowiedzilność. Za swoje czyny, słowa, a nawet myśli.
To tak jak by np. powiedzieć, że człowiek chądzący do kościoła jest dobrym
człowiekiem. Być może będzie to przyczynkiem do bycia dobrym, ale może chodzić
do kościoła po to żeby kraść. Ważna więc jest przyczyna czytania książki
filozoficznej, a nie sam fakt jej czytania.
Wiktoria

1. Data: 2000-11-14 11:39:21

Od: Vicky Bonus <v...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Brian" <b...@e...pl> napisał / wrote:

> Dorosłość, to zdolność do wygłaszania opini w które się wierzy, nawet jeśli
> rodzice twierdzą tak samo.

Fantastycznie powiedziane
Wiktoria

1. Data: 2000-11-14 16:37:16

Od: "jacob bekker" <j...@f...net> szukaj wiadomości tego autora

"Vicky Bonus" <v...@w...pl> wrote in message

> [...]
> książkę filozoficzną jest dojrzały?

>Ważna więc jest przyczyna czytania książki
>filozoficznej, a nie sam fakt jej czytania.

Mysle, ze przyna czytania, jest zainteresowanie.

Gdybys czytala uwaznie, bys dostrzegla to, co napisalem w nawiasie, ze to sa
tylko przyklady. To znaczy, ze nie tylko to swiadczy o dziecinnosci lub
dojrzalosci.
Jest rzecza zrozumiala, ze dziecinnosc znaczy beztroskosc, mala
odpowiedzialnosc, lekkomyslnosc i td. Dojrzalosc charakteryzuje
odpowiedzialnosc, umiejetnosc powziecia stosownych decyzji itp.
Przyklad, jaki dalem z czytaniem ksiazek filozoficznych, byl tez
symboliczny, bo to wlasnie swiadczy o dojrzalosci umyslu.
Niedojrzaly umysl, nie wiem jak by tego chcial, nie zrozumie ksiazek
filozoficznych, wiec czytanie (i zrozumienie) ksiazek filozoficznych jest
oznaka dojrzalosci umyslu.

jakub

P.S. Owszem, sa dorosli lubiacy sie bawiacy sie w piaskownicy i nie widze w
tym nic zlego, jesli nie tylko to stanowi ich zainteresowanie.:-)

> Wiktoria

operacja bliźniąt syjamskich
Rownanie
neopsychoanaliza ??