Drzewa w trawniku

1. Data: 2003-03-11 12:18:30

Temat: Drzewa w trawniku
Od: "Kris" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Cześć

Mam kilnanaście drzew posadzonych w trawniku są to w jednej części drzewa
owocowe (taki niby sad) reszta to różne ozdobne.
Moje pytanie - jak rozwiązujecie problem trawy i drzew tak żeby np przy
koszeniu nie trzeba zbyt blisko dojeżdżać kosiarką i żeby to jakoś ładnie
wyglądało. Nie wiem czy obkopać, wysypać korę wokół pnia, opryskać rundapem
czy co ?

Z góry dzięki za pomysły

Krzysztof
Poznań

2. Data: 2003-03-11 13:04:42

Temat: Odp: Drzewa w trawniku
Od: "Ktarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Kris <k...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:b4kk7a$bqa$...@n...onet.pl...
> [...]
> koszeniu nie trzeba zbyt blisko dojeżdżać kosiarką i żeby to jakoś ładnie
> wyglądało. Nie wiem czy obkopać, wysypać korę wokół pnia, opryskać

Można i to, ale ja używam do tego specjalnych nożyc do trawy. Moje
kosztowały ok 20 zł i mam je już dwa lata i jestem bardzo zadowolona z
efektu.
Kaśka

3. Data: 2003-03-11 13:20:27

Temat: Re: Drzewa w trawniku
Od: "JotHa" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> koszeniu nie trzeba zbyt blisko dojeżdżać kosiarką i żeby to jakoś ładnie
> wyglądało. Nie wiem czy obkopać, wysypać korę wokół pnia, opryskać

W zasadzie, co lubisz... Mialam trawnik odciety od rabat, jednak to wymagalo
ciaglego pilnowania, bo trawa jednak sie troszke panoszyla, w zwiazku z tym,
jak rowniez wprowadzeneim wiekszej ilosci drewna do ogrodu, 3-4 lata temu
wkopane zostaly rollbordery ( czyli takei gotowe (z metra) polpaliki laczona
z tylu drutem. Teraz wystarczy objechac podkaszaczem zylkowym. Na prace z
nozycami nikt nie ma sily :-)))

Pozdrawiam
Asia

4. Data: 2003-03-11 13:40:04

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"Kris" <k...@p...onet.pl> wrote in message news:b4kk7a$bqa$1@news.onet.pl...

> [...]
> wyglądało. Nie wiem czy obkopać, wysypać korę wokół pnia, opryskać rundapem

Zdecydowanie nie pryskac roundupem. Obkopac (nie naruszajac korzeni)
i wysypac kore lub inna sciolke.

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

5. Data: 2003-03-11 13:57:01

Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:UGlba.44356$jP2.7146680@twister.neo.rr.com Michal
Misiurewicz <m...@i...rr.com> napisał(a):

> Zdecydowanie nie pryskac roundupem. Obkopac (nie naruszajac
> korzeni) i wysypac kore lub inna sciolke.

Hejka. Wyjątkowo się z Tobą zgadzam, Michale :-)
Pozdrawiam słonecznie Ja...cki

6. Data: 2003-03-11 16:01:05

Od: "Anna" <c...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kris" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
rundapem
> czy co ?
>
>Ja obkopalam, a tam gdzie tego nie zrobilam kosze podkaszarka
ania

7. Data: 2003-03-11 16:35:39

Od: "Irek Zablocki" <i...@w...de> szukaj wiadomości tego autora

"Dirko" <d...@w...pl> schrieb im Newsbeitrag
> W wiadomości news:UGlba.44356$jP2.7146680@twister.neo.rr.com Michal

> Hejka. Wyjątkowo się z Tobą zgadzam, Michale :-)
> Pozdrawiam słonecznie Ja...cki

Ja tez sie zgodze i a od siebie dodam, ze mozna tez posadzic jakies plozace,
jedno lub wieloletnie, np. nasturcje lub poziomki. Oczywiscie dobrze byloby
odgrodzic kamieniami lub palikami od ziemi.

Irek kochany

8. Data: 2003-03-11 17:06:31

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"Irek Zablocki" <i...@w...de> wrote in message

> Ja tez sie zgodze i a od siebie dodam, ze mozna tez posadzic jakies plozace,
> jedno lub wieloletnie, np. nasturcje lub poziomki. Oczywiscie dobrze byloby
> odgrodzic kamieniami lub palikami od ziemi.

Nasturcje i poziomki tez musza rosnac w ziemi. Jak je odgrodzisz od
ziemi, to gdzie beda korzenie trzymac? :-)))

Pozdrowienia,
Michal

9. Data: 2003-03-12 06:18:33

Od: "Anna Kwiecińska" <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Irek Zablocki" <i...@w...de> napisał w wiadomości

> [...]
byloby
> odgrodzic kamieniami lub palikami od ziemi.

Tylko nie nasturcje. One kochają słońce, a pod koronami dorodnych drzew to
wiadomo jak jest. Lepszy byłby barwinek pospolity, paprocie i hosty.
pozdr.wiosennie
Goldie

10. Data: 2003-03-12 09:40:24

Od: "Wojtek" <t...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> napisał w wiadomości
> "Irek Zablocki" <i...@w...de> wrote in message

> Nasturcje i poziomki tez musza rosnac w ziemi. Jak je odgrodzisz od
> ziemi, to gdzie beda korzenie trzymac? :-)))

Witam!
Chodziło zapewne o coś takiego: na powierzchni ziemi umieszczamy układ współrzędnych.
Niech jego środek znajduje się w punkcie, w
którym wyrasta drzewo. Dla punktów płaszczyzny, które spełniają warunek
R=sqrt((x^2)+(y^2))=const., gdzie R > 0 wbijamy paliki lub
wkopujemy kamienie.
Mam nadzieję, że nie popełniłem jakiegoś błędu. Wypowiedź Irka, mogła być nie całkiem
precyzyjna ale jestem pewien, że miał na myśli
to co opisałem ;-))
Pozdrawiam
Wojtek

Siarka ogrodowa ?!?