Drewniany kwietnik, paczka, itp - winorosl na balkonie

1. Data: 2004-05-04 21:33:15

Temat: Drewniany kwietnik, paczka, itp - winorosl na balkonie
Od: "Newborn" <n...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Jak w temacie, mam duzy balkon i planuje chodowac na nim winorosl.
Co do samej chodowli znalazlem porady na www.winogrona.org.
Problem stanowi "NACZYNIE", ktore powinno miec 120 do 200 l.
Musze kupic lub zrobic cos takiego najlepiej z drewna zeby latwiej bylo
ewentualnie przesuwac. Zalezy mi zeby to bylo trwale i niedrogie
(potrzebuje kilka sztuk :-)). Gdybym mial robic sam
(najprawdopodobiej bo mam dostep do profesjonalnego warsztatu stolarskiego)
to musze zaimpregnowac lub kupic impregnowane drewno.
W pierwszym przypadku impregnat musi byc nieszkodliwy dla roslin
pytanie jaki?
W drugim pytanie gdzie i za ile mozna kupic impregnowane drewno?

Z gory dziekuje za wszelkie uwagi i sugestje.

2. Data: 2004-05-05 08:49:51

Od: "ogrodowy skryba" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Newborn" <n...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Co do samej chodowli znalazlem porady na www.winogrona.org.
> Problem stanowi "NACZYNIE", ktore powinno miec 120 do 200 l.

Moje pojemniki mają po 65 litrów i winorośl radzi sobie dobrze. Niestety
zimą z 2002/3 nieokryta przemarzła. Odbił nieśmiało jeden pączek. Latorośl
była cieńka i mizerna.
Po przestawieniu jesienią pod przeciwległą ścianę mimo iż ta zima była długa
i solidna, przetrzymała dzielnie. Wiosną łoza pięknie wypuściła pąki i
obecnie latorośle mają już po 10 cm. Kwiatostany widoczne.

Pozdrawiam
skryba

3. Data: 2004-05-05 10:08:17

Od: "Agent 0700" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Problem stanowi "NACZYNIE", ktore powinno miec 120 do 200 l.

to ciężar będzie ogromny, aby się balkonik nie złożył :-)

> to musze zaimpregnowac lub kupic impregnowane drewno.
> W pierwszym przypadku impregnat musi byc nieszkodliwy dla roslin
> pytanie jaki?

pomaluj zwykłą farbą olejną
i będzie ok

> W drugim pytanie gdzie i za ile mozna kupic impregnowane drewno?

W tartaku? Bardzo drogo, wszystkie Twoje pieniądze :-)

Jacek

4. Data: 2004-05-06 21:35:11

Od: "Newborn" <n...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "ogrodowy skryba" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
> Moje pojemniki mają po 65 litrów i winorośl radzi sobie dobrze. Niestety

A czy mozna wiedziec z czego sa zrobione?

> [...]
> i solidna, przetrzymała dzielnie. Wiosną łoza pięknie wypuściła pąki i
> obecnie latorośle mają już po 10 cm. Kwiatostany widoczne.

Hmm.
Skoro tak to moze pokusze sie o zakup czegos z tworzywa, bo udalo mi sie
znalezc
cos co na oko powinno miec 60-70 litrow i kosztuje 25PLN wiec do przezycia.
Wieksze sa koszmarnie drogie, dlatego myslalem o samodzielnym wykonaniu.
Dopiero zaczynam sie w to bawic, w zeszlym roku bylem na winobraniu i mi sie
spodobalo, a ze mam poludniowy balkonik 9 x 1,5 metra wiec pomyslalem ze
sprobuje
poeksperymentowac :-)

Dzieki za odpowiedz.

5. Data: 2004-05-06 21:38:06

Od: "Newborn" <n...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Agent 0700" <k...@w...pl> napisał w wiadomości

> to ciężar będzie ogromny, aby się balkonik nie złożył :-)

no moze sie nie zlozy bo jest dosyc solidny, ale uwaga sluszna :-)

> pomaluj zwykłą farbą olejną
> i będzie ok

myslalem o jakims lepiku w spray'u albo czyms podobnym
(oczywiscie wewnatrz :-)

> W tartaku? Bardzo drogo, wszystkie Twoje pieniądze :-)

W takim razie ta wersja odpada :-(

Poadrawiam i dzieki za odpowiedz

6. Data: 2004-05-07 08:11:00

Od: "ogrodowy skryba" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "ogrodowy skryba" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
>
> A czy mozna wiedziec z czego sa zrobione?

Z plastiku. Jeśli chcesz szczegóły to prześlęna priv.

Pozdrawiam
skryba

7. Data: 2004-05-07 08:39:27

Od: "Agent 0700" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> W takim razie ta wersja odpada :-(

E tam, właśnie w tartakach jest najtaniej!!! za 1 deskę w zależności od
długości i szerokości zapłacisz około 10 zł.
Ale nie wsyztskie tartaki mają wanny do impregnacji, ale to nie ma
znaczenia, bo lepiej użyj jakiejś farby.

Jacek

8. Data: 2004-05-07 22:04:00

Od: "Newborn" <n...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Z plastiku. Jeśli chcesz szczegóły to prześlęna priv.

Chyba tez zdecyduje sie na plastik bo nie bardzo mam sie czas bawic.
I 60-70 litrow chyba wystarczy, tym bardziej ze potrzebuje 6 szt. to
przy 120-200 moglby sie balkonik pogniewac :-). Poza tym latwiej przesunac
w razie czego. Obawialem sie tylko ze ze 60 litrow to troche malo
ale skoro piszerz ze rosna spoko to pewnie wystarczy.

Dzieki za rady, pozdrawiam

9. Data: 2004-05-07 22:06:07

Od: "Newborn" <n...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Ale nie wsyztskie tartaki mają wanny do impregnacji, ale to nie ma
> znaczenia, bo lepiej użyj jakiejś farby.

Pojde jednak na latwizne i kupie jakis plastik mniejszych rozmiarow.

Dzieki, pozdrawiam

10. Data: 2004-05-09 19:29:39

Od: "henek" <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Pojde jednak na latwizne i kupie jakis plastik mniejszych rozmiarow.
>

> Dzieki, pozdrawiam

Na pierwsze 2 lata w zupełności wystarczy Ci mała 10 litrowa doniczka. I ma tą
zaletę że nie musisz jej ocieplać tylko po prostu wynosisz z balkonu np do
piwnicy czy garażu. Problem pojawia się w 3 roku kiedy trzeba jakoś uformować
krzew, ale i wtedy bym nie panikował bo są donnice po 25 litrów i to powinno
wystarczyć na następne 2 lata i też w miarę łatwo wynosić do garażu. A później
niestety musisz się zdecydować czy dużo zielonego dekoracyjnego krzewu czy np
krzew krótko cięty i kilka góra kilkanaście gron. Winorośl bardzo silnie
rośnie, ale jak będziesz dbał o nią to i z mniejszej doniczki będziesz miał
pożytek choć więcej biegania.

Henek

zakładam ogród - pomocy
Ebooki za 20 zł z przesyłką