"Dorosły" chce wychowywać

1. Data: 2007-03-14 07:58:50

Temat: "Dorosły" chce wychowywać
Od: "Sky" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

...czyli czynić innych na swój obraz i podobieństwo...

2. Data: 2007-03-14 14:50:02

Temat: Re: "Dorosły" chce wychowywać
Od: "Hanka" <c...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 14 Mar, 08:58, "Sky" <s...@o...pl> wrote:
> ...czyli czynić innych na swój obraz i podobieństwo...

Nie.

Pokazywać świat, ostrzegać przed niebezpieczeństwem, ale nie zabraniać
samodzielnych kroków, również tych niebezpiecznych, pomagać, ( ale
nie: wyręczać), być obok ( a nie: zamiast), uspokajać i pocieszać w
razie potrzeby (ale nie roztkliwiać się przesadnie), być przyjacielem,
a nie treserem.

Hanka
;)

Jak zastosujesz, to obie strony będą zadowolone.
Jeśli wprowadzisz tresurę - nie będzie zadowolony nikt. Ani tresowany,
co oczywiste, ani treser - bo zawsze będzie mu za mało efektów
tresury :)

3. Data: 2007-03-14 15:24:18

Od: "Sky" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Hanka <c...@g...com> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:1...@e...googlegr
oups.com...
On 14 Mar, 08:58, "Sky" <s...@o...pl> wrote:
> [...]

Jeśli wprowadzisz tresurę - nie będzie zadowolony nikt. Ani tresowany,
co oczywiste, ani treser - bo zawsze będzie mu za mało efektów

======
Wiesz Hanuś kto nigdy nie będzie zadowolony? ;)
"Dorosły" ;P

Ty mówisz o prawdziwym dorosłym a ja o tych zdziecinniałych udających
"dorosłych" ;)
No cóż...cudzysłowy nie zawsze są widać wystarczająco "wymowne"... ;D

4. Data: 2007-03-14 15:58:33

Temat: Re:
Od: "Pakosław " <b...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Sky <s...@o...pl> napisał(a):

> ....czyli czynić innych na swój obraz i podobieństwo...

Najpierw musiałby mieć jakiś "swój" obraz;) W rzeczywistości przecież nie ma
"swojego" obrazu, bo skąd? Jeśli był wychowywany "na obraz i podobieństwo"
rodzica, to nie ma "swojego" obrazu. Ciągnąc dalej, rodzic też go nie ma, bo
był wychowywany przez swoich rodziców na ich "obraz i podobieństwo". I tak do
entego pokolenia wniż;)

Wychowywanie nigdy nie jest kopiowaniem siebie na kogoś, tylko raczej próbą
zamalowania tego, co w istniejącym obrazie człowieka rozpoznaje się jako
niesłuszne, niedobre i może mu zaszkodzić.

Paco

5. Data: 2007-03-14 16:35:01

Temat: Re: "Dorosły" chce...
Od: "Sky" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Pakosław <b...@N...gazeta.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:et9639$rjr$...@i...gazeta.pl...

> [...]
> zamalowania tego, co w istniejącym obrazie człowieka rozpoznaje się jako
> niesłuszne, niedobre i może mu zaszkodzić.

A skąd owa bezpłciowa istota "zamazywana" z pokolenia w pokolenie wie co
jeszcze trzeba "z(a)malować"? ;)

"Dorosły" kontra "dziecko"
Inteligencja jako erzac
Kto pod kim dołki... ;)
król reportaży
Re: Psychosomatyka a ryby [czyli o omega-3, nastrojach i istocie szarej] ;)